Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Spękana izolacja do świateł przednich


Binio
Zarejestrowani

op Cześć

Więc jak w temacie, dziś wymieniałem żarówkę i zauważyłem że te przewody do gniazda, mają dość spękana izolację
Nie rozumiem jak to jest połączone, gdzie można rozpiąć, żeby np. dogrzać termorczliwą. Bo zaizolować od strony bez aku, to jeszcze widzę ale od drugiej...ech
A obawiam się że w końcu gdzieś mi to dotknie do masy i będzie klops
Proszę o sugestie co i jak

Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty 
Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

W sensie żarówka-gniazdo w lampie?

Pozostaje kupić oprawki z kawałkami kabla i połączyć gdzieś głębiej gdzie izolacja nie jest uszkodzona ale raczej bez demontażu lamp się nie obejdzie.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi wojteks za ten post post:
  • Binio
Binio
Zarejestrowani

op W sensie do tych gniazd na żarówkę idzie przewód brązowy i żółty i widzę że są dość spękane

Więc kwestia czasu aż gdzieś dotknę...

Dziękuję

Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty 
Odpowiedz
user64
Zarejestrowani

Na allegro są dostępne gniazda z kawałkami przewodów jako zestaw naprawczy. Tych przewodów jest że 30cm. Wystarczy aby zrobić to odpowiednio.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi user64 za ten post post:
  • Binio
Binio
Zarejestrowani

op Tak czy inaczej

Rozumiem że lampę trzeba wyjąć ?

Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty 
Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Może masz laparoskop albo inne zdolności manualne. Osobiście nie widzę takiej roboty jak lampa jest w samochodzie.

Odpowiedz
Binio
Zarejestrowani

op Żarówkę od H7 mam wpinaną kręcąc o 1/3 czy jakoś tak. Czy bywają do tego gniazda ceramiczne ?

Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty 
Odpowiedz
mb_17
Zarejestrowani

Ja kupowałem w najbliższym motoryzacyjnym, bo potrzebowałem "na już" jak sobie przyciąłem kabel przy montażu żarówki. Są dostępne z Valeo czy Hella identyczne oprawki pasujące 1:1. Czy jakąś ceramikę dopasujesz to nie wiem, bo to gniazdo jest z taką obudową jeszcze i tymi dwoma bolcami pozycjonującymi. Ale nie wiem czy jest sens kombinować skoro moje fabryczne złączki 17-stoletnie w sumie działały i wyglądały ok, tylko te moje niezdarne ręce i ucięte kable , a dokładniej odizolowane na kilku cm.

PS mi się udało po stronie pasażera polutować bez demontażu lampy choć łatwo nie było

były: Laguna I ph II 1.6 16V , Laguna II ph I 3.0 V6 24V, Laguna II ph I 1.8 16V, Octavia I 1.9TDI, Grand Scenic II ph II 2.0T
-> jest Laguna II ph II 2.0 dci Initiale Paris + Yaris III 1.5 Dual VVT-ie
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi mb_17 za ten post post:
  • Binio
andrzejwa
Zarejestrowani

(15-04-2024, 16:30)Binio napisał(a): przewody do gniazda, mają dość spękana izolację
A jaki problem z zaizolowaniem widocznych pęknięć zwykła izolacją? Samochód ma już dwadzieścia lat i bym nie drążył tematu.

Odpowiedz
Binio
Zarejestrowani

op
(16-06-2024, 12:29)andrzejwa napisał(a):
(15-04-2024, 16:30)Binio napisał(a): przewody do gniazda, mają dość spękana izolację
A jaki problem z zaizolowaniem widocznych pęknięć zwykła izolacją? Samochód ma już dwadzieścia lat i bym nie drążył tematu.

17 ;)

Tak zrobiłem ale pomyślałem że to półśrodek...

A jeszcze wczoraj rozpadły mi się gniazda na żarówki pozycyjne h6w...i teraz są wciśnięte na słowo honoru

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-06-2024, 12:46 przez Binio.)

Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty 
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości