Binio
1,681
9
319
662
SC II ph II
2007
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
Binio
Zarejestrowani
— 18-06-2020, 10:36
op
Cześć,
Scenic 1 ph 2 1.6 16v z 2003 Sportway
Jest instalacja lpg-sprawne wszystko
Kable świece itp.ok
Przepustnice i silniczek ok
Niekiedy-niezależenie od pogody, ale raczej kiedy jest silnik nie do końca rozgrzany-auto ma niższe obroty i przy włączonej klimie potrafi niemal zgasnąć podczas hamowania.
Około 6 miesięcy temu byłem na przeglądzie gazu i mechanik stwierdził że mam uszkodzoną sondę ale w nietypowy sposób. W sensie albo pokazuje dobrze, albo pokazuje nieprawidłowo, w sensie nie jest zepsuta całkiem tylko.
Niestety nie miałem wtedy możliwości wymienić w/w.
Teraz mam
Czy wie ktoś z Was, która sonda odpowiada za obroty?
Bo z tego co wiem to są dwie
Z góry dziękuję
•
dopelover
100
0
16
7
SC I ph II
2001
1.8 16V 116KM, 2001-2003
Legnica
Sondy nie odpowiadają za obroty. O obrotach na biegu jałiwym decyduje ECU na podstawie informacji zbieranych z różnych czujników.
Sent from my Redmi 7A using Tapatalk
•
siwusek216
5,967
17
4195
2,978
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
Prędzej bym się tu dopatrywał wadliwej pracy nastawnika wolnych obrotów ( silniczek krokowy bądź przepustnica) lub map sensor.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
•
dopelover
100
0
16
7
SC I ph II
2001
1.8 16V 116KM, 2001-2003
Legnica
Podłącz samochód pod jakiś program diagnostyczny: Clipa lub ddt2000 lub od biedy nawet pod Torque i sprawdź na początek błędy i pracę sond. Jeśli któraś z sond niewłaściwie pracuje to ja wymień, usuń błędy (jeśli są), zrób kilka km na benzynie i sprawdź ponownie. Jeśli znów się pojawia błędy to wklej je tutaj. Sondy lambda są kluczowe dla prawidłowej pracy silnika i w razie awarii powinny być bezzwłocznie wymienione.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-06-2020, 01:20 przez dopelover.)
•
Binio
1,681
9
319
662
SC II ph II
2007
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
Binio
Zarejestrowani
— 19-06-2020, 06:09
op
Autko było podłączane i właśnie wtedy mechanik wykrył tą wadę.
Kłopot w tym że auto potrafi kilkaset kilometrów zrobić bez kłopotu a później nagle zaczyna fiksować.
I najczęściej niestety wizyta u mechanika kończy się słowami...tu wszystko jest ok...bo akurat znów sonda działa dobrze
Myślałem że ktoś z Was wie tak zwyczajnie która sonda jest odpowiedzialna za obroty.
Te wszystkie inne elementy są sprawdzone. Kolektory robione były nawet dwa razy, bo myślałem że 1 mechanik nic nie zrobił
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-06-2020, 06:09 przez Binio.)
•
siwusek216
5,967
17
4195
2,978
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
Żadna sonda nie odpowiada za wysokość obrotów, pierwsza służy do analizy składu spalin, druga do weryfikacji katalizatora. Za reakcje na zmianę obciążenia odpowiada map sensor.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
•
Binio
1,681
9
319
662
SC II ph II
2007
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
Binio
Zarejestrowani
— 19-06-2020, 09:46
op
Do tej pory rozumiałem że sonda weryfikuje mieszankę i na tej podstawie dobiera ją i co za tym idzie nastawia obroty.
Przyznam że dwie wypowiedzi Wasze są dość różne.
Dziś zauważyłem jeszcze jedną rzecz .
Gdy obroty są niższe a włączoną jest klima, auto przy wrzucania luzu potrafi tak je zredukować że gaśnie. Czuć jakby sprężarka dawała jakiś ogromny opór. Przegląd klimy zrobiony 3 dni temu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-06-2020, 09:46 przez Binio.)
•
filozof
5,210
19
1624
1,925
SC I ph II
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
filozof
Zarejestrowani
— 19-06-2020, 09:49
Sondy nie podają sygnałów, na podstawie których ECU steruje obrotami silnika. Na podstawie wartości z sond ECU ustawia skład mieszanki dla prawidłowej pracy silnika, co przekłada się na stałą i zadaną prędkość obrotowa silnika. Ale ta jest sterowana przez nastawnik przepustnicy.
Miałem podobnie u siebie: obrotu bardzo niskie, instalacja ustawiona poprawnie i sondy sypiące błędami. Wymieniłem obie i problem ustał. Jeśli Ci zależy na cięciu kosztów, to zacznij od tej przez katalizatorem, tylna daje tylko znać, czy katalizator działa, czy nie.
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi filozof za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to filozof for this post
• Binio
Binio
1,681
9
319
662
SC II ph II
2007
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
Binio
Zarejestrowani
— 19-06-2020, 16:51
op
Więc filozof
Potwierdzasz wersję którą przedstawił mi fachowiec od gazu.
I też mi się zdaje że mówił o pierwszej.
Dziękuję za zaangażowanie
•
filozof
5,210
19
1624
1,925
SC I ph II
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
filozof
Zarejestrowani
— 19-06-2020, 17:03
Nie tyle potwierdzam, co przedstawiam swój przypadek. Ja wymieniłem obie. Sondy są liczone na 300.000 km, przy LPG fachowcy mówią, że ten dystans trzeba skrócić o połowę. Mój na gazie przejechał 250 „z górką” i sondy były fabryczne. Po wyjęciu obie były czarne.
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
•
|