pio555
31,312
125
11116
3,033
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 24-04-2019, 20:20
(24-04-2019, 20:11)Grzegorz Łubieński napisał(a): bo jest to poziom Mikoda, Kamoka itp chyba żartujesz (24-04-2019, 19:47)Mitass999 napisał(a): Ewidentnie widać że to bubel a producent powinien zwrócić kase bo ja bym ich tłumaczenia że to nie wpływa na jazdę nie słuchał
na pewno ja od nich nic nie kupie nawet nie mają cywilnej odwagi żeby się przyznać do wady tarczy a skąd wiesz jaka jest odpowiedz na reklamację?
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
Mitass999
665
1
23
24
SC III ph II
2011
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Lublin
(24-04-2019, 20:20)pio555 napisał(a): (24-04-2019, 20:11)Grzegorz Łubieński napisał(a): bo jest to poziom Mikoda, Kamoka itp chyba żartujesz (24-04-2019, 19:47)Mitass999 napisał(a): Ewidentnie widać że to bubel a producent powinien zwrócić kase bo ja bym ich tłumaczenia że to nie wpływa na jazdę nie słuchał
na pewno ja od nich nic nie kupie nawet nie mają cywilnej odwagi żeby się przyznać do wady tarczy a skąd wiesz jaka jest odpowiedz na reklamację? czarek 1212 pisał że mu nie uznali reklamacji
•
scrabi
32,540
103
12132
10,453
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Lublin
scrabi
Zarejestrowani
— 24-04-2019, 20:46
Szczerze? Nie podobają mi się te rysy... Hmmmmm aż dziwne że w takich tarcza h takie coś się pojawia... Sam mam taki zestaw.. Będę obserwował. Co się dzieje u mnie...
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
•
pio555
31,312
125
11116
3,033
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 24-04-2019, 20:48
ja tez ma w Clio
nic takie się nie dzieje a działają jak złe
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
Mitass999
665
1
23
24
SC III ph II
2011
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Lublin
mi też to się bardzo nie widzi oby nie pękła tarcza bo jak zablokuje koło to.....
•
Fyox
4,021
4
1022
2,992
SC II ph I
2005
2.0 i 16V T 163KM, 2003-2009
Ostróda
Fyox
Zarejestrowani
— 24-04-2019, 20:51
(24-04-2019, 19:54)sportway napisał(a): Też już doświadczenie mnie nauczyło, chcesz oszczędzić, kupuj droższe. Nie ufałbym tym tarczom przy awaryjnym hamowaniu ze 140... Hamowałem wczoraj z 200 do 0 przede mną hamowała skoda superb ja hamowałem na pół gwizdka, a jemu się włączał ABS i awaryjne... Obaj hamowalismy w kontrolowany sposób, chociaż jak widać, u niego mniej
Ja tam im ufam, ale przecież Ty nie musisz.
Zobaczymy co odpiszą, spotykam się z takim czymś pierwszy raz.
•
Przemek7
491
1
85
83
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
KR
Przemek7
Zarejestrowani
— 24-04-2019, 20:59
przy 140 można ufać lub nie, przy 200 to chyba obojętne... ;)
•
Fyox
4,021
4
1022
2,992
SC II ph I
2005
2.0 i 16V T 163KM, 2003-2009
Ostróda
Fyox
Zarejestrowani
— 24-04-2019, 22:08
No nie wiem, skoro stary scenic 2 na tych tarczach hamuje lepiej niż nowy superb to znaczy, że coś tam hamują.
2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi Fyox za ten post post:2 użytkowników postawiło Thank You to Fyox for this post
• pio555, PRZEMO
Przemek7
491
1
85
83
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
KR
Przemek7
Zarejestrowani
— 24-04-2019, 23:55
Pytanie o opony jakie były w skodzie superb... tu dopatrywałbym się 95% widocznych efektów hamowania.
Jeśli te rysy widoczne na zdjęciach to pęknięcia (uszkodzenie) lub ubytki materiału (wada) świadczy to niskiej jakości materiału, braku kontroli w czasie produkcji i obróbki produktu. To są pęknięcia żeliwa wynikające z nierównomiernego nagrzewania się/przegrzewania tarczy hamulcowej. Powtarzalne pęknięcia na środku części czynnej tarczy. Brzegi lepiej chłodzone przez piastę (bliżej środka tarczy), zewnętrzna część lepiej chłodzona powietrzem.
Dodatkowo co przemawia za pęknięciami materiału, pojawiają się w miejscach o naruszonej strukturze materiału, wychodzą z nawiertu otworu i frezu. Biegną promieniście. Owszem wygląd pęknięcia sugeruje wadę materiału (zaoblone krawędzie pęknięcia) ale żeliwo to nie żółty ser ;) Wg. mnie to pęknięcie zostało już zaoblone w wyniku pracy klocka na materiale w warunkach trudniejszego odprowadzania ciepła w obrębie pęknięcia.
Nie wyobrażam sobie żeby producent pozwolił na użytkowanie takiej tarczy po zgłoszeniu reklamacji (zakładam, że badał tarczę w laboratorium a nie tylko oglądał zdjęcia). Nie piszę tego jako laik.
Chętnie przyjmę kiedyś te/takie tarcze, przekażę znajomym w instytucie przy ul. Zakopiańskiej w Krakowie. Niedawno badali żeliwne tarcze hamulcowe z wozów opancerzonych. Dla polepszenia skrętności wozu przyhamowywane są koła z jednej strony pojazdu, więc warunki eksploatacji ekstremalne + pustynia... Tego pewnie nie widzieli ;)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-04-2019, 00:02 przez Przemek7.)
•
PRZEMO
32,342
67
7858
19,625
SC III ph II
2015
2.0 dCi 160KM, 2014-2016
Czaniec k/B-B
PRZEMO
Administratorzy
— 25-04-2019, 06:34
(24-04-2019, 23:55)Przemek7 napisał(a): tu dopatrywałbym się 95% widocznych efektów hamowania To żart? to dobrze się ubawiłem
Od kiedy takie różnice występują przez opony?
Opony mają duży wpływ ale nie aż taki.
Ja mam Rotinger w drugim Scenic w obu nawiercane i nacinane i jestem mega zadowolony.
Jeżeli producent uzna że może to mieć wpływ na hamowanie to na pewno podejmie procedurę reklamacji.
Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.
Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
•
|