Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Światła wsteczne


polaq
Zarejestrowani

Masz multimetr z pomiarem rezystancji?

Odpowiedz
Arthuro Arthuro
Zarejestrowani

op Mam miernik uniwersalny

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Musisz sprawdzić przewodzenie pomiędzy pinami czujnika a odpowiednimi pinami na wtyczce w UPC. Wrzuciłem schemat dotyczący świateł wstecznych.

Odpowiedz
Arthuro Arthuro
Zarejestrowani

op Czyli wypinamy bezpiecznik i w to miejsce wpinam się miernikiem ?

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

No więc tak:
1. Po włączeniu zapłonu (czyli karta w czytniku, lewarek od biegów w pozycji neutralnej pedały nie wciśnięte, naciskasz przycisk Start przez około 5sek. do momentu aż kierownica się odblokuje)
na jednym z pinów wtyczki czujnika biegu wstecznego powinieneś mieć 12V( multimetr ustawiony na pomiar napięcia stałego zakres 20V, czerwony kabel na pinie we wtyczce, czarny na masie czyli np przytknięty do karoserii lub silnika lub ujemnego bieguna akumulatora.

2. Jeżeli nie ma 12V na żadnym z pinów to musisz sprawdzić ciągłość przewodu od UPC(moduł z bezpiecznikami koło akumulatora) do wtyczki czujnika.
Multimetr ustawiony na pomiar rezystancji (najlepiej z dźwiękowym potwierdzeniem zwarcia).
Jedna z sond miernika (czerwona) na jednym z pinów wtyczki czujnika druga sonda miernika(czarna) na odpowiednim pinie wtyczki w UPC(biała wtyczka piny 11 i 14).Ma pokazać maksymalnie kilka Ohmów.
3. Sprawdzasz wszystkie bezpieczniki w UPC. Trzeba wyjąć górną część aby mieć dostęp do wszystkich bezpieczników.(Bezpiecznik nr19 - 10A jest od świateł cofania)
4. Po włączeniu wstecznego przy włączonym zapłonie powinno być 12V na pinie 2 brązowej wtyczki.
5. 12V również powinno się pojawić na 14 pinie kostki R2 czarnej(przy przednim słupku kierowcy-wstawiłem rysunek gdzie jej szukć. Wchodzi jeden przewód, wychodzą dwa do lamp tylnych)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-10-2019, 21:27 przez polaq.)

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi polaq za ten post post:
  • Arthuro Arthuro, Gniewko
borowka
Zarejestrowani

(24-10-2019, 21:15)polaq napisał(a): No więc tak:
1. Po włączeniu zapłonu (czyli karta w czytniku, lewarek od biegów w pozycji neutralnej pedały nie wciśnięte, naciskasz przycisk Start przez około 5sek. do momentu aż kierownica się odblokuje)
na jednym z pinów wtyczki czujnika biegu wstecznego powinieneś mieć 12V( multimetr ustawiony na pomiar napięcia stałego zakres 20V, czerwony kabel na pinie we wtyczce, czarny na masie czyli np przytknięty do karoserii lub silnika lub ujemnego bieguna akumulatora.

2. Jeżeli nie ma 12V na żadnym z pinów to musisz sprawdzić ciągłość przewodu od UPC(moduł z bezpiecznikami koło akumulatora) do wtyczki czujnika.
Multimetr ustawiony na pomiar rezystancji (najlepiej z dźwiękowym potwierdzeniem zwarcia).
Jedna z sond miernika (czerwona) na jednym z pinów wtyczki czujnika druga sonda miernika(czarna) na odpowiednim pinie wtyczki w UPC(biała wtyczka piny 11 i 14).Ma pokazać maksymalnie kilka Ohmów.
3. Sprawdzasz wszystkie bezpieczniki w UPC. Trzeba wyjąć górną część aby mieć dostęp do wszystkich bezpieczników.(Bezpiecznik nr19 - 10A jest od świateł cofania)
4. Po włączeniu wstecznego przy włączonym zapłonie powinno być 12V na pinie 2 brązowej wtyczki.
5. 12V również powinno się pojawić na 14 pinie kostki R2 czarnej(przy przednim słupku kierowcy-wstawiłem rysunek gdzie jej szukć. Wchodzi jeden przewód, wychodzą dwa do lamp tylnych)
Cześć, 

Mam podobny problem 
Czujnik 3 pionowy w skrzyni sprawny, bezpieczniki ok a świateł cofania nie ma nawet na próbę wkładając zworkę w kostkę czujnika

Napisałes że musi być napięcie 12V na jednym pinie wtyczki brązowej oraz na jednym pinie czarnej kostki R2, a jak sprawdzić czy tak jest ? 

Rozumiem że jednym kablem od miernika np. czerwonym przykładam do tych pinów a czarny kabel gdzie wtedy podłączyć na próbę mam ? Obojętnie gdzie ? Do masy samochodu ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-01-2024, 22:15 przez borowka.)

Odpowiedz
Piotr-87
Zarejestrowani

Jeśli chcesz sprawdzić czy jest napięcie w konkretnym pinie to jeden kabel od miernika do tego pinu, a drugi do karoserii samochodu (obojętnie gdzie aby nie było malowane).

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Piotr-87 za ten post post:
  • borowka
wojteks
Zarejestrowani

(06-01-2024, 23:53)Piotr-87 napisał(a): Jeśli chcesz sprawdzić czy jest napięcie w konkretnym pinie to jeden kabel od miernika do tego pinu, a drugi do karoserii samochodu
Napięcie miernik pokaże a żarówka nie koniecznie musi się zaświecić, sprawdzanie takich rzeczy multimetrem bywa zdradliwe. Probówka z żarówką w wielu przypadkach da lepszy efekt.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi wojteks za ten post post:
  • borowka
borowka
Zarejestrowani

Dzięki panowie, ale myślałem że scenic ma to samo co Megane 2 bo to bliźniaki ale jednak patrząc to nie ma w słupku kostki r2 w Megane 2 , instalacja idzie bezpośrednio , co w takim razie zrobić ? Jak szukać tej usterki ? Jak sprawdzić te światła wsteczne ? Dziękuję

Odpowiedz
borowka
Zarejestrowani

Dodatkowo jeszcze tak pomyślałem że a żeby całkowicie wykluczyć skrzynkę UPC , mógłbym podać bezpośrednio 12V z akumulatora na pin 2 w brązowej kostce , tylko jak to zrobić ? Kabel do akumulatora do plusa i druga strona kabla w ten pin ? A masa ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-01-2024, 21:14 przez borowka.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości