op
Witam, za ok 2 tysiące kilometrów czeka mnie wymiana oleju. Od zakupu przejechałem samochodem 13 tysięcy kilometrów i dolałem ok 2L oleju... Czyli przepala mi ok 150ml/1000km. Mechanik powiedział że przy przebiegu 260kkm takie spalanie oleju nie powinno dziwić i zaleca przy wymianie dolanie jakiegoś preparatu uszczelniającego. Obecnie mam zalany olej Total quartz 5w40. Macie jakies doświadczenia z preparatami uszczelaniajcymi? Czy może lepiej zalać gęstszy olej? A może dać sobie spokój i robić dolewke raz na 7 tys km? Samochód nie ma żadnych wycieków, analiza spalin wychodzi bardzo dobrze, nie dymi.
Spalanie oleju
Phi
![]() ![]() Zmień fachowca bo ten przebieg nie jest jakiś bardzo duży Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Dokladnie, zmien mechanika jesli proponuje "srodek uszczelniajacy". Nie zalewaj tez pod zadnym pozorem zadnego gestego oleju!
Lej taki ktory jest zgodny z odpowiednia norma renault. Mozliwe ze polowa z tego co masz ubytek to jest poprostu jego odparowanie a nie spalenie. Wiec dobry olej kup. Total/Elf to chyba z jednej beczki jest tylko nazwa inna... Total przejał Elfa jesli chodzi o marke. Elf mi ubywal minimalnie tez, a Penrite np nie ubywa nic.
Czarnepaliwo.pl zadzwoń i powiedz skąd jesteś to Ci Tomek dobierze po silniku
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka (Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-06-2018, 20:30 przez mojzesz92.)
U mnie też znikał olej mniej więcej w podobnej ilości. Mam przejechane 268kkm. Wyszedłem z założenia że silnik F4R nie powinien tego robić i grzebiąc znalazłem przyczynę. Jeśli czasami podczas pracy na biegu jałowym masz takie pobrzękiwania czy popiskiwania to zawór odmy do wymiany. U mnie był rozszczelniony i zużyty więc ciekło mu spod pokrywki. Tego nie widać od razu bo zawór jest mocno schowany. Aby się do niego dostać trzeba całe podszybie zdemontować i przepustnicę.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
4 gości