wojteks
2,852
12
685
627
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 09-02-2023, 17:19
(09-02-2023, 15:31)bodo napisał(a): Skoro na dzień dobry po odpaleniu zimny silnik pobiera 17- 20L paliwa. Każdy tak ma jak zimny.
No to przesiądź się na komunikacje publiczną albo pokaż spalanie z tankowania zbiornika do pełna. Minimum 300km przejechane ale to może już braknąć paliwa w zbiorniku skoro tyle pali.
Jakiś odczyt błędów silnika bym zrobił, czy hamulce nie trzymają sprawdził, ciśnienie powietrza w kołach zweryfikował (i rozmiar czy fabryczny).
Zrób coś, jak już koledzy napisali od pisania mniej palił nie będzie. O, termostat czy się prawidłowo otwiera można sprawdzić itp. proste rzeczy.
2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi wojteks za ten post post:2 użytkowników postawiło Thank You to wojteks for this post
• Mati, wobli
Mati
26,569
101
4838
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 09-02-2023, 22:03
Pierwsze co to po jakimś odcinku dłuższym bym obleciał dookoła i dotykał każdej felgi. Szukał czy któraś nie nagrzewa się bardziej niż pozostałe.
Kolejna sprawa to skontrolowanie czy opony są poprawnie wpisane w kompie (źle podane wartości oszukają prędkościomierz i licznik km) , o powietrzu już nie pisze to oczywiste.
Ile km robisz na baku, jedziesz na stację tankujesz max, kasujesz licznik. Jeździsz do rezerwy tankujesz max dzielisz przez przejechane km i wynik gotowy.
Jeżdżąc krótkie odcinki komputer również może przekłamywać, u mnie to cxesto się zdarza. Przykład.
Zawyża różnie, ale jakby więcej pokazuje przy częstych rozruchach i krótkich odcinkach. Różnica to 0.2-1.2l na 100km
Samym komputerem się nie przejmuj, przelicz sobie sam ile zatankowane a ile przejechane.
Po zakupie auta i tankowania na max, zrobiłem reset liczników i jaki strach w oczach miałem gdy na liczniku pokazało się że spaliłem już 61l a rezerwa się nie zapaliła? Bak ma tyle... Hmm może coś się stało? Dojadę? Zjazd na stację tankuje i wchodzi ledwo 55l
Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
bodo
926
2
83
45
INNY
2014
1.2 Energy TCe 130KM, 2013-2016
Jawor
bodo
Zarejestrowani
— 10-02-2023, 07:06
To jakie jest średnie spalanie nie całkowicie jest zależne od kierowcy. Kiedyś auta były wyposażone w ręczne ssanie. To kierowca decydował jaką dać dawkę paliwa i kiedy ssanie wyłączyć. Nie zawsze trzeba było wyciągać dźwignię ssania do samego końca. Obecnie samochody mają automatyczne ssanie . Wszystkim steruje komputer. Kierowca nie ma żadnego wpływu na to jaką dawkę paliwa na ssaniu dostaje silnik ani kiedy te ssanie się wyłączy. Zapewne konstruktorzy tego silnika chcieli aby on jak najszybciej się nagrzewał osiągając szybko temperaturę roboczą. Coś za coś! Powietrzem tego nie zrobi! Dlatego na ssaniu żłopie tak dużo paliwa! U mnie komputer pokazuje 17- 20 L . Uważam że tego tematu nie da się przeskoczyć! Kto był bądź przejeżdżał przez Jawor ten wie jak wygląda te miasto. Ledwo się ruszy autem a już trzeba hamować. Wioząc rano córkę do szkoły i później jadąc na zakupy auto praktycznie prawie cały czas jedzie na ssaniu bo nie ma jak szybko rozgrzać tego silnika. Minusem tego silnika jest to że aż tyle potrzebuje paliwa na ssaniu. Nie sądzę żeby było coś nie tak z silnikiem albo z układem zasilania. W starym Scenicu l ten pobór paliwa na ssaniu jest mniejszy . Stąd wychodzi i mniejsze średnie spalanie.
•
wojteks
2,852
12
685
627
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 10-02-2023, 11:52
(10-02-2023, 07:06)bodo napisał(a): Uważam że tego tematu nie da się przeskoczyć! To dlaczego np. kolega kaimoon ma średnie poniżej 8l?
Pokaż spalanie z całego wyjeżdżonego zbiornika paliwa a nie z komputera.
Z mojej strony to ostatni post w tym temacie. Szkoda czasu bo jak widać tylko do pisania o zużyciu paliwa na zimnym się ograniczyłeś.
Zawsze możesz tego sprzedać i kupić innego z cudownym silnikiem nie spalającym paliwa (a może nawet będzie cofał paliwo do zbiornika)
bodo
926
2
83
45
INNY
2014
1.2 Energy TCe 130KM, 2013-2016
Jawor
bodo
Zarejestrowani
— 10-02-2023, 12:29
(10-02-2023, 11:52)wojteks napisał(a): (10-02-2023, 07:06)bodo napisał(a): Uważam że tego tematu nie da się przeskoczyć! To dlaczego np. kolega kaimoon ma średnie poniżej 8l?
Pokaż spalanie z całego wyjeżdżonego zbiornika paliwa a nie z komputera.
Z mojej strony to ostatni post w tym temacie. Szkoda czasu bo jak widać tylko do pisania o zużyciu paliwa na zimnym się ograniczyłeś.
Zawsze możesz tego sprzedać i kupić innego z cudownym silnikiem nie spalającym paliwa (a może nawet będzie cofał paliwo do zbiornika)
Może auto jego jest garażowane? Może ma dłuższe odcinki do przejechania? No
(10-02-2023, 12:29)bodo napisał(a): (10-02-2023, 11:52)wojteks napisał(a): (10-02-2023, 07:06)bodo napisał(a): Uważam że tego tematu nie da się przeskoczyć! To dlaczego np. kolega kaimoon ma średnie poniżej 8l?
Pokaż spalanie z całego wyjeżdżonego zbiornika paliwa a nie z komputera.
Z mojej strony to ostatni post w tym temacie. Szkoda czasu bo jak widać tylko do pisania o zużyciu paliwa na zimnym się ograniczyłeś.
Zawsze możesz tego sprzedać i kupić innego z cudownym silnikiem nie spalającym paliwa (a może nawet będzie cofał paliwo do zbiornika)
Może auto jego jest garażowane? Może ma dłuższe odcinki do przejechania? Czy dokładnie ma ten sam silnik H5F404 ?
(10-02-2023, 12:29)bodo napisał(a): (10-02-2023, 11:52)wojteks napisał(a): (10-02-2023, 07:06)bodo napisał(a): Uważam że tego tematu nie da się przeskoczyć! To dlaczego np. kolega kaimoon ma średnie poniżej 8l?
Pokaż spalanie z całego wyjeżdżonego zbiornika paliwa a nie z komputera.
Z mojej strony to ostatni post w tym temacie. Szkoda czasu bo jak widać tylko do pisania o zużyciu paliwa na zimnym się ograniczyłeś.
Zawsze możesz tego sprzedać i kupić innego z cudownym silnikiem nie spalającym paliwa (a może nawet będzie cofał paliwo do zbiornika)
(10-02-2023, 12:29)bodo napisał(a): (10-02-2023, 11:52)wojteks napisał(a): (10-02-2023, 07:06)bodo napisał(a): Uważam że tego tematu nie da się przeskoczyć! To dlaczego np. kolega kaimoon ma średnie poniżej 8l?
Pokaż spalanie z całego wyjeżdżonego zbiornika paliwa a nie z komputera.
Z mojej strony to ostatni post w tym temacie. Szkoda czasu bo jak widać tylko do pisania o zużyciu paliwa na zimnym się ograniczyłeś.
Zawsze możesz tego sprzedać i kupić innego z cudownym silnikiem nie spalającym paliwa (a może nawet będzie cofał paliwo do zbiornika)
Może auto jego jest garażowane? Może ma dłuższe odcinki do przejechania? Czy dokładnie ma ten sam silnik H5F404 ?
Kolega kaimoon ma Scenica z 2016r z silnikiem 1.2 130KM Energy. Te silniki rzeczywiście mogą spalać mniej paliwa.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-02-2023, 12:50 przez bodo.)
•
wojteks
2,852
12
685
627
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 10-02-2023, 13:03
(10-02-2023, 12:29)bodo napisał(a): Te silniki rzeczywiście mogą spalać mniej paliwa. Miałem już nic nie pisać ale że spalają 2-3 razy mniej weź takich bzdur nie wymyślaj. Napraw swój skoro zepsuty.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi wojteks za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to wojteks for this post
• Roming
Mati
26,569
101
4838
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 10-02-2023, 14:01
@ bodo odpisz dokładnymi danymi na mój post powyżej. Nie ma spekulacji na patrzeniu na spalanie chwilowe.
Nie komentuj, nie tłumacz, tylko podaj dane które pisałem kilka postów wyżej.
A średnie podawaj z dystrybutora po przejechaniu całego baku.
Być może nie ma żadnej tragedii, komp oszukuje Ci spalanie kilkanaście % a Ty nic nie zrobisz tylko marudzisz. Konkrety panie konkrety podaj.
Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
pio555
31,321
125
11118
3,033
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 11-02-2023, 10:37
@ bodo 2 dni krecenia się po miescie dieslem w średnich korkach dystanse po 6km
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
bodo
926
2
83
45
INNY
2014
1.2 Energy TCe 130KM, 2013-2016
Jawor
bodo
Zarejestrowani
— 22-03-2023, 20:16
Rozmawiałem z mechanikiem z serwisu Renault na temat tak dużego spalania przez silniki 1.2 tce. Pytałem go czy normalnym jest że przy zimnym silniku komputer pokazuje chwilowe spalanie aż 17-20L. Czy to może coś nie tak jest z silnikiem? Powiedział że to normalne. Średnie zużycie paliwa powinno się sprawdzać na dobrze rozgrzanym silniku. Zatankować zbiornik do pełna. Przejechać gdzieś przykładowo 25km i tą samą trasą wrócić. Ponownie zatankować do pełna. Obliczyć średnie spalanie. U mnie różnica wynosi aż 2L ! Komputer wskazuje średnie zużycie 11,5L a faktycznie wychodzi 9,5L.
•
wojteks
2,852
12
685
627
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 22-03-2023, 21:16
(22-03-2023, 20:16)bodo napisał(a): Przejechać gdzieś przykładowo 25km i tą samą trasą wrócić. Ponownie zatankować do pełna. Obliczyć średnie spalanie. Ale głupi pomysł, zatankuj do pełna, przejedź 400km, zatankuj do pełna i policz spalanie. 25km i tankować do pełna, śmiech na sali, właściwie to leżę i boki zrywam.
O tym od XX postów już piszemy a uparłeś się na to debilne spalanie chwilowe które ma się nijak do średniego z całego zużytego zbiornika paliwa.
2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi wojteks za ten post post:2 użytkowników postawiło Thank You to wojteks for this post
• Mati, wobli
|