ziomen
6
0
0
3
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Warszawa
ziomen
Zarejestrowani
— 28-12-2021, 10:29
op
Cześć,
Testuje tego swojego Scenica i mam kilka niejasności może coś podpowiecie.
Mianowicie po dłuższej nawet trasie w temp -7 auto się nie dogrzewa. Wskaźnik temperatury cieczy jest nawet nie w połowie. Po podłączeniu elm i odczytu z programu SDPROG (akurat taki miałem pod ręką) temperatura jest w okolicy 72 stopni - to chyba nie jest normalne.
Czy być może jest uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej? Musze go zweryfikować jeszcze jakie daje wskazania na zimnym ale nawet mimo mniejszych temperatur i trasy powyżej 100km wydawało mi się, że nie jestem w stanie zagrzać tego silnika do temperatury roboczej.
Czy możliwe jest, że przekłada się to na jego wysokie spalanie? ok. 8-8.5l/100 przy spokojnej jeździe wydaje mi się sporo.
•
pio555
31,348
125
11130
3,038
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 28-12-2021, 10:36
termostat kaput
@ TomaszB ostatnio wymieniał bo mu się auto nie dogrzewało
spalanie 8-8,8l to jest w dużym mieście w zimie w korkach
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
ziomen
6
0
0
3
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Warszawa
ziomen
Zarejestrowani
— 28-12-2021, 10:49
op
(28-12-2021, 10:36)pio555 napisał(a): termostat kaput
@TomaszB ostatnio wymieniał bo mu się auto nie dogrzewało
spalanie 8-8,8l to jest w dużym mieście w zimie w korkach
Dzięki za odpowiedź.
Tylko czy to termostat. Termostat ma za zadanie po przekroczeniu temperatury np. 86 stopni się otworzyć i przekazać płyn na tzw. duży obieg i tak czy tak płyn powinien się nagrzać do tych 90 stopni. Awaria termostatu może spowodować ewentualne dłuższe nagrzewanie - jak jest cały czas otwarty - albo szybkie przegrzewanie kiedy jest na małym obiegu bo się nie otwiera.
Chyba dobrze myślę? Więc jak ma się do niedogrzania układu nawet po dłuższej trasie.
Sam już nie wiem.
•
pio555
31,348
125
11130
3,038
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 28-12-2021, 10:57
w trasie mozesz nie dogrzac silnika do temp pracy jak np termostat jest cały czas otwarty
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
TomaszB
11,625
38
3239
1,736
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Świdnica
TomaszB
Moderatorzy
— 28-12-2021, 11:01
Wg. moich informacji te termostaty otwierają się wcześniej niż przy 90 stopniach, jak jest cały czas otwarty/zacięty to musiałbyś cały czas pałować auto na wysokich obrotach by uzyskać temperaturę.
•
Mati
26,576
101
4841
4,484
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 28-12-2021, 11:23
Nie koniecznie, ja wymieniałem termostat, auto po przejchaniu 20km i termostat się nie otwiera. Chłodnica i węże zimne, a temp poniżej 80st
Wysłane z kolorowego kalkulatora
A spalanie sprawdź z dystrybutorem, u mnie wyszło z kompa niecałe 8, a z tankowania niecałe 7. A miasta również nie mam.
Wysłane z kolorowego kalkulatora
(28-12-2021, 11:01)TomaszB napisał(a): Wg. moich informacji te termostaty otwierają się wcześniej niż przy 90 stopniach, jak jest cały czas otwarty/zacięty to musiałbyś cały czas pałować auto na wysokich obrotach by uzyskać temperaturę. Oryginalny otwiera się przy 82st
Wysłane z kolorowego kalkulatora
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-12-2021, 11:28 przez Mati.)
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Mati for this post
• TomaszB
siwusek216
5,943
17
4172
2,936
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
Nie zapominajcie ze to temperatura pełnego otwarcia a nie punktu początkowego.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jurek
819
6
333
135
SC III ph II
2015
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Maków
Jurek
Zarejestrowani
— 28-12-2021, 14:06
Koniec termostatu na ogół zaczyna się od wcześniejszego otwierania a kończy całkowitym .Polecam zagotowanie w garnku na małym ogniu starego z nowym + termometr. Też mam do wymiany przy 60 stopniach złącze robi się ciepłe. Teraz przy -10 po 25 km normalnej jazdy osiąga 65 -68 stopni a w zeszłym roku śmiało 80 w takich warunkach. Nie zauważyłem wzrostu spalania może 0,3-0,5 w stosunku do lata ale to normalne.
•
Mati
26,576
101
4841
4,484
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 28-12-2021, 15:12
Termostat wymieniony, chłodnica zimna, węże lekko ciepłe
Temperatura ok - 4, przejchane ok 2x15km i torque pokazał temp max 76st, ale wystarczy stanąć chwilę na światłach i temp spada, a przejazd kolejowy miałem zamknięty to znów stałem i włączyłem ogrzewanie 26st i 3 wiatraczek i temp spadła aż do 66st. Po ruszeniu temp podniosła się do 75st.
Wysłane z kolorowego kalkulatora
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-12-2021, 15:15 przez Mati.)
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
pio555
31,348
125
11130
3,038
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 28-12-2021, 15:31
U mnie dokładnie tak samo
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
|