siwusek216
5,972
17
4199
2,992
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
(31-07-2022, 14:05)Gieno555 napisał(a): @ siwusek216 miałem kiedyś w samochodzie sprężyny wzmacniane. Na pusto auto było bardziej sztywne. Przy załadowanym było ok.
Czasami mam wrażenie że trzeba tłumaczyć jak 8 latkowi i zaczyna brakować sił i chęci. W kwestii ogólnopojętej mechaniki, rozwiązań technicznych, diagnostyki czy fizyki spore braki, chyba nie tylko ja mam takie wrażenie….. Dobra rada warsztat sobie odpuść bo może się szybciej skończyć niż narodziła się myśl o nim… Max wymiana opon, klocków, amortyzatorów choć na tym tez można nie dać rady jak trzeba będzie zmierzyć bicie piast czy tarczy… Nie obraz się ale takie mam wrażenia na temat wiedzy czy kultury technicznej w twoim wykonaniu
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
(31-07-2022, 14:05)Gieno555 napisał(a): @ siwusek216 miałem kiedyś w samochodzie sprężyny wzmacniane. Na pusto auto było bardziej sztywne. Przy załadowanym było ok.
Czasami mam wrażenie że trzeba tłumaczyć jak 8 latkowi i zaczyna brakować sił i chęci. W kwestii ogólnopojętej mechaniki, rozwiązań technicznych, diagnostyki czy fizyki spore braki, chyba nie tylko ja mam takie wrażenie….. Dobra rada warsztat sobie odpuść bo może się szybciej skończyć niż narodziła się myśl o nim… Max wymiana opon, klocków, amortyzatorów choć na tym tez można nie dać rady jak trzeba będzie zmierzyć bicie piast czy tarczy… Nie obraz się ale takie mam wrażenia na temat wiedzy czy kultury technicznej w twoim wykonaniu
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-07-2022, 22:23 przez siwusek216.)
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi siwusek216 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to siwusek216 for this post
• twilk7
Gieno555
952
-1
100
138
SC III ph I
2010
1.5 dCi 105KM, 2009-2011
Tarnów
Gieno555
Zarejestrowani
— 31-07-2022, 22:28
@ siwusek216 dzięki za radę. Wezmę ją sobie do serca.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Gieno555 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Gieno555 for this post
• siwusek216
twilk7
4,369
17
2708
904
INNY
2019
INNY
Kraków/Wieliczka
twilk7
Zarejestrowani
Online
— 01-08-2022, 07:14
@ siwusek216 na montażu opon też można poledz, a nie wspomnę o wyważaniu.
Wysłane z Redmi Note 10 Pro
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi twilk7 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to twilk7 for this post
• Gieno555
rafal18031988
569
2
161
72
SC III ph I
2010
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
wodzislaw slaski +10
Faktycznie , na tym foto prześwit się nie zmienił, przynajmniej zauważalnie. Bardziej liczyłem, że będzie wyżej i poprostu mniej siądzie po załadowaniu.Nie rajcuje mnie zwiększanie sztywności mojego brzoskwinkowozu
•
ko-ma
9,670
28
1665
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 08-08-2022, 11:12
Jak "ciągnie zadem po ziemi" - wybaczcie, ale najpierw trzeba przyjrzeć się wszystkim elementom zawieszenia, czy któryś nie jest zużyty.
Pamiętam, jak lata temu miałem VW Polo 6N, który właśnie załadowany "ciągnał po ziemi". I jakie było moje zdziwienie, gdy wymieniłem ... piankowe odboje na tłoczyskach amortyzatorów (te pod osłonami). Niby nie znaczący drobiazg (zresztą wyglądały jeszcze na całkiem niezłe) a wyeliminowały problem całkowicie. Bez wymiany sprężyn, bez stosowania gumowych wkładek między zwoje itd.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
wojteks
2,903
12
698
660
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 08-08-2022, 13:17
Piankowe odboje nie wpływają na wysokość zawieszenia, za wysokość odpowiadają sprężyny. Jak wymieniłeś odboje i to "naprawiło" wysokość to znaczy że załadowany samochód opierał się na nich czyli były znacznie za słabe sprężyny lub przeładowany samochód.
•
mikolaj
5
0
0
1
SC II ph II
2008
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Gdynia
mikolaj
Zarejestrowani
— 09-10-2022, 15:31
Proszę Was o poradę ws. sprężyn do Grand SCII 2.0+gaz. Mam wrażenie, że tył mocno usiadł. W załączeniu zdjęcie na pusto. Jak się wsadzi kilka toreb to koła zaczynają się chować w nadkolu.
Czy jak w aucie jest gaz (+50kg bezpośrednio na tylnej osi) to zaleca się zastosowanie sprężyn wzmocnionych?
Czy ktoś jeszcze miał doświadczenie z polecanymi w tym wątku sprężynami Lesjofors?
Załączone pliki
Miniatury
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-10-2022, 15:33 przez mikolaj.)
•
sivvy
185
0
48
5
SC II ph II
2007
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Janów Lubelski
sivvy
Zarejestrowani
— 10-10-2022, 15:39
Ja miałem lesjofors tylko nie wzmacniane i były strasznie miękkie. Zmieniłem na Monroe sp2898 i jest dużo lepiej, nawet trochę za twardo. Po załadowaniu jest w porządku. Gs2 z gazem.
Wysłane z mojego RMX3363 przy użyciu Tapatalka
•
jacek01
413
1
107
51
SC II ph I
2006
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
PIASTOSZYN/TUCHOLA
jacek01
Zarejestrowani
— 11-10-2022, 15:45
Ja mam zamontowane sprężyny losjofers i jest ok. Sprężyny wzmacniane.
Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka
Parę postów wyżej jest na zdjęciu moja niebieska strzała.
Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-10-2022, 15:46 przez jacek01.)
•
leniuchy
87
0
20
10
SC II ph I
2006
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
kędzierzyn-koźle
leniuchy
Zarejestrowani
— 20-10-2022, 07:46
Witam. Dołączam się do tematu sprezyn. Już piszę w czym problem. Jakieś 2 lata temu wymienialem sprezynki z tyłu w moim GS2 PH 1, na używki, bo znajomy obniżał i stare mu zostały, a w moich pękły ostatnie dolne zwoje po obu stronach. Teraz zauważyłem że po załadowaniu ekipy do fury, lub kilku toreb z zakupami siada ***** aż oczy bolą. U znajomego w warsztacie montują Magnumy od lat i nie miał przypadku pękania. Wiem że miał wciągu 1 roku 2 reklamacje na KYB. Jak czytam opinie to ludzie przestają chwalić te KYB . A że mam możliwość zrobienia tego samemu to koszt tylko części. Warto montować, te Magnumy?
•
|