(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-05-2017, 09:16 przez bodo.)
Światła DRL w kierunkowskazach w Scenicu I PH II
op
Cały problem leży w tym że tylko my na tym forum i za pewne większość kierowców poruszających się po naszych drogach wie że obowiązkowe używanie dziennych przez 24h/dobę to debilny pomysł ! Temu co to wymyślił i tak to zwisa ! On na co dzień jeździ nie swoim samochodem i nie za swoje pieniądze . Co prawda za nasze ! Ale to jemu absolutnie nie przeszkadza ! Co zauważyłem ? Auto jest bardziej żwawsze przy wyłączonych mijania . Te ok . 140W obciążenia mniej . A jeszcze jak dodatkowo pracuje klima ?
op
Obiecany przeze mnie film . Kolejno : światła DRL , lewy kierunek , prawy kierunek , światła mijania ,światła drogowe , DRL widziane z odległości ok . 50m . Film nie oddaje tego jak to wygląda w rzeczywistości . A wygląda znacznie lepiej ! Na filmie nie widać że kierunki migają na pomarańczowo . Film robiony smartfonem Samsung Galaxy 2 . W późniejszym czasie spróbuję jeszcze zrobić film dronem z kamerą . Może wyjdzie lepszy ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-05-2017, 12:25 przez bodo.) (21-05-2017, 10:02)filozof napisał(a): Placebo? choć przy 1.6 może jakaś różnica być...Jeszcze watty mu się mnożą, 140W mniej? Wyłączył halogeny 110W, a włączył 60xled4014 które pobierają 60ma (na necie znalazlem ile pobieraja prądu) Powiedzmy że uśrednione napięcie wynosi 14V więc: 14Vx0.06A=0.84W 0.84Wx30led=25.2W Nie chcę rozczarować ale jeżeli dobrze policzyłem to na tych ledach jest około 85W mniej w porownaniu do halogenow, a nie 140W ;) Sprzedawca nie chwali się ile biorą prądu? Ale idąc tym tokiem myślenia jakby wyłączyć klime, radio, w ogóle wyciągnąć wszystkie możliwe bezpieczniki by jak najmnjej urządzeń pracowało to dopiero była by rakieta ;) (Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-05-2017, 12:48 przez stasic.)
SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
op
Liczysz tylko z przodu halogeny 2 x 55W . A z tyłu pozycyjne i z przodu pozycyjne ? A całe oświetlenie deski rozdzielczej ? Podświetlenie przycisków opuszczania szyb ? Bo przecież to wszystko też świeci się razem ze światłami mijania . To świeczki się świecą ?
W tych żarówkach zastosowano diody o takich parametrach : Dioda LED, SMD PLCC2 4014, Biała zimna 5700-6500K, typical 25lm/60mA, 2.8-3.4V, CRI min 80, 4x1.4x0.7mm, soczewka żółta dyfuzyjna, 120°, Honglitronic . Jak wynika z opisu dioda ta pobiera 60mA prądu . Czyli 14V x 0,06A = 0,84W /szt. x 60szt = 50,4W . A po drugie po co się mamy kłócić i cokolwiek sobie udowadniać ?! Były robione testy jazdy różnymi markami samochodów w cyklu miejskim i pozamiejskim z tradycyjnymi mijania jako dziennymi i dziennymi LED . Średnia różnica wyniosła 0,2L/100km w cyklu miejskim i ok. 0,1L w cyklu pozamiejskim . Czyli jakieś 1zł /100km . Czy to dużo ? Cóż ? (Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-05-2017, 13:37 przez bodo.)
Jakby to wszystko zsumował to wyjdzie prawie 140W, to już wiem skąd te rozmnożenie
bodo Jak wynika z opisu dioda ta pobiera 60mA prądu . Czyli 14V x 0,06A = 0,84W /szt. x 60szt = 50,4W . Na początku tak policzylem ale nie wiem czy jest 60 led na żarówkę czy na komplet, wydaje mi się że na komplet bo 50W to dużo. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-05-2017, 13:41 przez stasic.)
SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
op
(21-05-2017, 13:41)stasic napisał(a): Jakby to wszystko zsumował to wyjdzie prawie 140W, to już wiem skąd te rozmnożenie Na komplet . Chociaż w zasadzie to producent podaje moc 43W . Są i wersje tych żarówek po 2x 21szt. pobierające 15W .Czyli 30W 2szt. Zwróć też uwagę na to że tradycyjne żarówki halogenowe o mocy 55W dają strumień światła ok. 1300lm . Ale to są światła mijania ! Druga rzecz . Diody świecą dużo jaśniej . Żarówka ta daje wiązkę światła jakieś 800lm . Najmocniejsze smd diody dostępne na rynku produkuje firma Osram . Ale taka żarówka z takimi diodami też by i odpowiednio kosztowała ! (Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-05-2017, 14:31 przez bodo.)
Temat rzeka, rozciągnięty jak tylko mógł. Wróćmy natomiast do pierwszego postu, pytanie z pierwszego postu..
(03-05-2017, 14:20)bodo napisał(a): . To czy takie rozwiązanie też jest legalne ?Nie jest, i koło się zamyka. Albo zmienić temat, albo wyrzucić go z działu technicznego do hyde parku i luźnych dywagacji na razie to spam w dziale technicznym.
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
op
Wiem że jest nielegalne . Natomiast teraz toczy się dyskusja czy stosowanie tych żarówek w ogóle ma jakiś sens ? Jak już jesteśmy przy tych mocach diod led . Przy tym liczeniu popełniłem błąd ! Mam nowe dane tych żarówek .
Dioda smd 4014 - 6800K . Jasność : 22-28lm IF - 60ma VF : 2,8 - 3,4V ; 0,2W Cri 80 Czyli obie żarówki mają moc nie ponad 50 a 12W ! Te diody są na 3V a nie 12V . Stąd moja pomyłka . (Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-05-2017, 15:50 przez bodo.) |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
11 gości