Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Światła DRL w kierunkowskazach w Scenicu I PH II


stasic
Zarejestrowani

A2-eR1 i ko-ma napisali gdzie szukać. Wystarczy chcieć, wziąć sprawy w swoje ręce. Co prawda nie sprawdzałem czy się zgadza ale na oko duże bezpieczniki się zgadzają, proszę:
       
F1-30A-silnik went. chłodnicy, podgrzewacz filtra paliwa
F2-30A-regulacja silnika
F3-7,5A-klimatyzacja
F4-3A-dwupaliwowy system zasilania
F5-7,5A-dwupaliwowy system zasilania
F6-7,5A-skrzynia automatyczna, przekaźnik rozrusznika
F7-7,5A-poduszka bezpieczeństwa, regulacja silnika, podgrzewacz filtra paliwa
F8-7,5A-dwupaliwowy system zasilania
F9-dioda klimatyzacji
F10-dioda klimatyzacji
F11-70A-podgrzewacz płynu chł.
F12-
F13-
F14-50A-wentylator chłodnicy- dwa poziomy obrotów, podgrzewacz filtra paliwa
F15-
F16-50A-ABS
F17-
F18-60A-ogrzewanie przedniej szyby
F19-40A-klimatyzacja
F20-60A-wielofunkcyjny komputer sterujący1
F21-60A-skrzynka bezpieczników deska rozdzielcza2
F22-60A-alarm, sygnał dźwiękowy, wylącznik świateł

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-05-2017, 18:59 przez stasic.)

[Obrazek: 9j3hk]SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
Odpowiedz
bodo
Zarejestrowani

op
(26-05-2017, 11:04)stasic napisał(a): A2-eR1 i ko-ma napisali gdzie szukać. Wystarczy chcieć, wziąć sprawy w swoje ręce. Co prawda nie sprawdzałem czy się zgadza ale na oko duże bezpieczniki się zgadzają, proszę:

F1-30A-silnik went. chłodnicy, podgrzewacz filtra paliwa
F2-30A-regulacja silnika
F3-7,5A-klimatyzacja
F4-3A-dwupaliwowy system zasilania
F5-7,5A-dwupaliwowy system zasilania
F6-7,5A-skrzynia automatyczna, przekaźnik rozrusznika
F7-7,5A-poduszka bezpieczeństwa, regulacja silnika, podgrzewacz filtra paliwa
F8-7,5A-dwupaliwowy system zasilania
F9-dioda klimatyzacji
F10-dioda klimatyzacji
F11-70A-podgrzewacz płynu chł.
F12-
F13-
F14-50A-wentylator chłodnicy- dwa poziomy obrotów, podgrzewacz filtra paliwa
F15-
F16-50A-ABS
F17-
F18-60A-ogrzewanie przedniej szyby
F19-40A-klimatyzacja
F20-60A-wielofunkcyjny komputer sterujący1
F21-60A-skrzynka bezpieczników deska rozdzielcza2
F22-60A-alarm, sygnał dźwiękowy, wylącznik świateł

Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

W ostateczności + klema i bezpiecznik. Sprawdził bym te puste kiedy tam się pojawia + i tak jak ko-ma pisał, męski wtyk i po sprawie...

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Jednoznacznej odpowiedzi, tak naprawdę, być nie może.
Sam się zdziwiłem, jak z pozoru identyczne samochody, różnią się właśnie instalacją elektryczną.
Przetrenowałem temat w Peugeotach, gdzie każde auto miało inaczej w skrzynce przekaźników, tam. np. najłatwiej było wziąć plus po kluczyku z wolnego styku bezpiecznika ... radia (aby radio włączać po kluczyku lub mieć je zasilane stale - przekładało się bezpiecznik w inną parę styków na tablicy bezpieczników.
Miernik w rękę i poszukać - na tym polega zabawa.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
bodo
Zarejestrowani

op Wydawało mi się że na proste pytanie będzie prosta i w miarę szybka odpowiedź . Przecież wielu z Was ma pozakładane w swoich Scenicach światła DRL . I wszystkie zamiast przekaźnika mają te "automaty " ? Potrzebuję wziąć "+" za a nie przed stacyjką . Wszystkie przekaźniki i bezpieczniki poza przekaźnikiem "A" i bezpiecznikiem " 7 " mają "+" przed stacyjką .

Bezpiecznik 7 nie za bardzo bo zabezpiecza układ wtrysku . Pozostaje przekaźnik pompy paliwa . Od biedy można by się wpiąć pod "+" zasilania cewki tego przekaźnika . Ale pod tymi przekaźnikami i bezpiecznikami są jeszcze cztery złącza z przewodami . Czarne i małe zielone od razu odpada . Zielone to złącze ABS . Więc lepiej je nie ruszać . A czarne to złącze przewodów wszystkich świateł z przodu samochodu . Tam "+" po stacyjce nie będzie . Pozostają tylko jeszcze dwa złącza . Mniejsza i większa biała kostka .

Ja się wpiąłem pod żółto- pomarańczowy kabel tej większej białej kostki . Jest on najgrubszym przewodem koloru żółtego w tym złączu . Widocznie zasila coś o większym poborze prądu . Niem co ? Bo nie nigdzie nie mogę znaleźć rozpiski pinów tej kostki .

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-05-2017, 12:12 przez bodo.)

Odpowiedz
stasic
Zarejestrowani

Szukasz + po stacyjce do sterowania przekaźnika? Przecież nie ma znaczenia skąd weźmiesz, interesuje Cię tylko plus po stacyjce i by Ci było wygodnie. Nie wiem w czym masz problem? Przecież prąd dla żarówek bierzesz z aku, tak?

[Obrazek: 9j3hk]SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
Odpowiedz
bodo
Zarejestrowani

op
(26-05-2017, 12:11)stasic napisał(a): Szukasz + po stacyjce do sterowania przekaźnika? Przecież nie ma znaczenia skąd weźmiesz, interesuje Cię tylko plus po stacyjce i by Ci było wygodnie. Nie wiem w czym masz problem? Przecież prąd dla żarówek bierzesz z aku, tak?
No nie .  Gdy są włączone światła DRL to styk w przekaźniku jest cały czas zwarty . Rozwarcie styku następuje gdy na cewkę przekaźnika zostanie podany "+"  ze świateł pozycyjnych . Jedne i drugie nie mogą  na raz świecić . No i wymóg Kodeksu Drogowego że DRL mają się włączać po włączeniu zapłonu . Stąd ten "+" DRL musi być podłączony za a nie przed stacyjką .

Odpowiedz
stasic
Zarejestrowani

Przecież pisałem ja i inni, kup uniwersalny przekaźnik samochodowy za około 5zł, sterowanie bierzesz z dowolnego + po stacyjce z tych miejsc które wymieniłeś, zasilanie z aku i masz + po stacyjce do świateł DRL - prosto i bezpiecznie. Wszystko było, a Ty ciągle masz problemy.

[Obrazek: 9j3hk]SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

(26-05-2017, 12:26)bodo napisał(a): Rozwarcie styku następuje gdy na cewkę przekaźnika zostanie podany "+"  ze świateł pozycyjnych . Jedne i drugie nie mogą  na raz świecić . N
A skąd to wyczytałeś?? W Twoim przypadku tak nie jest.
Wyciąg z przepisów:
"W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Ponadto (co ważne), w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej."
Patrys4891 napisał 26-05-2017, 14:12:
Poprawiłem cytat, bo był zły autor.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-05-2017, 14:12 przez Patrys4891.)

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
stasic
Zarejestrowani

Lepsus, dlaczego insynujesz że ja to napisałem ;) Wydaje mi się że bodo chodziło o to samo co Ty wkleiłeś.
Patrys4891 napisał 26-05-2017, 14:15:
Już to poprawiłem, zwykła pomyłka przy edycji.
Nie ma się co denerwować Biggrin

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-05-2017, 14:15 przez Patrys4891.)

[Obrazek: 9j3hk]SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

10 gości