Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Słabo (bardzo) chłodzi klima


pio555
Junior Administratorzy

arturslowik napisał(a):temperatury to ja nie jestem zadowolony
co masz na mysli?
jak temp przy ustawieniu na 15 st ?
przypominam ,że w słońcu jest teraz w granicach 50 st i nie oczekuj zimnego powietrza z nawiewów bo to jest fizycznie niemożliwe

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Jak to "nie jest możliwe"?
Jeździłem dziś, temperatura otoczenia w cieniu +32, przy ustawieniu klimy na +21 wewnątrz miły chłodek, a z nawiewów wyraźnie zimne leciało.
Jutro postaram się zmierzyć temp. na wylocie z nawiewu.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

ko-ma napisał(a):Jeździłem dziś,
oczywiście po jakimś czasie jak najbardziej ale od razu po uruchomieniu i po kilku km nie ma szans

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Szukaj przyczyny, bo to nie jest dobrze, U mnie zaczyna wyraźnie chłodzić po kilkudziesięciu sekundach pracy klimatyzacji.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-08-2015, 18:48 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

ko-ma napisał(a):U mnie zaczyna wyraźnie chłodzić po kilkudziesięciu sekundach pracy klimatyzacji.
u mnie też tylko kwestia jaką kolega ma temp i jakiej oczekuje

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Jutro Wam zmierzę.
Na sterowniku nie ustawiam ponizej +20, bo marznę i mam katar...

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

ko-ma napisał(a):Na sterowniku nie ustawiam ponizej +20, bo marznę i mam katar...
hmm ale zanim Ci się taka temp utrzyma w środku auta to klima nie wieje Ci z taką temp tylko z minimalną.

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

op Ja wl auto wl klime na 17 stopni i po chwili juz mrozi i wtedy ustawiam na 20 i leci zimne.

Kolego a nawiew w ogole nie dmucha tymi bocznymi kratkami?

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
gebi
Zarejestrowani

Ostatnio robiłem pomiar klimy i temp przy wyjściu z kratki przy ustawieniu na 15 stopni była 3,8 stopnia C a temp na zew. 29 C

Odpowiedz
Wojtgda
Zarejestrowani

(11-08-2015, 11:50)midar napisał(a):
(11-08-2015, 09:23)Wojtgda napisał(a):
(10-08-2015, 18:11)pio555 napisał(a):
maciej1486 napisał(a):Zalezy na jaki okres taki ubytek
ciężko wyczuć przyjmijmy,ze od stycznia odkąd znam jego historie

dopuszczalny jest ubytek czynnika do 20% rocznie. ze względu na jego właściwości chemiczne nawet w zaplombowanej butli po roku będzie go brakowało
Mój brat ma Oktavie zakupioną w 2002 roku w salonie. Nigdy nie dobijał klimatyzacji(a używa ja cały rok) Wymienia tylko filtry i odgrzybia Wg. tej teorii nie powinien mieć już klimy od paru lat.
Dodam tylko że autem przejechał 250tyś. km.


takie tam gledzenie:
Czynnik R134a jest substancją o dużej lotności, naturalne roczne ubytki w większości samochodowych układów pracujących z wykorzystaniem tego czynnika sięgają kilkunastu procent rocznie. Niedobór czynnika, który stanowi także środek transportu dla oleju powoduje, że pogarsza się smarowanie sprężarki, która w konsekwencji może ulec zatarciu. Sprawny i prawidłowo napełniony układ klimatyzacji zapewnia mieszance czynnika chłodniczego z olejem skuteczną izolacje przed wilgocią. Para wodna przedostaje się do układu najczęściej w wyniku niewłaściwie przeprowadzonych czynności serwisowych. Powodem może być powietrze wtłoczone do układu poprzez węże serwisowe podczas uzupełniania ubytków chłodziwa, napełniania układu, bądź też nasycony wilgocią olej, który cechuje się wysoką higroskopijnością. Niewłaściwie magazynowany olej (np. w opakowaniach o dużej pojemności) narażony na częsty kontakt z powietrzem - chłonie wilgoć i stopniowo traci właściwości smarujące co może stanowić zagrożenie dla innych elementów układu, w szczególności dla kompresora. Zdarza się także, że przyczyną zawilgocenia układu jest sam czynnik chłodniczy – czystość czynnika uzależniona jest od źródła jego pochodzenia. Gaz R134a odciągnięty z układu – przed ponownym napełnieniem, powinien zostać oczyszczony przez filtr umieszczony w urządzeniu przeznaczonym do napełniania klimatyzacji. Przy prowadzeniu prac poważniejszych naprawczych i rozszczelnieniu układu klimatyzacji zachodzi konieczność wymiany osuszacza którego zadaniem jest pochłanianie nadmiaru wilgoci z systemu auto-klimatyzacji oraz jego filtracja.

zadałem pytanie człowiekowi od układów klimatyzacji (Zenon Rudak - gość wie wszystko o układach klimatyzacji) i stwierdził tylko jedną rzecz. Na pewno nie dobijał klimatyzacji (bo tak sie robi) tylko serwisował. Po 13 latach bez obsługi klimatyzacji na 101% nie działa a i uszkodziła by się ze względu na pusty układ.
więc poproś brata żeby spojrzał w faktury jak serwisował auto że na pewno przy odgrzybianiu jest informacja - serwis klimatyzacji. Bo to co piszesz to jest tylko wprowadzenie innych użytkowników w błąd.

do poprawnego działania układu niezbędne jest:

sprawdzenie poziomu ciśnienia na niskiej i wysokiej stronie układu-kontrolę temperatury strumienia wydmuchu na wywietrznikach
kontrola poziomu zanieczyszczenia filtra przeciwpyłkowego pojazdu
odgrzybianie układu (parownika)
kontrola stopnia zanieczyszczenia skraplacza układu
odessanie starego czynnika i oleju
dodanie świeżego oleju
ponowne napełnienie czynnikiem oczyszczonym i osuszonym w urządzeniu do obsługi klimatyzacji

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości