(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-05-2017, 20:27 przez bodo.)
Światła DRL w kierunkowskazach w Scenicu I PH II
op
W obwodzie zasilania DRL jest 2A rurkowy szklany bezpiecznik . Na raz pracuje max 60szt. diod o mocy 0,2W każda . Czyli max 12W . Chyba te 2A zabezpieczenia nie jest za dużo ? Nie wiem czy dobrze liczę ? 12W : 14V = 857mA . Czyli mógłby być nawet 1A ? Czy 1A to byłby jednak za słaby ?
Dolicz jeszcze straty na zasilaczu ledów, masz tam nawet radiatory. 2 A nie jest za dużo, 1 A może się często palić.
ps na schemacie co linkowałem nie ma 2 przekaźników, są na innych.
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
op
No dobrze ! Czyżbym na tym forum tylko ja jeździł na takich światłach DRL ? Przecież obojętne czy są one zamontowane w kierunkach czy w zderzaku . Czy wszyscy macie je z automatem zamiast przekaźnika ? Skąd Wy żeście brali ten plus ? Podpowie mi ktoś ? Gdzieś tam wyczytałem ze powinno się brać z zasilania radia albo zapalniczki . Tylko że jednego i drugiego instalacja i bezpieczniki mieszczą się wewnątrz kabiny samochodu . A w skrzynce w komorze silnika i bliżej i wygodniej .
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-05-2017, 06:43 przez bodo.)
Na ten plus po zaplonie trzeba uwazac. Co prawda w SC II ale opisywalem swoje problemy tutaj na forum bo zle wybralem plus po zaplonie i blad mi sie pokazywal wtrysku gazu.... ;) Nie wiem jak jest w SC I i wlasciwy plus po zaplonie wzialem z wtyczki czarnej PPM bodajze w skrzynce bezpiecznikow pod maska silnika. Tez opisane jest przeze mnie w dziale SC II co i skad bralem. Plus po zaplonie jest potrzebny czy to do automatu czy tez bez automatu swiatel DRL.
Ciesze sie ze drazysz temat zeby to zgodnie z przepisami podlaczyc, bo niektorzy jak sie widzi na drogach maja DRL samodzielnie podlaczone i jedzie taki jeden z drugim ma zapalone swiatla mijania i DRL jednoczesnie...
op
Ponoć można też podpiąć się pod gniazdo bezpiecznika automatycznej skrzyni ? Tylko które to jest ? W moim Scenicu jest taki rozkład bezpieczników i przekaźników w skrzynce komory silnika jak na tym zdjęciu . Mam manualna skrzynię . Ale gdzie jest to gniazdo bezpiecznika automatycznej ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-05-2017, 07:14 przez bodo.)
Ja u siebie nie ryzykowalem bo mam automatyczna skrzynie biegow wiec tam nie podlaczalem... Inni, co maja manualna skrzynie, to owszem tam sie podlaczali i nikt sie nie skarzyl.... Ja sie podpinalem pierwotnie pod wtrysk gazu bo mam przeciez dCi.. i sie zdziwilem bledami wlasnie ;)
op
Ale czy w swoim samochodzie masz taki sam rozkład jak na tym zdjęciu ? To co widać na zdjęciu to jedynie "+" po stacyjce jest na przekaźniku 13 i bezpieczniku 12 . Reszta ma "+" przed stacyjką .
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-05-2017, 07:22 przez bodo.)
Najlepiej jakbys mial rozpiske/schemat elektryczny od sc I co tam za kable ida.
Do SC II taka jest wiec mozna bylo poszukac wzrokowo zoltego kabla i na rozpisce za co on odpowiada... Nie wiem czy moze przegladales, co prawda to do S II ale moze jakis pomysl tam bedzie podsuniety https://www.scenic-forum.pl/Watek-SCENIC...%C5%82onie Tak ktos opisywal tez podlaczanie na przekaznikach (Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-05-2017, 07:30 przez A2-eR11.)
op
Przeglądałem ten temat . Może inaczej ? Kto na tym forum ma Scenica I PH II po lifcie z zamontowanymi światłami DRL z przekaźnikiem ( nie automatem ) ? Gdzie macie podpięty "+" zasilania świateł DRL ? Ja mam podpięty jak widać na ostatnim zdjęciu bezpośrednio do grubego kabla koloru żółto - pomarańczowego w większej białej kostce.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-05-2017, 07:45 przez bodo.) (23-05-2017, 20:27)bodo napisał(a): Czy 1A to byłby jednak za słaby ?Zdecydowanie za mały, 2A jest na granicy. Weź pod uwagę straty w instalacji, a przede wszystkim fakt, że prąd rozruchowy lamp zawsze jest dość znacząco wyższy od prądu stabilnej pracy. Jest jeszcze kilka zjawisk (np. fakt, że diody led z reguły nie są w takich układach jakoś specjalnie dobierane pod kątem jednakowych parametrów, a rozrzut parametrów pracy mają całkiem pokaźny. (23-05-2017, 20:27)bodo napisał(a): Nie wiem czy dobrze liczę ? 12W : 14V = 857mA .Zdecydowanie źle liczysz. Zważ, ze owe mityczne 14,2V regulowane - jest to wi istocie ograniczone napięcie na zaciskach akumulatora podczas jego ładowania. W praktyce częste będą momenty, gdy napięcie zbliży się do np. 12,5V, a płynący prąd osiągnie wartość zbliżoną raczej do 1,5 A. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-05-2017, 07:47 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4 |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
6 gości