Jakieś bajki tu Ci fachowcy robią. Zawsze jak słyszę o "dobijaniu" klimatyzacji to myślę że takie rzeczy tylko na gruponie :P
- Po pierwsze nigdy się czegoś takiego nie robi. Nie wiesz ile jest czynnika to nie podajesz na oko bo zbyt duża ilość też może uszkodzić sprężarkę.
- osuszacz też jest elementem który się zużywa, to w nim odkłada się wilgoć z układu oraz naddatek oleju, dlatego jak kupiłeś samochód to wymień go bo nie wiesz czy ktoś to robił.
- prawda do układu wchodzi 550g czynnika r134a oraz 150g oleju. Ale maszyna nie odessie nigdy oleju z całego układu.Jeśli odessała 3g to podajesz 3 g możesz ewentualnie dać te 5-10g bo tyle jakby było za dużo odłoży się w skraplaczu ale 50g????? wszystko ma określone pojemności. Część oleju wlewana jest wprost do sprężarki przy montażu(musi być zalana) resztę podaje się do układu np maszyną bo olej jest w skraplaczu,osuszaczu, parowniku i przewodach.Poczytaj, że jak wymieniasz skraplacz to na nowy dajesz około 30 g oleju itd.
Zawsze przed taka usługa zaleca się aby klimatyzacja popracowała wcześniej aby olej dobrze rozprowadził się w czynniku, bo wtedy przy odsysaniu więcej można go odzyskać, ale nigdy nie licz na to że jak układ zawiera 150g to odessie 100g. jeśli klimatyzacja wcześniej długo pracowała zawsze oleju ściągnie więcej.
Tak to jest ze szczeniaczkami, że dzięki renault mamy jeden zawór serwisowy klimatyzacji i maszyny do obsługi często odsysają czynnik na raty jak to wcześniej opisałeś.
Łożyska w kompresorze są zamknięte więc nie wiem co miałby dać im olej z układu??? Olej smaruje tłoczki itd w zależności od budowy kompresora.
Takie tam moje wolne przemyślenia.
- Po pierwsze nigdy się czegoś takiego nie robi. Nie wiesz ile jest czynnika to nie podajesz na oko bo zbyt duża ilość też może uszkodzić sprężarkę.
- osuszacz też jest elementem który się zużywa, to w nim odkłada się wilgoć z układu oraz naddatek oleju, dlatego jak kupiłeś samochód to wymień go bo nie wiesz czy ktoś to robił.
- prawda do układu wchodzi 550g czynnika r134a oraz 150g oleju. Ale maszyna nie odessie nigdy oleju z całego układu.Jeśli odessała 3g to podajesz 3 g możesz ewentualnie dać te 5-10g bo tyle jakby było za dużo odłoży się w skraplaczu ale 50g????? wszystko ma określone pojemności. Część oleju wlewana jest wprost do sprężarki przy montażu(musi być zalana) resztę podaje się do układu np maszyną bo olej jest w skraplaczu,osuszaczu, parowniku i przewodach.Poczytaj, że jak wymieniasz skraplacz to na nowy dajesz około 30 g oleju itd.
Zawsze przed taka usługa zaleca się aby klimatyzacja popracowała wcześniej aby olej dobrze rozprowadził się w czynniku, bo wtedy przy odsysaniu więcej można go odzyskać, ale nigdy nie licz na to że jak układ zawiera 150g to odessie 100g. jeśli klimatyzacja wcześniej długo pracowała zawsze oleju ściągnie więcej.
Tak to jest ze szczeniaczkami, że dzięki renault mamy jeden zawór serwisowy klimatyzacji i maszyny do obsługi często odsysają czynnik na raty jak to wcześniej opisałeś.
Łożyska w kompresorze są zamknięte więc nie wiem co miałby dać im olej z układu??? Olej smaruje tłoczki itd w zależności od budowy kompresora.
Takie tam moje wolne przemyślenia.