Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Spalanie a DPF 1,9 dci 130km


forest8c1
Zarejestrowani

op Cześć

Czy oszczędna jazda ma wpływ na zapchanie DPFu?

Po spalaniu w mieście ok 9 litrów zacząłem jeździć spokojnie i pale ok 7 litrów. Czy ekonomiczna jazda zapch DPF?

W Gdańsku mamy drogi szybkiego ruchu. Jaki dystans należy przejechać aby przepalić DPF i z iloma obrotami silnika??

Odpowiedz
Wojtgda
Zarejestrowani

dpf nie lubi krótkich odcinków kiedy jest niedogrzany silnik (wtedy najwięcej sadzy sie pojawia) jeżeli codziennie jedziesz że silnik osiąga prawidłową temperaturę pracy nie powinieneś mieć problemów z dpfem. Jeżeli tak nie jest zabierz raz w tygodniu rodzine i scenica na wypad za miasto Biggrin i tam go "przepal" DPF nie lubi stagnacji i krótkich odcinków Biggrin
Pamiętaj tez o stosowaniu prawidłowego oleju z prawidłowymi normami (zalecany http://www.elf.com.pl/Nasze_produkty/sam...5w-30.html) w tym przypadku powienien mieć normę C3 ora normę renault RN0720.

takie info w autodacie:
Producent nie podaje procedury rozpoczęcia automatycznej regeneracji filtra czastek stałych podczas jazdy. Praktyka przemysłowa pokazuje, że jazda pojazdem przez dłuższy czas ze zwiększoną prędkością może aktywować automatyczną regenerację filtra cząstek stałych.
Wymuszoną regenerację filtra cząstek stałych można również przeprowadzić przy pomocy sprzętu pochodzącego od producenta lub odpowiadającego mu sprzętu diagnostycznego.
Po przeprowadzeniu wymuszonej regeneracji filtra cząstek stałych:
Odczekać, aż filtr cząstek stałych wystygnie.
Sprawdzić stan wsporników układu wydechowego i w razie potrzeby wymienić.


jak będziesz miał kłopot na pewno zaradzimy. Mam i chemię do zapchanych Dpf-ów, jak i testery diagnostyczne Biggrin

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-11-2016, 08:58 przez Wojtgda.)

Odpowiedz
Bajek
Zarejestrowani

(28-11-2016, 23:04)forest8c1 napisał(a): W Gdańsku mamy drogi szybkiego ruchu. Jaki dystans należy przejechać aby przepalić DPF i z iloma obrotami silnika??
Masz dostep do Clipa? W Clipie bardzo latwo mozesz zobaczyc stan zapchania DPFa i w razie czego uruchomic procedure czyszczenia.

Przy okazji jaki masz przebieg?

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

W instrukcji obslugi scenica powinna byc informacja jak obslugiwac FAP. Przynajmniej w SC II jest taka informacja. Podejrzewam ze instruckja od SC III tez taką zawiera.

Np:
Cyt.
"Komunikat „konieczna regeneracja katalizatora“ pojawia się na wyświetlaczu 1 w celu powiadomienia o ryzyku zapchania filtra.
Aby oczyścić filtr cząstek stałych, podczas 100 km po pojawieniu się komunikatu należy jechać ze średnią prędkością 60 km/h
(40 km/h w przypadku silnika 1,5 dCi) dostosowaną do warunków ruchu drogowego oraz przestrzegając ograniczeń prędkości aż do
zgaśnięcia lampki kontrolnej. Zatrzymanie pojazdu przed zgaśnięciem lampki kontrolnej może spowodować konieczność ponownego
wykonania czynności.
Tytułem informacji: w takim przypadku czyszczenie trwa do 20 minut.
Jeśli komunikat „skontrolować układ oczyszczania spalin“ wyświetla się na tablicy wskaźników i towarzyszy mu zapalenie się
lampki kontrolnej SERVICE, należy jak najszybciej skontaktować się z Autoryzowanym Partnerem marki."

Odpowiedz
forest8c1
Zarejestrowani

op
(30-11-2016, 09:58)Bajek napisał(a):
(28-11-2016, 23:04)forest8c1 napisał(a): W Gdańsku mamy drogi szybkiego ruchu. Jaki dystans należy przejechać aby przepalić DPF i z iloma obrotami silnika??
Masz dostep do Clipa? W Clipie bardzo latwo mozesz zobaczyc stan zapchania DPFa i w razie czego uruchomic procedure czyszczenia.

Przy okazji jaki masz przebieg?

Mój przebieg to 126.000 km

(29-11-2016, 08:58)Wojtgda napisał(a): dpf nie lubi krótkich odcinków kiedy jest niedogrzany silnik (wtedy najwięcej sadzy sie pojawia) jeżeli codziennie jedziesz że silnik osiąga prawidłową temperaturę pracy nie powinieneś mieć problemów z dpfem. Jeżeli tak nie jest zabierz raz w tygodniu rodzine i scenica na wypad za miasto Biggrin i tam go "przepal"  DPF nie lubi stagnacji i krótkich odcinków Biggrin
Pamiętaj tez o stosowaniu prawidłowego oleju z prawidłowymi normami (zalecany http://www.elf.com.pl/Nasze_produkty/sam...5w-30.html) w tym przypadku powienien mieć normę C3 ora normę renault RN0720.

takie info w autodacie:
Producent nie podaje procedury rozpoczęcia automatycznej regeneracji filtra czastek stałych podczas jazdy. Praktyka przemysłowa pokazuje, że jazda pojazdem przez dłuższy czas ze zwiększoną prędkością może aktywować automatyczną regenerację filtra cząstek stałych.
Wymuszoną regenerację filtra cząstek stałych można również przeprowadzić przy pomocy sprzętu pochodzącego od producenta lub odpowiadającego mu sprzętu diagnostycznego.
Po przeprowadzeniu wymuszonej regeneracji filtra cząstek stałych:
Odczekać, aż filtr cząstek stałych wystygnie.
Sprawdzić stan wsporników układu wydechowego i w razie potrzeby wymienić.


jak będziesz miał kłopot na pewno zaradzimy. Mam i chemię do zapchanych Dpf-ów, jak i testery diagnostyczne Biggrin

Dziękuję za odpowiedź

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-12-2016, 05:20 przez forest8c1.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości