(02-12-2016, 18:14)cirrus_9109 napisał(a): Witam, mam pytanko: czy ktoś zakładał jakieś dodatkowe światła cofania? Ledy, listwy doświetlające? Jedna słaba żarówka mnie nie przekonuje.Jeśli nie przekonuje cię słaba żarówka, to może kwestia braku homologacji, potencjalnych problemów przy kolizji i możliwość zatrzymania dowodu rejestracyjnego?
Swiatło cofania
op
no ja jeszcze nie dokladalem ale pewnie doloze bo to co obecnie jest w tym aucie nie mozna nazwac swiatlem cofania, ledwie widac jak sie cofie z prawej strony z lewej jest ciemnia (pomocne sa czujniki) jednak lubie cos widziec.
Jak sie ladnie zrobi i wkomponuje w auto to sie diagnosta nie dowali =] (02-12-2016, 19:20)funkoval napisał(a): Jeśli nie przekonuje cię słaba żarówka, to może kwestia braku homologacji, potencjalnych problemów przy kolizji i możliwość zatrzymania dowodu rejestracyjnego?Kolego! Jeśli nie chcesz się pochylić nad tematem, to może też nie strasz ludzi. Proponuję poczytać np: 1. http://safetruck.net-mex.hu/sites/defaul...ts_pol.pdf 2. http://naosi.pl/umieszczanie-a-wyposazan...w-sprawie/ 3. file:///C:/Users/Tomek/Downloads/4-Ka%C5%BAmierczak%20P%20-%20Monta%C5%BC%20dodatkowych...pdf Prosta lektura i krótki wniosek: mogą być dwa homologowane źródła światła cofania. Jeśli komuś zależy na tym "firmowym" proszę bardzo. Jak nie też można. Dlatego ponawiam pytanie i proszę o konstruktywne odpowiedzi or nothing. Pozdrawiam (02-12-2016, 21:11)cirrus_9109 napisał(a): Prosta lektura i krótki wniosek: mogą być dwa homologowane źródła światła cofania. Jeśli komuś zależy na tym "firmowym" proszę bardzo. Jak nie też można. Dlatego ponawiam pytanie i proszę o konstruktywne odpowiedzi or nothing. Pozdrawiam Konstruktywnie zacytuję artykuł, na który się powołujesz: Cytat: Powyższe wywody, oparte między innymi o stosowaną przez sądy praktykę orzeczniczą, wskazują jednoznacznie, że wyposażenie pojazdu w światła inne niż podane w rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia jest dopuszczalne, jeśli światła te posiadają homologację, oraz nie są używane w ruchu drogowym. (02-12-2016, 21:27)funkoval napisał(a):(02-12-2016, 21:11)cirrus_9109 napisał(a): Prosta lektura i krótki wniosek: mogą być dwa homologowane źródła światła cofania. Jeśli komuś zależy na tym "firmowym" proszę bardzo. Jak nie też można. Dlatego ponawiam pytanie i proszę o konstruktywne odpowiedzi or nothing. Pozdrawiam Z zadady nie mam ochoty na bezłodną polemikę. Ale dla Funkocała zrobię wyjątek. Cytat który zapodałeś kolego odnosi się do zbyt dużej ilości oświetlenia z przodu u tirowca. Jak rozumiem musisz coś napisać jeszcze, ale o ile znowu czegoś nie przekręcisz, to mnie to wisi, co Ci w glowie piszczy. Pozdrawiam serdecznie.
Zastanawiam się czy dało by rady przerobić lewą postojówkę, tę na klapie tak aby założyć tam żarówkę dwuwłóknową i realizować za jej pomocą postojówkę i przeciwmgielną a w miejsce przeciwmgielnej w zderzaku światło cofania z angola.
Ja założyłem pod zderzakiem światła do jazdy dziennej i robią mi za światła cofania.
A czy to zgodne czy niezgodne z przepisami to mi wisi.Ważne że widzę gdzie cofam.
Początkowo myślałem o takim rozwiązaniu jak Tamik, przyszło mi też do głowy dołożenie dodatkowej lampki przeciwmgłowej np. takiej z Nissana kaszki oraz założenie drugiej lampki cofania z anglika. Najbardziej podoba mi się pomysł zmiany żarówek w światłach postojowych. Muszę pogadać z zaprzyjaźnionym elektrykiem. Dziękuję za pomysły . Pozdrawiam serdecznie .
Co do zmian nie homologowanych. Na wielu forach już siedziałem i właśnie w kontekście zmian w obrębie oświetlenia następuje jakiś niewytłumaczalna panika ;) Nie mówcie mi, że na całym świecie nie ma ani jednej lampy która by rozwiązała problem i była jednocześnie homologowana.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości