scrabi
32,541
103
12135
10,453
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Lublin
scrabi
Zarejestrowani
— 05-05-2017, 15:20
Mati ,ale nie popadajmy ze skrajności w skrajność.
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Mati ,ale nie popadajmy ze skrajności w skrajność.
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-05-2017, 15:20 przez scrabi.)
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
•
Mati
26,576
101
4841
4,484
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 05-05-2017, 15:24
(05-05-2017, 15:20)scrabi83 napisał(a): nie popadajmy ze skrajności w skrajność Jasne, ale prawo jest prawem
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
bodo
933
2
83
45
INNY
2014
1.2 Energy TCe 130KM, 2013-2016
Jawor
bodo
Zarejestrowani
— 07-05-2017, 09:40
op
Jeszcze trochę i nasze problemy ze światłami do jazdy dziennej się skończą . Ledy wyprą żarówki halogenowe tradycyjne i ksenonowe . Fizycznie już są na rynku , tylko póki co bez homologacji . A to tak jakby ich nie było .
Wracając do montażu świateł do jazdy dziennej . Najfajniej i najprościej byłoby je zamontować w kierunkowskazach . Scenic ma dość spore te światła . Wiec by to fajnie wyglądało ! Ale co z tego ! Skoro to będzie nielegalne ! W długich też nielegalne ! W halogenach to samo ! Chciał nie chciał, by było legalnie to trzeba będzie założyć osobne światła do jazdy dziennej LED . Oczywiście z homologacją . Tylko które wybrać ? Te tańsze, za ok. 50zł ? Czy te droższe za 150zł albo i więcej ? I te i te mają homologację ? Coś tam piszą że najlepsze są ze specjalnymi diodami firmy Osram . Bo tak to żarówki trochę (? ) ciągną prądu . A jeszcze do tego teraz doliczyć klimę .
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-05-2017, 09:42 przez bodo.)
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi bodo za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to bodo for this post
• PunkRock86
TomaszB
11,627
38
3241
1,736
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Świdnica
TomaszB
Moderatorzy
— 07-05-2017, 09:52
Ja zawsze wybieram te w średniej cenie, w Sc II są już ponad 4 lata i nadal działają, w meganie miałem philipsy ponad 5 lat potem jedno padło teraz mam średnią półkę cenową i ponad rok działają.
•
bodo
933
2
83
45
INNY
2014
1.2 Energy TCe 130KM, 2013-2016
Jawor
bodo
Zarejestrowani
— 07-05-2017, 10:00
op
(07-05-2017, 09:52)TomaszB napisał(a): Ja zawsze wybieram te w średniej cenie, w Sc II są już ponad 4 lata i nadal działają, w meganie miałem philipsy ponad 5 lat potem jedno padło teraz mam średnią półkę cenową i ponad rok działają.
A przykładowo te ? http://allegro.pl/swiatla-dzienne-125mm-...21381.html Nie mogą być dłuższe jak 13cm bo wtedy nie zmieszczą się we wnęce zderzaka .
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-05-2017, 10:00 przez bodo.)
•
Pogromca
42,718
48
11548
16,293
SC I ph II
2003
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Lubliniec
Pogromca
Moderatorzy
— 07-05-2017, 11:46
(07-05-2017, 09:40)bodo napisał(a): Jeszcze trochę i nasze problemy ze światłami do jazdy dziennej się skończą . Ledy wyprą żarówki halogenowe tradycyjne i ksenonowe . Fizycznie już są na rynku , tylko póki co bez homologacji . A to tak jakby ich nie było .
Wracając do montażu świateł do jazdy dziennej . Najfajniej i najprościej byłoby je zamontować w kierunkowskazach . Scenic ma dość spore te światła . Wiec by to fajnie wyglądało ! Ale co z tego ! Skoro to będzie nielegalne ! W długich też nielegalne ! W halogenach to samo ! Chciał nie chciał, by było legalnie to trzeba będzie założyć osobne światła do jazdy dziennej LED . Oczywiście z homologacją . Tylko które wybrać ? Te tańsze, za ok. 50zł ? Czy te droższe za 150zł albo i więcej ? I te i te mają homologację ? Coś tam piszą że najlepsze są ze specjalnymi diodami firmy Osram . Bo tak to żarówki trochę (? ) ciągną prądu . A jeszcze do tego teraz doliczyć klimę .
Ja mam już drugi taki komplet, pierwszy był w Punto. A drugi jakiś czas temu wylądował w Scenicu, na przeglądzie nie ma problemu.
http://allegro.pl/swiatla-drl-led-do-jaz...74415.html
ewentualnie możesz iść w okrągłe: http://allegro.pl/magneti-marelli-swiatl...06863.html
a siedzi to u mnie tak:
(05-01-2016, 20:59)Pogromca napisał(a): noo nareszcie znalazła się chwila na montaż świateł do jazdy dziennej.
więc startujemy:
wycinamy chamsko brzeszczotem miejsce gdzie będzie montowana lampa, oczywiście całość później ładnie pilniczkiem wyrównujemy.
Przykładamy lampę czy pasuje i nie trzeba poprawić czegoś.
Te czerwone plamy to nie krew, ale szampan od moich kolegów którzy wchodzili w Nowy Rok ze Scenicem
Jak już wszystko okej, wiercimy dziurę na przeprowadzenie kabla
iii zakładamy
Potem w trakcie pracy zauważyłem, że plastik do którego to montowałem da się całkowicie wyciągnąć i już bez wygibasów normalnie przymocować lampę do niego ;)
Po przeprowadzeniu kabli z prawej lampy (pasażera) do lewej (kierowcy) spiąłem dla świętego spokoju dwoma opaskami kabel do zderzaka (docelowo chcę kupić hokej jak coś się trafi w ludzkich pieniądzach... )
Dodatkowo by lampy "patrzały" bardziej prosto do drogi, a nie na boki..bo wiadomo..że zderzak i kratki idą w banan, podłożyłem pod śruby zewnętrzne (bliżej halogenów) po dwie nakrętki co w rezultacie na zdjęciu dało efekt krzywizny, a po zamontowaniu efekt pasków równo świecących do przodu.
Na koniec pozwijałem kable żeby nigdzie nie ocierały i nie dostały się w elementy które wytwarzają ciepło bądź wirują
Montaż sterownika i podłączenie do akumulatora.
No i efekt:
Dodatkowo te lampy to ten sam model co miałem w Punto czyli Magnetti Mareli, ale po zgaszeniu silnika świecą parę sekund dłużej niż tamte co można powiedzieć..że daje mi kominkliwingscenikhome
•
stasic
508
3
116
57
SC I ph II
2001
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Kolbuszowa
stasic
Zarejestrowani
— 07-05-2017, 12:02
Wiecie że średnie oszczędności z jazdy na ledowych światłach dziennych to 0,2 l/100 km i to głównie przy jeździe miejskiej, bo na trasie to jest 0,1 l/100 km? Jeżeli ktoś jeździ dużo to może warto ale jak do 10 000km/rok to chyba większe oszczędności będą z nauczenia się ekonomicznej jazdy chodź jest to nudne ;) Moim zdaniem te dodatkowe ledy bardzo szpecą auta.
SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
•
bodo
933
2
83
45
INNY
2014
1.2 Energy TCe 130KM, 2013-2016
Jawor
bodo
Zarejestrowani
— 07-05-2017, 12:19
op
Małe pytanko . Czy konieczne było wycinanie tego zderzaka ? Przecież w kratce powyżej bez problemu by się zmieścił halogen o długości 130mm .
W internecie znalazłem coś takiego. Z homologacją ! Tylko ta cena ! : https://www.googleadservices.com/pagead/...wIKw&adurl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-05-2017, 12:25 przez bodo.)
•
Pogromca
42,718
48
11548
16,293
SC I ph II
2003
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Lubliniec
Pogromca
Moderatorzy
— 07-05-2017, 12:24
(07-05-2017, 12:02)stasic napisał(a): Wiecie że średnie oszczędności z jazdy na ledowych światłach dziennych to 0,2 l/100 km i to głównie przy jeździe miejskiej, bo na trasie to jest 0,1 l/100 km? Jeżeli ktoś jeździ dużo to może warto ale jak do 10 000km/rok to chyba większe oszczędności będą z nauczenia się ekonomicznej jazdy chodź jest to nudne ;) Moim zdaniem te dodatkowe ledy bardzo szpecą auta.
Ja jeżdżę ok 10-12 tyś rocznie, ledy zamontowałem dlatego..że jeżdżę więcej na krótkich odcinkach..a na nich cierpi najwięcej aku i zapalanie całej choinki wszystkich lamp, na ledach nie muszę tego robić i wydaje mi się, że i akumulator mniej na tym cierpi.
(07-05-2017, 12:19)bodo napisał(a): Małe pytanko . Czy konieczne było wycinanie tego zderzaka ? Przecież w kratce powyżej bez problemu by się zmieścił halogen o długości 130mm .
Może i nie ale takie umieszczenie bardziej mi odpowiadało ;)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-05-2017, 12:24 przez Pogromca.)
•
tomspeed
266
2
63
11
SC II ph I
2006
2.0 dCi 150KM, 2003-2009
kaszuby
tomspeed
Zarejestrowani
— 07-05-2017, 12:30
Ale tu nie tylko chodzi o oszczędność paliwa.
Chodzi też o wygodę i inne oszczędności.
Ja mam orginalne ksenonowe.
Mając światła do jazdy dziennej oszczędzam palniki, odblysniki również się nie wypalaja, dzięki temu mam w nocy lepsza widoczność.
Wygoda. Dzienne w połączeniu z czujnikiem zmierzchowym świetnie się sprawdza.
Jedyne o czym należy pamiętać, a wielu posiadaczy świateł do jazdy dziennej o tym zapomina to obowiązek włączenia świateł mijania podczas opadów atmosferycznych, mgły lub zadymienia na drodze.
wysłane z mikrofalówki
dodatkowo:
HYUNDAI SANTA FE 2.2 CRDI `07 4x4 AT
•
|