op
Moja przygoda zaczęła się od zalania płynem chłodniczym pozycjonometra
Jednak jak już zacząłem zabawę z tą skrzynią to wymieniłem również te magiczne 2 cewki - powód - na czwartym biegu po puszczeniu gazu skrzynia nie stawiała oporu zachowywała się coś w rodzaju wolnego koła.
Cewki wymieniłem bez ściągania przodu samochodu - da się. Cewki zakupione na allegro rzekomo części oryginalne zestaw około 1000zł
Skrzynia zaczęła lepiej chodzić płynniej
Jednak los chciał że auto jeździło przez prawie 2 miesiące na dystansie 7km. Wsiadam jadę staję auto stoi dobre 12h odpalam wracam. Jednak po rozgrzaniu skrzyni do około 60-70 stopni skrzynia przechodzi w tryb awaryjny na wyświetlaczu awaria elektroniki, sprawdź skrzynię. W Clipie MODUŁ ELEKTRONICZNY A.S.B DP0 Ta2000 błąd DF089 OBWÓD ELEKTROZAWORU SEKW. 'EVS4" z oznaczeniem C.0. - obwód przerwany.
Błędu nie można skasować za pomocą Clipa co ciekawe na zimnej skrzyni ten błąd jest nadal obecny a skrzynia pracuje w trybie awaryjnym jednak po odłączeniu akumulatora odczekaniu minuty i ponownym podłączeniu błąd znika a skrzynia elegancko pracuje - tylko gdy jest zimna. W Clipie widać że elektrozawory pracują bez zastrzeżeń do puki skrzynia nie złapie temperatury.
Wczoraj dodatkowo wymieniłem czujnik ciśnienia - bo kto wie drogi nie jest a podobno potrafi sporo namieszać.
Podejrzewam tylko 2 przyczyny
Zły olej gdyż skrzynia została zalana ELF ELFMATIC G3 zamiast ELF ELFMATIC G3 SYN - jednak logicznie olej naturalny jak i olej sztuczny spełniają parametry.
Drugi podejrzany to nowe elektrozawory jednak jak je sprawdzić skoro na zimnej skrzyni działają prawidłowo. Wygląda to tak jak gdyby po rozgrzaniu traciły masę "0"
Jedyne co mi pozostaje to ponowne wyjęcie cewek i za pomocą multimetra weryfikacja który pin na kostce odnosi się do którego konkretnie przewodu. Może ktoś posiada schemat?
Jednak jak już zacząłem zabawę z tą skrzynią to wymieniłem również te magiczne 2 cewki - powód - na czwartym biegu po puszczeniu gazu skrzynia nie stawiała oporu zachowywała się coś w rodzaju wolnego koła.
Cewki wymieniłem bez ściągania przodu samochodu - da się. Cewki zakupione na allegro rzekomo części oryginalne zestaw około 1000zł
Skrzynia zaczęła lepiej chodzić płynniej
Jednak los chciał że auto jeździło przez prawie 2 miesiące na dystansie 7km. Wsiadam jadę staję auto stoi dobre 12h odpalam wracam. Jednak po rozgrzaniu skrzyni do około 60-70 stopni skrzynia przechodzi w tryb awaryjny na wyświetlaczu awaria elektroniki, sprawdź skrzynię. W Clipie MODUŁ ELEKTRONICZNY A.S.B DP0 Ta2000 błąd DF089 OBWÓD ELEKTROZAWORU SEKW. 'EVS4" z oznaczeniem C.0. - obwód przerwany.
Błędu nie można skasować za pomocą Clipa co ciekawe na zimnej skrzyni ten błąd jest nadal obecny a skrzynia pracuje w trybie awaryjnym jednak po odłączeniu akumulatora odczekaniu minuty i ponownym podłączeniu błąd znika a skrzynia elegancko pracuje - tylko gdy jest zimna. W Clipie widać że elektrozawory pracują bez zastrzeżeń do puki skrzynia nie złapie temperatury.
Wczoraj dodatkowo wymieniłem czujnik ciśnienia - bo kto wie drogi nie jest a podobno potrafi sporo namieszać.
Podejrzewam tylko 2 przyczyny
Zły olej gdyż skrzynia została zalana ELF ELFMATIC G3 zamiast ELF ELFMATIC G3 SYN - jednak logicznie olej naturalny jak i olej sztuczny spełniają parametry.
Drugi podejrzany to nowe elektrozawory jednak jak je sprawdzić skoro na zimnej skrzyni działają prawidłowo. Wygląda to tak jak gdyby po rozgrzaniu traciły masę "0"
Jedyne co mi pozostaje to ponowne wyjęcie cewek i za pomocą multimetra weryfikacja który pin na kostce odnosi się do którego konkretnie przewodu. Może ktoś posiada schemat?