Rado Pendziałek
94
0
4
44
SC II ph II
2007
1.5 dCi 105KM, 2003-2009
Górki Wielkie
op
Jestem nowy na forum, więc się witam i zaznaczam, że wstępnie przeszukałem forum, ale zależy mi, żeby poznać Waszą opinię w tym temacie.
Kupiłem niedawno pierwsze Renault i jest to Scenic II 1.5 dci 106KM. Zrobiłem nim wczoraj trasę 540km. Temperatura silnika utrzymywała się na poziomie 2, max 3 kresek. Ile powinno być prawidłowo? Wyczytałem na forum, że chyba okolice 4/5kresek?
Mam wrażenie, że jest mocno niedogrzany, choć pracuje równo i ładnie. Ogrzewanie grzało nienajgorzej, ale bez szału, gdy temperatura spadła do 2-3st. Czy to termostat do wymiany, czy może coś innego?
Mam też pytanie o spalanie. Trasa 540km: 70% lasy do 80km/h 30% autostrady do 140km/h. Spalanie wyniosło 6.01l/100km, a przy 80km/h wrzucałem już zazwyczaj 6 i generalnie względnie ekodriving był. Czy to trochę nie za dużo jak na jazdę eko przy tym silniku w trasie? Ciśnienie w oponach 2.2. przód, 2.0 tył, koła 15", jechałem 270km w 3 osoby, a powrót solo.
pozdrowienia!
•
andrzejwa
2,696
54
1311
330
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
Średnie spalanie to przynajmniej o 1 L za dużo. Masz niedogrzany silnik, powinno świecić około 4 kreski. Temperaturę sprawdzisz ELM 327 i komórką.
•
Lepus
1,441
7
372
282
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Przemyśl
Lepus
Zarejestrowani
— 08-03-2020, 20:32
Z tego co wiem, tak jest w moim aucie, 5 kresek to prawidłowa temperatura. A z tym 1l za dużo to bym polemizował, no tak z racji niedogrzania mogłoby być nieco mniej, ale ok 0,5l najwyżej.
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
•
andrzejwa
2,696
54
1311
330
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
Z niedogrzania może 0,5 L ropy ale ogólnie przy podanym stylu jazdy to według mnie o ten 1l/100 w trasie za dużo.
•
Rado Pendziałek
94
0
4
44
SC II ph II
2007
1.5 dCi 105KM, 2003-2009
Górki Wielkie
op
Dziękuję Panowie,
czyli warto kupić końcówkę diagnostyczną ELM 327 + apkę na telefon tak? Jakie są przyczyny niedogrzanego silnika? Otwarty na 100% termostat non stop?
pio555 napisał 08-03-2020, 20:59:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-03-2020, 20:59 przez pio555.)
•
sportway
1,627
331
120
INNY
2018
INNY
Był SportWay 1.8
Rozmowa o spalaniu rzędu +- 1l jest na poziomie nooba forumowego. Jeździcie takim samym stylem, jak on i w takich samych warunkach? A może któreś koło trzyma.
•
wobli
948
3
289
185
SC III ph II
2014
1.5 dCi 110KM, 2013-2016
Chełmno
wobli
Zarejestrowani
— 09-03-2020, 13:06
Najpierw trzeba sprawdzić jakie było faktyczne spalanie. Komputer może pokazywać nawet o ten 1l/100km mniej. W moim mocno zawyżał. Pokazywał np. 6,4 a faktycznie było 5,8
•
Rado Pendziałek
94
0
4
44
SC II ph II
2007
1.5 dCi 105KM, 2003-2009
Górki Wielkie
op
(09-03-2020, 13:06)wobli napisał(a): Najpierw trzeba sprawdzić jakie było faktyczne spalanie. Komputer może pokazywać nawet o ten 1l/100km mniej. W moim mocno zawyżał. Pokazywał np. 6,4 a faktycznie było 5,8
Zalany do pełna przed trasą (do pierwszego odbicia). Komp pokazywał 5.8 po trasie, po zalaniu do pełna i skasowaniu licznika na kalkulatorze wyszło mi 6.01l/100km.
•
wobli
948
3
289
185
SC III ph II
2014
1.5 dCi 110KM, 2013-2016
Chełmno
wobli
Zarejestrowani
— 09-03-2020, 13:34
(09-03-2020, 13:32)Rado Pendziałek napisał(a): (09-03-2020, 13:06)wobli napisał(a): Najpierw trzeba sprawdzić jakie było faktyczne spalanie. Komputer może pokazywać nawet o ten 1l/100km mniej. W moim mocno zawyżał. Pokazywał np. 6,4 a faktycznie było 5,8
Zalany do pełna przed trasą (do pierwszego odbicia). Komp pokazywał 5.8 po trasie, po zalaniu do pełna i skasowaniu licznika na kalkulatorze wyszło mi 6.01l/100km.
To faktycznie za dużo jak na taką jazdę
•
makartur74
52
0
16
4
SC II ph II
2007
1.5 dCi 101KM, 2003-2009
Augustów
Hejka
Odnośnie niedogrzania silnika, to czy sprawdzałeś układ chłodzenia? Może masz zapowietrzony i stąd te problemy, u mnie tak było i po odpowietrzeniu wszystko wróciło do normy.
Natomiast jeśli chodzi o spalanie....napisałeś, że 6 bieg wrzucasz przy 80km/h, czy nie za wcześnie ? Przy takiej prędkości to ja wrzucam 5, a 6 przy 100 km/h. Może za mocno obciążasz silnik ?
•
|