Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Skrzynia DPO po rozgrzaniu wchodzi w tryb awaryjny.


Papiak82
Zarejestrowani

op Moja przygoda zaczęła się od zalania płynem chłodniczym pozycjonometra
Jednak jak już zacząłem zabawę z tą skrzynią to wymieniłem również te magiczne 2 cewki - powód - na czwartym biegu po puszczeniu gazu skrzynia nie stawiała oporu zachowywała się coś w rodzaju wolnego koła.
Cewki wymieniłem bez ściągania przodu samochodu - da się. Cewki zakupione na allegro rzekomo części oryginalne zestaw około 1000zł 
Skrzynia zaczęła lepiej chodzić płynniej 
Jednak los chciał że auto jeździło przez prawie 2 miesiące na dystansie 7km. Wsiadam jadę staję auto stoi dobre 12h odpalam wracam. Jednak po rozgrzaniu skrzyni do około 60-70 stopni skrzynia przechodzi w tryb awaryjny na wyświetlaczu awaria elektroniki, sprawdź skrzynię. W Clipie MODUŁ ELEKTRONICZNY A.S.B DP0 Ta2000 błąd DF089 OBWÓD ELEKTROZAWORU SEKW. 'EVS4" z oznaczeniem C.0. - obwód przerwany. 
Błędu nie można skasować za pomocą Clipa co ciekawe na zimnej skrzyni ten błąd jest nadal obecny a skrzynia pracuje w trybie awaryjnym jednak po odłączeniu akumulatora odczekaniu minuty i ponownym podłączeniu błąd znika a skrzynia elegancko pracuje - tylko gdy jest zimna. W Clipie widać że elektrozawory pracują bez zastrzeżeń do puki skrzynia nie złapie temperatury.
Wczoraj dodatkowo wymieniłem czujnik ciśnienia - bo kto wie drogi nie jest a podobno potrafi sporo namieszać. 

Podejrzewam tylko 2 przyczyny
Zły olej gdyż skrzynia została zalana ELF ELFMATIC G3 zamiast ELF ELFMATIC G3 SYN - jednak logicznie olej naturalny jak i olej sztuczny spełniają parametry.
Drugi podejrzany to nowe elektrozawory jednak jak je sprawdzić skoro na zimnej skrzyni działają prawidłowo. Wygląda to tak jak gdyby po rozgrzaniu traciły masę "0"
Jedyne co mi pozostaje to ponowne wyjęcie cewek i za pomocą multimetra weryfikacja który pin na kostce odnosi się do którego konkretnie przewodu. Może ktoś posiada schemat? 

Odpowiedz
Papiak82
Zarejestrowani

op Więc po dość topornym i długim grzebaniu w sieci jedyne na co trafiłem to "Brak oscylacji może świadczyć o zwarciu międzyzwojowym cewki" - w przypadku jej rozgrzania. Więc pozostaje wyciągnąć cewki rozgrzać podłączyć multimetr odpalić suszarkę do włosów i obserwować co się z opornością dzieje potem odesłać na reklamację. Jak to zrobię to dam znać

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Papiak82 za ten post post:
  • PunkRock86
Papiak82
Zarejestrowani

op Zapomniałem dodać że bez znaczenia jest czy auto jedzie czy stoi po rozgrzaniu błąd wyskakuje.

PROBLEM ROZWIĄZANY

Wymieniłem cewki na zakupione bezpośrednio z ASO
Wyczyściłem też całą tą "awionikę" czy jak to tam się nazywa. Rzeczywiście trochę drobin metalu było w niej obecnych jednak wątpię aby miało to jakikolwiek wpływ gdyż zanim w te magistrale olej się dostanie to przechodzi przez filtr (takie tam maciupeńkie sitko).

Auto chodziło przez 1h na wolnych obrotach oraz przejechało 20 km i bez żadnych błędów.

Warzna informacja dla potomnych jeśli ktokolwiek będzie sprawdzał cewki to wszystkie te małe mają oporność 40 jednak te 2 duże 1,3. Trochę byłem zdziwiony gdyż wszędzie piszą 40.

Znajdę chwilę to zrobię test z suszarką i będę reklamował.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości