Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Spryskiwacze przednich świateł


Kulpas
Zarejestrowani

op Witam.
Czy ktoś może przerabiał zwykły zderzak w GSC3 pod spryskiwacze?
Dużo roboty jest z taką przeróbką (co dokładnie jest potrzebne) do prawidłowego działania spryskiwaczy?
Na jakiej zasadzie działają spryski w SC3 lub GSC3 (dłuższe przytrzymanie manetki of przednich sprysków na szybę czy co któreś jego naciśnięcie spryski się załączają)?
Wielkie dzięki za informacje.

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

(08-05-2018, 03:46)Kulpas napisał(a): Na jakiej zasadzie działają spryski w SC3 lub GSC3 (dłuższe przytrzymanie manetki of przednich sprysków na szybę czy co któreś jego naciśnięcie spryski się załączają)?
Wielkie dzięki za informacje.

Dłuższe niż jakieś 0,5 sekundy naciśnięcie manetki przy włączonych światłach.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-05-2018, 05:27 przez funkoval.)

Megane III Grandtour 1.2 TCe EDC z 2015, gołe i BOSE
Odpowiedz
David333
Zarejestrowani

spryski zawsze były montowane z xenonami i był do tego wiekszy zbiornik na plyn i chyba dodatkowa pompka pod te spryski, jak dłuzej trzymasz to spruski do xenonów maj priorytet i najpierw psika na lampy a potem na szyby

Thumbup 
Odpowiedz
Mr.T
Zarejestrowani

w moim SCIIIPHII po dłuższym przytrzymaniu manetki w pierwszej kolejności spryskiwana jest szyba a następnie jeżeli włączone są światła mijania spryskiwany jest lewy reflektor a w drugiej kolejności prawy

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

(08-05-2018, 08:28)David333 napisał(a): jak dłuzej trzymasz to spruski do xenonów maj priorytet i najpierw psika na lampy a potem na szyby

Priorytet ma szyba, bo pompka do niej jest niżej, więc jak kończy się płyn, to najpierw przestaje pryskać na lampy, dopiero potem na szybę. Lampy dostają szybciej, bo są bliżej pompki, ale trudno to nazwać priorytetem ;)

Megane III Grandtour 1.2 TCe EDC z 2015, gołe i BOSE
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi funkoval za ten post post:
  • TomaszB
haszczurur
Zarejestrowani

Do spryskiwaczy reflektorów zastosowane są dwa przekaźniki, mają na celu zmianę polaryzacji w silniczku pompki. Dlatego najpierw strumień idzie na lewy a później na prawy reflektor.

(08-05-2018, 08:28)David333 napisał(a): spryski zawsze były montowane z xenonami i był do tego wiekszy zbiornik na plyn i chyba dodatkowa pompka pod te spryski, jak dłuzej trzymasz to spruski do xenonów maj priorytet i najpierw psika na lampy a potem na szyby
Zbiornik do ksenonów mieści 5l płynu i zamocowane są dwie pompki, niczym nie różnią się od siebie. Taka sama jest do szyb jak też do lamp. Pierwszy strumień idzie na szybę a jak przytrzymasz manetkę to na reflektory. Aby siknęło na reflektory muszą być włączone światła mijania.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-05-2018, 11:01 przez haszczurur.)

Odpowiedz
Kulpas
Zarejestrowani

op Rozumiem żeby wszystko działało to trzeba wszystko clip-em zakodować?

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Tu bardziej chodzi o elektrykę (czy fabrycznie masz wiązkę) niż o kodowanie clipem. Jedynie to trzeba sprawdzić na jakiej zasadzie komputer widzi włączone światła mijania gdyż tym warunkuje spryskiwanie reflektorów.

Odpowiedz
twinsiak79
Zarejestrowani

Co prawda mam Meganke III ,ale myślę że temat będzie podobny.Potrzebuje zwalić przedni zderzak żeby dostać się do sprysków lamp (zerwany wąż zasilający w płyn,bo z jednej strony wszystko mi kapie na ziemie ).Dużo zabawy żeby samemu zwalić zderzak?

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

5 minut roboty
Od góry śruba i 4 spinki
Od strony nadkola po 2 śruby

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości