Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Skrzynia DPO po rozgrzaniu wchodzi w tryb awaryjny.


Papiak82
Zarejestrowani

op Moja przygoda zaczęła się od zalania płynem chłodniczym pozycjonometra
Jednak jak już zacząłem zabawę z tą skrzynią to wymieniłem również te magiczne 2 cewki - powód - na czwartym biegu po puszczeniu gazu skrzynia nie stawiała oporu zachowywała się coś w rodzaju wolnego koła.
Cewki wymieniłem bez ściągania przodu samochodu - da się. Cewki zakupione na allegro rzekomo części oryginalne zestaw około 1000zł 
Skrzynia zaczęła lepiej chodzić płynniej 
Jednak los chciał że auto jeździło przez prawie 2 miesiące na dystansie 7km. Wsiadam jadę staję auto stoi dobre 12h odpalam wracam. Jednak po rozgrzaniu skrzyni do około 60-70 stopni skrzynia przechodzi w tryb awaryjny na wyświetlaczu awaria elektroniki, sprawdź skrzynię. W Clipie MODUŁ ELEKTRONICZNY A.S.B DP0 Ta2000 błąd DF089 OBWÓD ELEKTROZAWORU SEKW. 'EVS4" z oznaczeniem C.0. - obwód przerwany. 
Błędu nie można skasować za pomocą Clipa co ciekawe na zimnej skrzyni ten błąd jest nadal obecny a skrzynia pracuje w trybie awaryjnym jednak po odłączeniu akumulatora odczekaniu minuty i ponownym podłączeniu błąd znika a skrzynia elegancko pracuje - tylko gdy jest zimna. W Clipie widać że elektrozawory pracują bez zastrzeżeń do puki skrzynia nie złapie temperatury.
Wczoraj dodatkowo wymieniłem czujnik ciśnienia - bo kto wie drogi nie jest a podobno potrafi sporo namieszać. 

Podejrzewam tylko 2 przyczyny
Zły olej gdyż skrzynia została zalana ELF ELFMATIC G3 zamiast ELF ELFMATIC G3 SYN - jednak logicznie olej naturalny jak i olej sztuczny spełniają parametry.
Drugi podejrzany to nowe elektrozawory jednak jak je sprawdzić skoro na zimnej skrzyni działają prawidłowo. Wygląda to tak jak gdyby po rozgrzaniu traciły masę "0"
Jedyne co mi pozostaje to ponowne wyjęcie cewek i za pomocą multimetra weryfikacja który pin na kostce odnosi się do którego konkretnie przewodu. Może ktoś posiada schemat? 

Odpowiedz
Papiak82
Zarejestrowani

op Więc po dość topornym i długim grzebaniu w sieci jedyne na co trafiłem to "Brak oscylacji może świadczyć o zwarciu międzyzwojowym cewki" - w przypadku jej rozgrzania. Więc pozostaje wyciągnąć cewki rozgrzać podłączyć multimetr odpalić suszarkę do włosów i obserwować co się z opornością dzieje potem odesłać na reklamację. Jak to zrobię to dam znać

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Papiak82 za ten post post:
  • PunkRock86
Papiak82
Zarejestrowani

op Zapomniałem dodać że bez znaczenia jest czy auto jedzie czy stoi po rozgrzaniu błąd wyskakuje.

PROBLEM ROZWIĄZANY

Wymieniłem cewki na zakupione bezpośrednio z ASO
Wyczyściłem też całą tą "awionikę" czy jak to tam się nazywa. Rzeczywiście trochę drobin metalu było w niej obecnych jednak wątpię aby miało to jakikolwiek wpływ gdyż zanim w te magistrale olej się dostanie to przechodzi przez filtr (takie tam maciupeńkie sitko).

Auto chodziło przez 1h na wolnych obrotach oraz przejechało 20 km i bez żadnych błędów.

Warzna informacja dla potomnych jeśli ktokolwiek będzie sprawdzał cewki to wszystkie te małe mają oporność 40 jednak te 2 duże 1,3. Trochę byłem zdziwiony gdyż wszędzie piszą 40.

Znajdę chwilę to zrobię test z suszarką i będę reklamował.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Papiak82 za ten post post:
  • Binio
Binio
Zarejestrowani

Olej został zwykły czy syn?

Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty 
Odpowiedz
Papiak82
Zarejestrowani

op Zwykły

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Papiak82 za ten post post:
  • Binio
vitia
Zarejestrowani

(15-11-2024, 20:23)Papiak82 napisał(a): Wyczyściłem też całą tą "awionikę" czy jak to tam się nazywa. Rzeczywiście trochę drobin metalu było w niej obecnych jednak wątpię aby miało to jakikolwiek wpływ gdyż zanim w te magistrale olej się dostanie to przechodzi przez filtr (takie tam maciupeńkie sitko).

I w ten sposób najprawdopodobniej naprawiłeś usterkę. Syf w tym sitku to powodował. Opisywałem moją walkę z tym w wątku o DP0 w dziale SC2.

Btw - olej polecam wymienić do stanu takiego, by był idealnie czysty i przejrzysty. Ja jeżdżę na Motulu, dedykowanym do tej skrzyni w PSA.

Odpowiedz
Papiak82
Zarejestrowani

op
(06-12-2024, 09:06)vitia napisał(a):
(15-11-2024, 20:23)Papiak82 napisał(a): Wyczyściłem też całą tą "awionikę" czy jak to tam się nazywa. Rzeczywiście trochę drobin metalu było w niej obecnych jednak wątpię aby miało to jakikolwiek wpływ gdyż zanim w te magistrale olej się dostanie to przechodzi przez filtr (takie tam maciupeńkie sitko).

I w ten sposób najprawdopodobniej naprawiłeś usterkę. Syf w tym sitku to powodował. Opisywałem moją walkę z tym w wątku o DP0 w dziale SC2.

Btw - olej polecam wymienić do stanu takiego, by był idealnie czysty i przejrzysty. Ja jeżdżę na Motulu, dedykowanym do tej skrzyni w PSA.

Ja kolego nie jestem wyznawcą Motula. Raczej używam dedykowanych olejów przez producenta samochodu. W Polsce ciągle istnieje mit o kiepskich elfach castrolach i o podziale oleju na 15W40. Żona jeździ scenicem na dedykowanym oleju ELF 2.0DCI z Fapem i prze przypadek doczytałem iż do tych olejów dodawany jest jakiś składnik który zapobiega nadmiernemu zapychaniu się tego filtra. Powiem tak żona jeździ generalnie tylko po mieście tak pomiędzy 10-13k rocznie przez 4 lata nic się nie dzieje. 
Tak jak wcześniej napisałem zrobię test tych cewek gdyż bardzo prawdopodobne iż temperatura jest przyczyną ich uszkodzeń. Daleko nie szukać w 2 letniej suszarce padła mi właśnie cewka rozruchowa silnika która zimną suszarkę rozrusza natomiast jak się rozgrzeje to już nie działa. Suszarka do prania.

Odpowiedz
vitia
Zarejestrowani

1. Ja jestem agnostykiem olejowym. Motul był po prostu jednym z tańszych, który spełniał wymagane normy. A że to dobry olej, to tym bardziej mi pasuje. No i mogę z doświadczenia własnego jak i kilku innych znanych mi osobiście DP0 potwierdzić - sprawdza się.
2. "o podziale oleju na 15W40" - nie bardzo rozumiem. Podział to minimum dwie części. Jeśli możesz, wytłumacz proszę co masz na myśli.
3. Żona jeździ i nic się nie dzieje, a piszemy o awarii. Znów czegoś nie rozumiem.
4. O sitku pisałem, bo u mnie powodem takiej awarii, z takimi symptomami, było właśnie ono. A również próbowałem innych napraw i w zasadzie mam wszystko w tej skrzyni już nowe. Ale jeśli uważasz, że to jednak cewki - śmiało, naprawiaj. Ja się nie upieram przy swojej racji. Tym bardziej, że nie jestem fachowcem, a jedynie amatorem z zamiłowaniem do grzebania i doświadczeniem w kilkuletniej walce z Renówkami.

Odpowiedz
Papiak82
Zarejestrowani

op
(Wczoraj, 13:10)vitia napisał(a): 1. Ja jestem agnostykiem olejowym. Motul był po prostu jednym z tańszych, który spełniał wymagane normy. A że to dobry olej, to tym bardziej mi pasuje. No i mogę z doświadczenia własnego jak i kilku innych znanych mi osobiście DP0 potwierdzić - sprawdza się.
2. "o podziale oleju na 15W40" - nie bardzo rozumiem. Podział to minimum dwie części. Jeśli możesz, wytłumacz proszę co masz na myśli.
3. Żona jeździ i nic się nie dzieje, a piszemy o awarii. Znów czegoś nie rozumiem.
4. O sitku pisałem, bo u mnie powodem takiej awarii, z takimi symptomami, było właśnie ono. A również próbowałem innych napraw i w zasadzie mam wszystko w tej skrzyni już nowe. Ale jeśli uważasz, że to jednak cewki - śmiało, naprawiaj. Ja się nie upieram przy swojej racji. Tym bardziej, że nie jestem fachowcem, a jedynie amatorem z zamiłowaniem do grzebania i doświadczeniem w kilkuletniej walce z Renówkami.

Kolego auto naprawione jednak aby się kilka razy nie babrać wymieniłem cewki i wyczyściłem mechatronikę dosłownie na kolanie zmywaczem hamulcowym. Sitko wyglądało OK jakieś tam błyskotki wypłynęły. 
Sitko to zwykły filtr olejowy więc jeśli coś w nim jest to znaczy, że spełnia swoją rolę. 
W moim konkretnym przypadku podejrzewam dwa powody
1. Cewka wykonana z kiepskich materiałów po nagrzaniu puchła i nie mogła pracować. 
2. Zwoje cewki na skutek temperatury powodowały zwarcie i definitywnie cewka nie działała. 
Kolego mit olejowy jeszcze z lat 90 że 15W40 to gęsty olej a np. 10W30 to rzadki olej. Wiele osób jeszcze dziś w ten sposób dobiera olej do silnika jakby był to jakikolwiek parametr.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości