Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Stuki po zapaleniu silnika


itek
op Witam, kolejna prośba o opinię, czy warto naprawiać? Od niedawna po zapaleniu silnika (1,6 16V benz. 2007r) słychać przez kilka sek. stuki popychacza-samoregulatora zaworu. Jak się tylko napełni to jest cisza. Czy warto pruć silnik czy szukać używki. Silnik ma już 300 tys. więc mama dylemat.

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Rozrząd dawno robiony?

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Wymienić olej (na właściwy)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

a przed tym płukanka, nawet w nowym silniku napełnianie się hydrauliki to przecież standard i tą chwile trzeba wybaczyć gorszą prace silnika.

Odpowiedz
itek
op Przez 300 tys. chodził na 5W40 ELF i było dobrze aż teraz się nagle zmieniło Po postoju (może więcej niż 20 min) przez KILKA sekund stuka zawór i zaraz cichnie. Poza tym na wolnych obr. nic nie słychać. Rozrząd cały wymieniony 50 tys. temu ale to nie może być to bo wyrażnie słychać pod pokrywą zaworów.
Chodzi mi bardziej o poradę, czy naprawiać( jeśli ktoś ma doświadczenie) czy szukać silnika.

Odpowiedz
pablo19705
Zarejestrowani

Kiedyś w poprzednim sceniku miałem taki przypadek. Mechanik wymienił wszystkie popychacze. Przebiegu teoretycznie było 240 tys, a ile faktycznie, trudno powiedzieć. Po wymianie było dobrze, ale chyba 8 lat temu razem z rozrządem i KZFR, kosztowało to ponad 2 tysiaki.

Co masz zrobić dziś zrób pojutrze, będziesz miał dwa dni wolnego Biggrin
Odpowiedz
Jurek
Zarejestrowani

Dawno temu miałem takie objawy w Oplu Kadecie .Zaczęło się po ok 320 tys km ,nic nie robiłem i sprzedałem go z przebiegiem 410 . Moim zdaniem jeździć.Też mnie denerwują takie dźwięki ale naprawa może być kosztowna a silnik to loteria.Gorzej jeśli to dźwięk wieszającego się zaworu ale wtedy by kulał na jeden cylinder.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-04-2020, 19:08 przez Jurek.)

Odpowiedz
itek
op Nie wymieniałem w tym typie popychaczy ale pewnie trzeba zdjąć głowice no i potem dać nowy zestaw rozrządu.
Spróbuje jeszcze nalać półsyntetyk 10W40, może lepiej utrzyma się w popychaczach.

Odpowiedz
Jurek
Zarejestrowani

Ważne jest to po jakim czasie od zapalenia do popychaczy dociera ciśnienie i tu w silniku z takim przebiegiem może być problem .Na pewno trzeba byłoby zrobić też łożyskowanie wałka rozrządu ,klawiatura też traci sporo oleju.Półsyntetyk niestety będzie później docierał do popychaczy,a jeśli któryś jest zaklejony starym olejem to zatka się całkiem.Jak chcesz pokombinować to wymień olej i drugi raz po przebiegu 1-2 tys. ale moim zdaniem na taki sam.

Odpowiedz
itek
op A w tym silniku trzeba wyciągać głowicę, do wymiany popychaczy, czy wystarczy wałki?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości