Światła DRL
Korzystając z okazji chciałbym podłączyć się pod wątek a mianowicie mam ledy DRL ale nie wiem jak je podłączyć. Rozumiem, że zasilanie najlepiej pociągnąć ze skrzynki bezpiecznikowej w komorze silnika, ale z każdej lampy wychodzą trzy przewody : czerwony, czarny i biały. Domyślam się że czerwony to zasilanie +, czarny to masa -, w takim razie po co ten biały? Kupiłem światła z zabudowanym modułem sterującym, w poprzednim zamontowałem sobie przekaźnik i były tylko dwa przewody, więc teraz jestem trochę zagubiony
![]()
Biały podłączasz pod światła postojowe bo według przepisów jak włączysz światła postojowe to dzienne mają się wyłączyć.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-09-2015, 19:48 przez blazejk.)
Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian ![]()
Dzięki, teraz jest trochę łatwiejsze, rozumiem że biały idzie do plusa postojówki który daje sygnał do wyłączenia, pozostaje jeszcze pytanie gdzie się zasilić ze skrzynki, gdzieś czytałem że nie należy tego robić bezpośrednio z klemy akumulatora choć w poprzednim aucie właśnie tak podłączyłem i po kilku latach było OK.
Jeżeli w poprzednim aucie miałeś dwa kable to znaczy że przekaźnik działał powyżej 14V a poniżej wyłączał zasilanie na światłach dziennych.
Tylko jak będziesz szukać napięcia w skrzynce bezpieczników/przekaźników pod maską to najpierw uruchom silnik - u mnie w Scenicu napięcie na przekaźniku od skrzyni automatycznej pojawiło się dopiero po uruchomieniu silnika i nawet samo włożenie karty do czytnika nic nie dało
Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian ![]()
Może pamiętasz, gdzie w skrzynce jest ten przekaźnik od ASB i jak się w niego wpiąć?
Jak otworzysz skrzynkę to pierwszy rząd od silnika i drugi lub trzeci kabel od szyby.
Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian ![]()
Najlepszym rozwiązaniem będzie wstawienie w wolne miejsce szarej kostki PPM2 pin10 konektora tyco, jest to + po zapłonie. Podpinamy do niego przewód czerwony od świateł DRL natomiast biały podpinamy pod kostkę PPA pin 1, czarny do masy
Mam nadzieję że wszystko zrozumiałem ale utknąłem przy otwarciu skrzynki bezpieczników w komorze silnika. Z manuala wynika że trzeba odłączyć i wyjąć akumulator. Chciałbym tego uniknąć ale nie wiem jak otworzyć pokrywę skrzynki przekaźników. Czy jest na to jakiś sposób?
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości