Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Stukanie podczas jazdy, problem.


bologno
Zarejestrowani

(25-11-2019, 23:02)lagoss napisał(a): Z ciekawostek. Instrukcja napraw w pewnej innej marce mówi, że jeżeli lakier na stożku śruby jest zdarty to należy ją wymienić na nową ( szok!) Właściwie kilka dokrecen i potrzeba nowych śrub Biggrin

I coś w tym jest sensownego. Ostatnio zakupiłem komplet nowych śrub do kół, OEM oczywiście. Podczas ostatniej wymiany, przy próbie odkręcenia, urwałem śrubę przy niedużej sile, a po przyjrzeniu się wyszło, że wszystkie mają mocno przeciągnięty gwint...

Kiedyś mechanik mi powiedział, że jak ma być robota zrobiona tak na 100procent to zawsze śruby powinny być dane nowe, bo przy powtórnym montażu nie mają już swoich pierwotnych właściwości. Szczególnie to się tyczy napraw w komorze silnika ale i poza warto się chociaż poważnie przyjrzeć jaki jest stan gwintu.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi bologno za ten post post:
  • Lolek007
Lolek007
Zarejestrowani

op Ja rozumie słowo dokręcić ale nie że śruba wypada i dwie już prawie luzem... . Kupiłem je nowe na wakacjach w sierpniu i pierwszy raz były wykręcane.
Zmienie temat przy okazji, jak przy przeglądzie wyszło ze amortyzatory z tyłu świecą się na żółto w skali zielone jest ok czerwone źle. to jest to sens już wymieniać? Jeśli tak to na jakie amortyzatory czy z tyłu mogą być inne niż z przodu?

Odpowiedz
czopochrup
Zarejestrowani

(27-11-2019, 06:27)Lolek007 napisał(a): Jeśli tak to na jakie amortyzatory czy z tyłu mogą być inne niż z przodu?
jakie chcesz byle parami tak jak z kołami, na jednej osi muszą być takie same opony ale mogą być inne niż na 2giej osi.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi czopochrup za ten post post:
  • Lolek007
Lolek007
Zarejestrowani

op Ok dzięki,tak myślałem. Podepnę się gdzieś pod inny konkretny wątek żeby nie mieszać.

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

(26-11-2019, 18:43)bologno napisał(a): Kiedyś mechanik mi powiedział, że jak ma być robota zrobiona tak na 100procent to zawsze śruby powinny być dane nowe, bo przy powtórnym montażu nie mają już swoich pierwotnych właściwości.

To dotyczy śrub głowicy, przy powtórnym montażu mierzy się je czy nie są za bardzo wyciągnięte i w razie potrzeby wymienia.

Odpowiedz
Lolek007
Zarejestrowani

op Dalej ten sam problem . Słysze stukanie przy jeździe z wciśniętym sprzęgłem bez gazu w różnym zakresie prędkości. Mam odnośnik do pliku tylko trzeba to dobrze podgłośić . Może ktoś się spotkał z  takim dzwiękiem i zna przyczynę.

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

Czy dźwięk jest również podczas delikatnego przyśpieszania, na postoju również ze sprzęgłem lub bez?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-01-2020, 22:06 przez Neonixos666.)

Odpowiedz
Afer
Zarejestrowani

Witaj. Stawiałby na dziwny luz na przegubie. Może pękła osłona i pracuje z małą ilością smaru ?

Odpowiedz
Lolek007
Zarejestrowani

op
(12-01-2020, 22:04)Neonixos666 napisał(a): Czy dźwięk jest również podczas delikatnego przyśpieszania, na postoju również ze sprzęgłem lub bez?

Nie. Tylko podczas jazdy już nie pamiętam czy na luzie tez jest. Ogólnie po dodaniu gazu ustaje ale kiedy droga nie wymaga mocy np lekko jadę  w dół to jest to słyszalne właśnie jak w nagraniu mimo wbitego biegu. Czy wciśnięte sprzęgło czy na biegu to jest to słyszalne.

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

jeśli dźwięk nie zmienia się przy wciskaniu sprzęgła to na początku sprawdziłbym przeguby wewnętrzne oraz półosie czy nie ma luzów żadnych. W zakrętach dźwięk się zmienia?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości