op
Witam, kolejna prośba o opinię, czy warto naprawiać? Od niedawna po zapaleniu silnika (1,6 16V benz. 2007r) słychać przez kilka sek. stuki popychacza-samoregulatora zaworu. Jak się tylko napełni to jest cisza. Czy warto pruć silnik czy szukać używki. Silnik ma już 300 tys. więc mama dylemat.
•
polaq
2,312
18
634
48
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
polaq
Zarejestrowani
— 08-04-2020, 16:06
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 08-04-2020, 16:49
Wymienić olej (na właściwy)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
Neonixos666
914
2
197
28
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Szczytno
a przed tym płukanka, nawet w nowym silniku napełnianie się hydrauliki to przecież standard i tą chwile trzeba wybaczyć gorszą prace silnika.
•
op
Przez 300 tys. chodził na 5W40 ELF i było dobrze aż teraz się nagle zmieniło Po postoju (może więcej niż 20 min) przez KILKA sekund stuka zawór i zaraz cichnie. Poza tym na wolnych obr. nic nie słychać. Rozrząd cały wymieniony 50 tys. temu ale to nie może być to bo wyrażnie słychać pod pokrywą zaworów.
Chodzi mi bardziej o poradę, czy naprawiać( jeśli ktoś ma doświadczenie) czy szukać silnika.
•
pablo19705
477
1
215
140
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
stolica Kociewia
Kiedyś w poprzednim sceniku miałem taki przypadek. Mechanik wymienił wszystkie popychacze. Przebiegu teoretycznie było 240 tys, a ile faktycznie, trudno powiedzieć. Po wymianie było dobrze, ale chyba 8 lat temu razem z rozrządem i KZFR, kosztowało to ponad 2 tysiaki.
Co masz zrobić dziś zrób pojutrze, będziesz miał dwa dni wolnego
•
Jurek
811
6
330
134
SC III ph II
2015
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Maków
Jurek
Zarejestrowani
— 08-04-2020, 19:08
Dawno temu miałem takie objawy w Oplu Kadecie .Zaczęło się po ok 320 tys km ,nic nie robiłem i sprzedałem go z przebiegiem 410 . Moim zdaniem jeździć.Też mnie denerwują takie dźwięki ale naprawa może być kosztowna a silnik to loteria.Gorzej jeśli to dźwięk wieszającego się zaworu ale wtedy by kulał na jeden cylinder.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-04-2020, 19:08 przez Jurek.)
•
op
Nie wymieniałem w tym typie popychaczy ale pewnie trzeba zdjąć głowice no i potem dać nowy zestaw rozrządu.
Spróbuje jeszcze nalać półsyntetyk 10W40, może lepiej utrzyma się w popychaczach.
•
Jurek
811
6
330
134
SC III ph II
2015
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Maków
Jurek
Zarejestrowani
— 08-04-2020, 20:00
Ważne jest to po jakim czasie od zapalenia do popychaczy dociera ciśnienie i tu w silniku z takim przebiegiem może być problem .Na pewno trzeba byłoby zrobić też łożyskowanie wałka rozrządu ,klawiatura też traci sporo oleju.Półsyntetyk niestety będzie później docierał do popychaczy,a jeśli któryś jest zaklejony starym olejem to zatka się całkiem.Jak chcesz pokombinować to wymień olej i drugi raz po przebiegu 1-2 tys. ale moim zdaniem na taki sam.
•
op
A w tym silniku trzeba wyciągać głowicę, do wymiany popychaczy, czy wystarczy wałki?
•
|