Światła DRL w kierunkowskazach w Scenicu I PH II
Zawsze zaczynam szukać w... wolnych gniazdach w skrzynkacvh bezpieczników. Zazwyczaj takie są.
W ten sposób wpiąłem się ostatnio w Peugeocie 406, gdzie z + po stacyjce jest podobny problem. A potem to już tylko konektor "męski" w styk gniazda, typowy bezpiecznik samochodowy na konektorach "żeńskich" (albo dodatkowe gniazdo bezpiecznika) i gotowe. Warto poszukać - zazwyczaj takie miejsce się znajdzie, a zaleta to całkowity brak ingerencji w wiązki samochodu i możliwość prostego przywrócenia stanu pierwotnego. Inny sposób to zasilenie się z klemy plusowej poprzez przekaźnik sterowany np. ze styku gniazda zapalniczki (nie obciążamy wtedy dodatkowo i tak już obciążonego obwodu gniazda zapalniczki), oczywiście także z dodatkowym zabezpieczeniem w obwodzie.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
op
Światła sam sobie montowałem . Nie zrobiłem tego byle jak . Wszystkie kable są dobrze poizolowane i pochowane w cienkiej peszli . Tak to wszystko wygląda :
Jeszcze dla estetyki mam zamiar przepiąć się ( ostatnie zdjęcie ) z przewodu "+" postojowych z zewnątrz do wewnątrz skrzynki w komorze silnika . Musi ten przewód przechodzić przez którąś z tych kostek . Na zdjęciu widać peszlę z której wychodzą dwa kable . Czarny "+" zasilania DRL i brązowy "+" cewki przekaźnika podpięty pod "+" świateł pozycyjnych ( przedostatnie zdjęcie ) . Właśnie to chcę przepiąć . (Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-05-2017, 09:09 przez bodo.) (24-05-2017, 07:43)ko-ma napisał(a): W praktyce częste będą momenty, gdy napięcie zbliży się do np. 12,5V, a płynący prąd osiągnie wartość zbliżoną raczej do 1,5 A.Nie ma to znaczenia, układ zasilania i stabilizacji i tak obniża napięcie do właściwego dla pracy diód. Straty wynikają głównie z tego układu, z przewodów są pomijalne (no, chyba, że będą to duuuże metry )
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
(22-05-2017, 07:47)robii napisał(a):(21-05-2017, 19:11)Grzesieksz napisał(a): Szkoda ze nie da się założyć tych żarówek do scenica II Ph 1 .da się, mam założone , ale jak mam wrzucić jakąś fotę lub filmik to więcej się nawkurzam ze zmniejszaniem zdjęć, sprawa mnie przerasta. Na żywo do obejrzenia na zlocie Jak rozwiazac problem z zasilaniem. Jak byś mógł napisać byłbym wdzięczny ?
Jest jak jest
op
No i kabelek "+" cewki przekaźnika przepięty . Z zewnątrz :
Do wewnątrz skrzynki ( czarna kostka , niebieski przewód ) : Pytam się o ten "+" zasilania DRL po stacyjce . Ale jakoś nikt na tym forum nie ma chęci odpowiedzieć mi na to pytanie . Podpięcie się pod cokolwiek z tego co na zdjęciu odpada Pozostają tylko te trzy kostki . W czarnej kostce też nie ma "+" po stacyjce . Przez tą kostkę przechodzą przewody od wszystkich świateł z przodu . Co prawda na DRL nie jeździ się nocą . Ale zrobiłem nocą dwa zdjęcia jak te światła świecą z daleka i z bliska . (Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-05-2017, 06:39 przez bodo.)
Zachowujesz się jak sfochowana dziewczyna, lub bachor, wrzuć na luz. Nie każdy jest na Twoje zawołanie, zresztą dostałeś odpowiedzi gdzie szukać plusa.
SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
panowie
prosze o spokój bo zaraz rozdam "nagrody" (Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-05-2017, 10:25 przez pio555.)
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
9 gości