Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.
Światła DRL w kierunkowskazach w Scenicu I PH II
Pstryknij fotkę albo filmik w dzień.
Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.
Gdyby miały homologację i cena była lepsza
http://ultraleds.pl/291,zarowka-zestaw-l...anbus.html Przy tylu lumenach obowiązkowo spryskiwacze reflektorów.
SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
http://www.philips.pl/c-p/12901HPX2/x-tr...techniczne
Nawet producent podaje że bez homologacji, więc nadal tylko do jeżdżenia po polu.
op
Znalazłem takie : https://www.olx.pl/oferta/swiatla-do-jaz...54b9117fb8 Najmocniejsze bo 60 LED !
Ilość diód lub watt nie świadczy o wielkości strumienia świetlnego. Te z allegro ledy osram są 4szt na lampę i mają również 800lumenow. Wszystko zależy od rodzaju leda, jego skutecznośći.
SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
op
(08-05-2017, 15:10)stasic napisał(a): Ilość diód lub watt nie świadczy o wielkości strumienia świetlnego. Te z allegro ledy osram są 4szt na lampę i mają również 800lumenow. Wszystko zależy od rodzaju leda, jego skutecznośći. Tylko że , czy sprzedający mówią prawdę o tych lumenach ? Co mogą Chińczycy instalować ? Co najwyżej jakieś diody Samsunga . Ponoć najmocniejsze na rynku diody LED produkuje firma Osram . Większość sprzedających podaje ilość lumenów świecących wszystkich , przykładowo 42 diod . (Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-05-2017, 17:36 przez bodo.)
Czy lumeny z opakowania są prawdziwe? Na to pytanie nikt Ci nie odpowie, nawet jakbyś miał luxometr i przeliczył luxy na lumeny to nie wiesz w jakich warunkach robione były testy ale mógłbyś sam porównać 2 produkty. Skoro posiadają homologację to pewnie są blisko prawdziwej wartości.
SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
op
(08-05-2017, 17:34)stasic napisał(a): Czy lumeny z opakowania są prawdziwe? Na to pytanie nikt Ci nie odpowie, nawet jakbyś miał luxometr i przeliczył luxy na lumeny to nie wiesz w jakich warunkach robione były testy ale mógłbyś sam porównać 2 produkty. Skoro posiadają homologację to pewnie są blisko prawdziwej wartości. No właśnie , ta homologacja . Rozmawiałem na ten temat z "miśkiem " i pracownikiem Stacji Kontroli Pojazdów . Powiedzieli mi że nie wolno zmieniać przeznaczenia poszczególnych lamp . A czy światła mijania są przeznaczone do jazdy dziennej ? Ciekawe czy nawet gdyby światła dzienne w kierunkach miały homologację . To czy byłyby u nas legalne ? (Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-05-2017, 17:48 przez bodo.)
Światła mijania służą do jazdy dziennej: " W Polsce włączanie świateł mijania jest obowiązkowe także podczas ruchu pojazdu w dzień, jeżeli nie jest on wyposażony w światła do jazdy dziennej."
Nie ma innej możliwości niż zamontowanie dodatkowych świateł do jazdy dziennej by były zgodne z przepisami - chyba że znajdziesz całe reflektory ledowe z homologacją. "Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL." Ten tekst nie zostawia żadnych wątpliwości: Na reflektorze muszą być nieusuwalnie wybite litery i cyfry, które określają jego przeznaczenie. Najważniejsza jest duża litera E z liczbą umieszczoną w kółku, litera oznacza znak homologacji, a więc dopuszczenie do ruchu, a liczba - kraj homologacji lampy. Kolejne liczby umieszczone po prawej stronie kółka określają numer atestu. Bardzo ważna jest strzałka na szkle reflektora, jeśli nie ma strzałki, światło przeznaczone jest do ruchu prawostronnego w przeciwnym wypadku - do lewostronnego. Zamontowanie świateł do ruchu lewostronnego powoduje oślepianie jadących z przeciwka. Można także spotkać reflektory (choć jest to rzadkością) ze strzałką z prawym i lewym grotem, czyli z możliwością przestawienia wiązki światła. Na reflektorze znajdziemy także kolejne litery, które określają jego przeznaczenie: B - przeciwmgielny, A - pozycyjny, RL - do jazdy dziennej, C - mijania, R - drogowy, CR- mijania i drogowy, C/R mijania lub drogowy. Litera H oznacza, że reflektor przystosowany jest do żarówek halogenowych (H1, H4, H7), a D - ksenonowych. Na obudowie znajdziemy jeszcze informacje o sile światła i tzw. kącie przewyższenia. Każdy reflektor uzyskuje homologację wraz ze źródłem światła (halogenowym lub ksenonowym), dzięki któremu wytwarza światło. Jeśli źródło światła zostanie zastąpione innym, nie posiadającym homologacji lub nieprzewidzianym dla homologacji danej lampy, cała homologacja reflektora traci ważność, a tym samym również dopuszczenie samochodu do ruchu drogowego, co wyraźnie stwierdzają przepisy wszystkich europejskich Kodeksach Drogowych w rozdziałach o warunkach dopuszczenia do ruchu. Niedopuszczalne jest zatem samodzielne montowanie listew diodowych LED w reflektorach, natomiast zgodnie z przepisami o ruchu drogowym można montować specjalnie skonstruowane lampy DRL pamiętając jednak, że muszą one być oznaczone symbolem E oraz RL.
SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
Zauważ że w nowych samochodach są reflektory, w których światło do jazdy dziennej wyłącza się gdy miga kierunek(są umieszczone w tym samym miejscu), na drugim reflektorze w tym czasie światło do jazdy dziennej świeci się cały czas. Ale to są reflektory ledowe z homologacją
SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
17 gości