Hary84
11
0
0
0
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Łódź
Hary84
Zarejestrowani
— 09-01-2022, 08:30
Cześć
Mógł by ktoś wrzucić fotkę wskaźnika temperatury przy nagrzanym i prawidłowo działającym układzie,zakupiłem ponad miesiąc temu scenica III pH II 1.5dci i nie daje mi spokoju temat temperatury przy mrozach -10 po przejechaniu może 20kilometrów dopiero zaczęła pojawiać się kreska, sprawdzałem jakimś OBDII tam pokazywało że temperatura płynu to max 73 stopnie. Za termostatem wąż ciepły, ogrzewanie kabiny chyba ok.
•
Gieno555
938
-1
99
136
SC III ph I
2010
1.5 dCi 105KM, 2009-2011
Tarnów
Gieno555
Zarejestrowani
— 09-01-2022, 09:05
W moim GS 3 temperatura zawsze na wskaźniku stoi dokładnie w połowie. Wystarczy w temperaturze około zera stopni jak przejadę z 2 km i jest już temperatura. W zimie trochę więcej ale jak już złapie to utrzymuje taką temperaturę cały czas.
Spalanie w trasie około 5l/100km
W małym mieście potrafi spalić do 7 litrów zimową porą.
Co do termostatu to nie otwiera się on odrazu na 100% ale wraz z wzrostem temperatury otwiera się częściowo. Nawet przy temperaturze 85°C nie jest on na ful otwarty.
Tak że jeśli nie trzyma zadanej temperatury to termostat do wymiany. Jesli padł całkiem to może być ciągle na ful otwarty, może też za szybko reagować na temperature lub za wolno i nie dogrzewa silnika.
•
TomaszB
11,610
38
3235
1,734
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Świdnica
TomaszB
Moderatorzy
— 09-01-2022, 10:21
•
Mati
26,562
101
4837
4,479
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 09-01-2022, 13:23
(09-01-2022, 08:30)Hary84 napisał(a): Cześć
Mógł by ktoś wrzucić fotkę wskaźnika temperatury przy nagrzanym i prawidłowo działającym układzie,zakupiłem ponad miesiąc temu scenica III pH II 1.5dci i nie daje mi spokoju temat temperatury przy mrozach -10 po przejechaniu może 20kilometrów dopiero zaczęła pojawiać się kreska, sprawdzałem jakimś OBDII tam pokazywało że temperatura płynu to max 73 stopnie. Za termostatem wąż ciepły, ogrzewanie kabiny chyba ok.
A ile pokazuje temp gdy zaczyna się pojawiać na wskaźniku?
Gdy zaczyna się pojawiać u mnie pokazuje ok 52st. Wtedy węże do chłodnicy powinny być zimne
Ja wymieniałem termostat ale mi też temp nie pokazuje więcej jak 75-76st zimową porą. W tych silnikach były dodatkowo grzałki nurkowe stosowane, dlatego że silniki się kiepsko grzeją.
Wysłane z kolorowego kalkulatora
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-01-2022, 13:32 przez Mati.)
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
Hary84
11
0
0
0
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Łódź
Hary84
Zarejestrowani
— 09-01-2022, 16:59
Właśnie jestem po jazdach po mieście co prawda bez korków tyle co na światłach. Podłączyłem torque przed pojawieniem się kreski temperaturę mam podobną ponad 50 stopni i nie udało mi się przekroczyć 76 stopni gdy ta się pojawiła to zaraz spadło do 71 a 73 to taki standard. A takiego poziomu na wyświetlaczu z postu który podesłał TomaszB moja kreska jeszcze nie osiagneła. I teraz nie wiem czy wymieniać termostat czy to normalne?skoro Mati wymienił i ma to samo
•
Mati
26,562
101
4837
4,479
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 09-01-2022, 17:53
Zrób zdjęcie swojego wyświetlacza, chodzi o temp. Wcześniej gdy wiedziałem że termostat się nie domyka, musiałem przejechac powiedzmy z 15km. Do temp, po wymianie szybciej się nagrzewa silnik, nie jest to jakoś mega szybko ale bez żadnych zatrzymań, powiedzmy start i prędkość ok 70km/h i po paru km 3-4 wyskakuje temp czyli jest już ponad 50 st.
Zimową porą osiągam tak jak pisałem wyżej, w lecie jeszcze nie wiem. Ale czytałem i na forum Megane z tym silnikiem że dużo osób właśnie ma takie temp jak u mnie.
Wysłane z kolorowego kalkulatora
Zdjęcie Tomasza, mi dochodzi do takiej temp. Nawet może 1mm mniej,
Termostat jak pisali koledzy nie otwiera się typu otwarty /zamknięty tylko się uchyla. Ważne żeby nie był zacięty w żadnej pozycji.
Wysłane z kolorowego kalkulatora
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-01-2022, 18:05 przez Mati.)
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
Gieno555
938
-1
99
136
SC III ph I
2010
1.5 dCi 105KM, 2009-2011
Tarnów
Gieno555
Zarejestrowani
— 09-01-2022, 18:07
@ Mati grzałki nurkowe są stosowane w celu szybszego dogrzania silnika co się przekłada na niższe spalanie i niższą emisyjność.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Gieno555 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Gieno555 for this post
• Mati
twilk7
4,247
17
2585
874
INNY
2019
INNY
Kraków/Wieliczka
twilk7
Zarejestrowani
— 09-01-2022, 18:36
Na dodatek w wielu silnikach Diesla.
Wysłane z Redmi Note 10 Pro
•
Jurek
811
6
330
133
SC III ph II
2015
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Maków
Jurek
Zarejestrowani
— 09-01-2022, 20:45
(09-01-2022, 17:53)Mati napisał(a): Zrób zdjęcie swojego wyświetlacza, chodzi o temp. Wcześniej gdy wiedziałem że termostat się nie domyka, musiałem przejechac powiedzmy z 15km. Do temp, po wymianie szybciej się nagrzewa silnik, nie jest to jakoś mega szybko ale bez żadnych zatrzymań, powiedzmy start i prędkość ok 70km/h i po paru km 3-4 wyskakuje temp czyli jest już ponad 50 st.
Zimową porą osiągam tak jak pisałem wyżej, w lecie jeszcze nie wiem. Ale czytałem i na forum Megane z tym silnikiem że dużo osób właśnie ma takie temp jak u mnie.
Wysłane z kolorowego kalkulatora
Zdjęcie Tomasza, mi dochodzi do takiej temp. Nawet może 1mm mniej,
Termostat jak pisali koledzy nie otwiera się typu otwarty /zamknięty tylko się uchyla. Ważne żeby nie był zacięty w żadnej pozycji.
Wysłane z kolorowego kalkulatora U mnie po wymianie termostatu (OE temp otwarcia 83 ) przy -4 po 6-7 km jest taka jak na zdjęciu Pyclip pokazuje 79 stopni ,przed wymianą nie osiągało więcej niż 68 przy podobnych warunkach, pasek na połowie skali do cienkiej pionowej kreski na wskaźniku. Po zatrzymaniu utrzymuje 65 chodził z 15 minut i nie spadało. Stary termostat w garnku na gazie zaczyna otwiera się przy 75-77 stopniach ale w silniku dochodzi jeszcze napór płynu więc pewnie jeszcze wcześniej
•
Hary84
11
0
0
0
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Łódź
Hary84
Zarejestrowani
— 09-01-2022, 20:46
(09-01-2022, 17:53)Mati napisał(a): Zrób zdjęcie swojego wyświetlacza, chodzi o temp. Wcześniej gdy wiedziałem że termostat się nie domyka, musiałem przejechac powiedzmy z 15km. Do temp, po wymianie szybciej się nagrzewa silnik, nie jest to jakoś mega szybko ale bez żadnych zatrzymań, powiedzmy start i prędkość ok 70km/h i po paru km 3-4 wyskakuje temp czyli jest już ponad 50 st.
Zimową porą osiągam tak jak pisałem wyżej, w lecie jeszcze nie wiem. Ale czytałem i na forum Megane z tym silnikiem że dużo osób właśnie ma takie temp jak u mnie.
Wysłane z kolorowego kalkulatora
Zdjęcie Tomasza, mi dochodzi do takiej temp. Nawet może 1mm mniej,
Termostat jak pisali koledzy nie otwiera się typu otwarty /zamknięty tylko się uchyla. Ważne żeby nie był zacięty w żadnej pozycji.
Wysłane z kolorowego kalkulatora
Zrobię jutro, ale ja mam podobnie jak ty nie więcej, w sumie mógł bym wymienić ten termostat bo to jakiś kosmiczny koszt nie jest ale po pierwsze pogoda nie zachęca do majsterkowania a garażu na co dzień nie mam, po drugie jak wymienię a nic to nie zmieni ? Spalanie z 700km liczone z baku to 5,8 z 90% trasy w tym 250km autostrada z prędkościami 150-160km/h, nie wiem czy to dużo czy mało bo mam auto od 3tygodni.Teraz polatam trochę po mieście zobaczę ile spali bo może ten typ tak ma z tą temperaturą
•
|