Światła DRL w kierunkowskazach w Scenicu I PH II
op
Podsumowując całość tematu . Obecnie na rynku dostępna jest szeroka gama przeróżnych świateł LED do jazdy dziennej tych legalnych i tych nielegalnych . Czyli z homologacją i bez . Są światła firmowe i niefirmowe . Niefirmowych wiadomo najwięcej jest z Chin . Kto na jakich chce jeździć ? To już jego indywidualny wybór ! Zapewne połowa kierowców jeździ po naszych drogach na nielegalnych światłach dziennych .
Najprostszym , choć nielegalnym byłby montaż świateł dziennych w kierunkowskazach . Najprostszy z tego względu że nie wymaga zbytniej ingerencji w oryginalną instalację elektryczną samochodu . Jak i niepotrzebny jest montaż dodatkowych lamp . Na rynku dostępne są różne wersje takich żarówek - popularne to od 42szt. do 60 LED w żarówce . Z tymi lumenami podawanymi przez sprzedających to różnie bywa ! W Polsce takie żarówki kosztują min . 120zł . Kto jest cierpliwy i chce poczekać może je kupić bezpośrednio w Chinach . Wtedy zapłaci za nie ok. 50zł . Ponoć najlepsze są te 60 LED ? Co do innych świateł . Są na rynku również dostępne moduły "zmieniające" poszczególne światła typu długie bądź halogeny w światła do jazdy dziennej . Lecz to wszystko w myśl przepisów naszego Kodeksu Drogowego jest nielegalne ! Legalne są tylko światła LED dzienne montowane dodatkowo które posiadają znaki homologacji . Mogą mieć różny wygląd . Podłużne , okrągłe i innego kształtu . Firmowe światła typu Philips bądź Osram z homologacją są dość drogie ! Ale są też i ich zamienniki w przyzwoitych cenach . Czy jakościowo takie same ? Trudno ocenić ? Przykładowo te są dość popularne i najchętniej kupowane : Tak że muszę zdecydować . Albo te nielegalne w kierunkach 60 LED . Albo te legalne na zdjęciu powyżej . Cena jednych i drugich podobna ok. 130zł . (Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-05-2017, 07:32 przez bodo.)
Ja chyba sie skusze na te w kierunkach gdyby kosztowały 60zl na allegro;D
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
dodam od siebie ze aby bylo legalnie to kazde dodawane swiatla musza byc wpinane w istniejaca instalacje i zazwyczaj jest tam modul ktory odpowiednio trzeba podlaczyc. Takze takie czy inne w instalacje trzeba wejsc - najczesciej chodzi o tzw plus po zapłonie.
Co do legalnosci, szybciej wykryte bedzie kombinacja typu swiatla w kierunkach, zwlaszcza w starszych autach bo tego fabryka nie robila nigdy, a nie trzeba sie znac jakos specjalnie zeby widziec z daleka ze to homologacji nie ma. Kazdy polcjan co to zobaczy odrazu zatrzyma bo to latwa kasa dla nich - chcecie im placic? Proszę bardzo! Moim zdaniem lepiej ta kase co im na mandat dac, to zaplacic za lepsze jakosciowo lampy z homologacja. Nie beda mieli jak sie przyczepic i glowe bedziecie mieli zawsze spokojna i w razie co nie bedzie mandatow, zabierania dowodu czy np grzebania przy swiatlach na drodze zeby zarowki zmieniac czy cos.. w scenicach to nie jest fajna sprawa zmieniac zarowki - a jeszcze jak sie trafi robic to na drodze podczas deszczu - wasz wybor. Lepiej fajne lampy kupic dodatkowe i zainstalowac sobie, nie chcecie dodatkowych to zamiencie swiatla do jazdy dziennej w miejsce halogenow. Nie chcecie funkcji halogenow tracic? Sa dostepne lampy 2w1. Sa homologowane takze. Ktos nawet juz pisal na forum ze do naszych aut pasuja takie 2w1 od nissana czy mitsubishi jakiegos - nie pamietam. Montaz fizyczny do auta P&P odkreca sie fabryczne halogeny i wstawia nowe lampy w to miejsce bez problemu, reszta to tylko instalacje ogarnac ktora w kazdym zestawie trzeba zrobic zeby bylo prawidlowo z przepisami podlaczone, a nie jak niektorzy to robia co na drogach widac ze DRL podlaczaja jako osobne swiatla i sami decyduja o tym kiedy sie wlaczaja one - wynik latwy do przewidzenia czesto jada na DRL i swiatlach mijania bo zle maja podlaczone...
Pobożne życzenie. Mało kto pamięta by przełączać, tak to jest z automatyką włączającą i z brakiem myślenia - przynajmniej u mnie w okolicy tak to wygląda.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-05-2017, 09:57 przez stasic.)
SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG (11-05-2017, 07:29)bodo napisał(a): Są na rynku również dostępne moduły "zmieniające" poszczególne światła typu długie bądź halogeny w światła do jazdy dziennej . Lecz to wszystko w myśl przepisów naszego Kodeksu Drogowego jest nielegalne !Z tym się nie do końca zgodzę. Są moduły, które zamieniają fabryczne, homologowane światła np. halogeny na wersję DLR również homologowaną, lub - jak napisał A2-eR11 - 2 w 1 również homologowane. Na marginesie: OSRAM produkuje też wersje 3 w 1 z doświetlaniem zakrętów. Montowanie takiej wersji nie będzie nielegalne, bo światła mają homologację, a Ty nie ingerujesz w konstrukcję samochodu. Można też kupić całe, homologowane lampy - zamienniki z wbudowanymi DLR. Najważniejszy jest stempel homologacyjny. Policjant na drodze nie będzie (raczej) w stanie udowodnić Ci, że lampa nie ma homologacji, jeśli będzie ocechowany (11-05-2017, 09:40)Patrys4891 napisał(a):(11-05-2017, 08:30)A2-eR11 napisał(a): a jeszcze jak sie trafi robic to na drodze podczas deszczuTo się raczej nie zdarzy, bo w czasie deszczu nie jeździ się na dziennych Tak, tak. Po zmroku też się nie jeździ
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
op
(11-05-2017, 07:56)maciej1486 napisał(a): Ja chyba sie skusze na te w kierunkach gdyby kosztowały 60zl na allegro;D Jak chcesz za 60zł to możesz sobie zamówić bezpośrednio w Chinach . Przykładowo w Aliexpres , DH Gate, Banggood .Wystarczy posiadać kartę Visa . Co do tych 2 w 1 halogenów . Jest to legalne . Ale z homologacją takie cudo kosztuje ponad 900 złociszy ! Natomiast światła 905 HP są doskonałą alternatywą dla świateł Philips Daylight 4 które są dużo droższe . (Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-05-2017, 11:31 przez bodo.) |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
23 gości