Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Światła DRL w kierunkowskazach w Scenicu I PH II


Wojtas_BB
Zarejestrowani

(13-05-2017, 12:05)stasic napisał(a): Na jakiej zasadzie to działa? Z tego co wiem obniżenie mocy świecenia nie idzie liniowo z obniżeniem mocy poboru prądu, są straty. Ciekawy jestem jaki jest rzeczywisty pobór prądu żarówek drogowych po obniżeniu mocy (ściemnionych?).
Podejrzewam, że w jedyny możliwy sposób, czyli obniżeniem napięcia zasilania, z 14V do .... V
Jaki jest pobór prądu, można to mniej więcej na szybko wyliczyć::
normalna żarówka pobiera 55 W, przy znamionowych 12V zasilania (dane producenta): 55 W / 12V = 4,5 A
Zakładając (teoretycznie bo nie wiem jakie jest napięcie zasilania), że na obniżonym do 10V napięciu jest 30% mocy znamionowej, tj 55*0,3 = 16,5W / 10V = 1,65 A

Pozdrawiam Wojtas_BB
Citroen C5 Aircross, 1.2 PT, 2023
Seat Arona, 1.0, 2021
Odpowiedz
Grandusek
Zarejestrowani

(13-05-2017, 13:45)bodo napisał(a): Oczywiście , zamiast tych najmocniejszych obecnie na rynku 2400lm można by poszukać jakieś 1600lm . Wtedy i ta moc byłaby znacznie niższa . Odnośnie tych dziennych w długich . Czy są one naprawdę widoczne w słoneczny dzień podczas jazdy pod słońce ?


Jak najbardziej są widoczne.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
stasic
Zarejestrowani

(13-05-2017, 20:18)Wojtas_BB napisał(a): Jaki jest pobór prądu, można to mniej więcej na szybko wyliczyć::
normalna żarówka pobiera 55 W, przy znamionowych 12V zasilania (dane producenta): 55 W / 12V = 4,5 A
Zakładając (teoretycznie bo nie wiem jakie jest napięcie zasilania), że na obniżonym  do 10V napięciu jest 30% mocy znamionowej, tj 55*0,3 = 16,5W / 10V = 1,65 A

Jeżeli żarówce dostarczysz mniejsze napięcie (co robi w uproszczeniu ściemniacz) to żarówka ma mniejszą sprawność, czyli prawie trzy razy ciemniej nie oznacza prawie trzy razy mniejszego zużycia energii. Do tego dochodzą straty energi samego sciemniacza.

[Obrazek: 9j3hk]SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
Odpowiedz
Wojtas_BB
Zarejestrowani

(13-05-2017, 23:21)stasic napisał(a): Jeżeli żarówce dostarczysz mniejsze napięcie (co robi w uproszczeniu ściemniacz) to żarówka ma mniejszą sprawność, czyli prawie trzy razy ciemniej nie oznacza prawie trzy razy mniejszego zużycia energii. Do tego dochodzą straty energi samego sciemniacza.

Ale ja nie porównuje ilości światła, tylko mocy pobieranej tylko i wyłącznie przez samą żarówkę. A tu jest prosto, bo żarówka to odbiór w 100% rezystancyjny i prad pobierany przez nią bedzie wynikał tylko z prawa ohma.

Oczywiscie, ze moduł tez cos weźmie, ale obstawiam że to raczej jest wielkość pomijalna.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Pozdrawiam Wojtas_BB
Citroen C5 Aircross, 1.2 PT, 2023
Seat Arona, 1.0, 2021
Odpowiedz
stasic
Zarejestrowani

Znalazłem film pokazujący że im bardziej sciemnisz tym większe będą straty. Aby sciemniona żarówka 100W świeciła takim samą ilością światła jak zwykła żarówka 60W musi pobierać o 3.7W więcej energi od żarówki 60W, bardzo nie wielka różnica.  Ale przy porównaniu sciemnionej żarówki 100W do poziomu światła żarówki 40W to strata ta to już 14.3W. 
Chodzi mi o to że żarówki drogowe sciemnione do 30% nie pobierają 3x mniej prądu,  nie wiadomo czy zuzyja nawet o połowę mniej prądu.  A to sie rozchodzi, by pobierały mniej prądu, oszczędzając akumulator, alternator, wydłużając im życie. 
Mimo wszystko zużywają mniej prądu ale swiatla ledowe bardziej się sprawdza. 
https://youtu.be/Y0avVZY6pEs

[Obrazek: 9j3hk]SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
Odpowiedz
bodo
Zarejestrowani

op
(14-05-2017, 08:11)stasic napisał(a): Znalazłem film pokazujący że im bardziej sciemnisz tym większe będą straty. Aby sciemniona żarówka 100W świeciła takim samą ilością światła jak zwykła żarówka 60W musi pobierać o 3.7W więcej energi od żarówki 60W, bardzo nie wielka różnica.  Ale przy porównaniu sciemnionej żarówki 100W do poziomu światła żarówki 40W to strata ta to już 14.3W. 
Chodzi mi o to że żarówki drogowe sciemnione do 30% nie pobierają 3x mniej prądu,  nie wiadomo czy zuzyja nawet o połowę mniej prądu.  A to sie rozchodzi, by pobierały mniej prądu, oszczędzając akumulator, alternator, wydłużając im życie. 
Mimo wszystko zużywają mniej prądu ale swiatla ledowe bardziej się sprawdza. 
https://youtu.be/Y0avVZY6pEs

Właśnie też o tym myślałem . Czy z tych 110W po zastosowaniu ściemniacza będzie tylko 33W  ? Nie wiem jak działa taki ściemniacz ? W sensie czy podczas ściemnienia świateł długich wyłączają się tylne pozycyjne i oświetlenie deski rozdzielczej ? Podobnie jak w przypadku zastosowania osobnych dziennych LED ?  Oświetlenie deski ( licznik , panel klimy , radio , przyciski opuszczania szyb ) i światła tylne pobierają ok. 30- 40W .

Cały czas kuszą mnie te w kierunkach . Najprostszy jest ich montaż i demontaż . Dzisiaj po raz pierwszy widziałem na drodze auto z takim rozwiązaniem . Co prawda nie były to żarówki tylko taśmy LED . Zapewne oryginalne ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-05-2017, 11:42 przez bodo.)

Odpowiedz
TomaszB
Moderatorzy

Ten moduł zapala Ci tylko żarówki od świateł drogowych, żadnych innych.

Odpowiedz
bodo
Zarejestrowani

op Czyli podobnie jak LED dzienne . W ogóle ktoś to sprawdzał w samochodzie tak jak na tym  filmie ?  Do ilu z tych 110W się zmniejsza ? O połowę - 55W ? Więcej ? Mniej ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-05-2017, 11:56 przez bodo.)

Odpowiedz
Grandusek
Zarejestrowani

(14-05-2017, 11:49)TomaszB napisał(a): Ten moduł zapala Ci tylko żarówki od świateł drogowych, żadnych innych.
Tak pala się tylko światła drogowe (dzienne) dzięki temu ile się zaoszczędzi na akumulatorze😎 i na zaròwkach


Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
bodo
Zarejestrowani

op Nie wiem czy dobrze postąpiłem ? Ale "klamka " już zapadła ! Zamówiłem dzienne w kierunkach 60 LED . Były w promocji za 110zł z wysyłką . Przecież nie ma różnicy czy zamiast tych świateł bym kupił moduł ściemniający światła długie lub halogenowe . Jedno i drugie jest nielegalne . Chociaż producenci samochodów stosują takie rozwiązania w najnowszych modelach . Tylko że takie samochody na takie coś mają homologację .

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-05-2017, 17:18 przez bodo.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

6 gości