Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Spryskiwacz szyby tylniej


salek_
Zarejestrowani

op Dobry wieczór. Witam serdecznie wszystkich użytkowników forum.
Mam problem ze spryskiwaczem szyby tylniej. Pacjent to Scenic II 2004 1.5 dCi 101KM.
Objawy są takie: Spryskiwacz na przód działa - pompka pracuje.
Spryskiwacz na tył - pompka pracuje, ale leje na przód.
Powietrze pod ciśnieniem z tyłu - w zbiorniczku bombelkuje, przelot jest.
Pompka wymieniona na nową.
Podstawione manetki (kierunki i wycieraczki), na krótko bez demontażu.
Objawy nadal takie same. Brak mi pomysłu w obliczu tego wyzwania.
Jakieś tropy, gdzie szukać?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-10-2020, 20:04 przez pio555.)

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

pompka do wymiany

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

https://www.scenic-forum.pl/Watek-napraw...ryskiwacza
manual naprawy pompki
sprawdź czy tłok przesuwa się tył-przód

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Piotrek, ale pompka nowa

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

i co z tego?
nie znaczy, że dobrze działa trzeba sprawdzić czy tłok idzie przód-tył

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Zamień wężyki na pompce przód - tył.
Jak spryska tył a przodu nie to reklamuj pompkę.

Odpowiedz
salek_
Zarejestrowani

op
(24-10-2020, 20:46)polaq napisał(a): Zamień wężyki na pompce przód - tył.
Jak spryska tył a przodu nie to reklamuj pompkę.

Oczywiście, że spryska tył. Mam tylko wątpliwości co do sterowania prądowego.
Może ktoś wie jak przyłożyć napięcie na wtyczce przy manetkach, żeby z ich pominięciem wymusić pracę pompki w przód lub w tył (pinout)?

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Czarna wtyczka 6 pinowa, do pinów 1 i 2 podawaj naprzemiennie + i -. Organoleptycznie: do pinu 1 + a do pinu 2 -, potem na odwrót. Silnik powinien kręcić raz w lewo raz w prawo.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • salek_
salek_
Zarejestrowani

op
(25-10-2020, 12:42)andrzejwa napisał(a): Czarna wtyczka 6 pinowa, do pinów 1 i 2 podawaj naprzemiennie + i -. Organoleptycznie: do pinu 1 + a do pinu 2 -, potem na odwrót. Silnik powinien kręcić raz w lewo raz w prawo.

Dziękuję za podpowiedź. 5 i 6 pin to +12 i 0. Sprawdziłem przykładając zamiennie na 1 i 2. Wykluczyłem możliwość niesprawnej manetki.
Muszę jednak zamienić przewody przy pompce. Mam podejrzenie, że tylny przewód jest częściowo niedrożny, co może powodować wzrost ciśnienia i powrót płynu na przód.
Ewentualnie trafiła mi się wadliwa pompka...
O rezultatach poinformuję.

Odpowiedz
itek
Raczej to drugie. W podobnym przypadku swoją pompkę udało mi się rozruszać. https://www.youtube.com/watch?v=D4p9vh2dqQM

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi itek za ten post post:
  • halasma




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości