Skontroluj układ wydechowy- komunikat od tak sobie
op
(04-02-2024, 22:53)user64 napisał(a): Migający check oznacza na ogół aktualne wypadanie zapłonu. Jeżeli przestaje migać, to minęło wypadanie. dwie wymieniałem trzy miesiące temu na nówki sztuki. Może faktycznie najpierw posprawdzam gniazda świec, oczyszczę z możliwego syfu i spryskam kostki kontaktem
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
op
No dobra.
Dla przypomnienia świece są nowe i mają przejechane może 5000 km Dziś wyjąłem wszystkie cewki ze swojego auta i zapakowałem je do drugiego auta (SC1 po lifcie z tym samym silnikiem). Odpaliłem babcie jedynke na komplecie cewek z mojego karawanu i silnik pracował bez szarpania i drgawek. Wnioskuje po tym że cewki są sprawne. Zmieniłem u siebie jeszcze kolejność cewek i nic to nie dało. Silnik dalej po odpaleniu na zimno się trzepie, miga check szrek i komunikaty naprzemiennie. No i utknąłem bo jak w jedynce miałem takie objawy to raz że faktycznie miałem wodę w gnieździe świecy i jak wymieniłem cewkę i wysuszyłem gniazdo to silnik zaczął gadać normalnie. Kabloteka od cewek wygląda wizualnie ok- ale nie mam sprzętu żeby sprawdzić czy jest ciągłość. Poza tym wnioskuję że jeśli kable byłyby uszkodzone to błąd byłby stale. A u mnie wystarczy że złapie lekko temperaturę, zgaszę go i silnik pracuje gładko- świeci się jedynie service i komunikaty sprawdź układ wydechowy i skontroluj układ wtrysku paliwa.
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
op
(18-02-2024, 19:07)user64 napisał(a): Odczyt czy wręcz doagnostyka to jedno, a drugie serio nie masz multimetra?! mam. Ale potrzebuję instrukcji co miałbym zrobić (18-02-2024, 18:52)kotleto napisał(a): Skoro świeci na desce to odczytaj pamięć błędów zamiast szukać po omacku. Problem w tym, że: Jak silnik się trzepie to komunikaty znikają i miga check. Jak silnik zaczyna chodzić normalnie po zgaszeniu i ponownym odpaleniu to check świeci stale i mam komunikat. Wnioskuję że błąd nie jest stały. Odczytywałem je zresztą i dotyczyły wypadania zapłonu na czwartym garze. W kwestii wypadania zapłonu na pierwszy ogień idą cewki i świece. Na pierwszym i czwartym garze są nowe cewki valeo. Komplet świec ngk założony. Dziś dla pewności cały komplet cewek z mojego auta przełożyłem do drugiego- odpaliłem na tym komplecie i silnik pracuje gładko. Wniosek- cewki są sprawne. Co zatem może jeszcze odpowiadać za wypadanie zapłonu skoro podstawowe elementy układu są wymienione? (Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-02-2024, 20:16 przez Kapitan Powolny.)
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Zastanawia mnie jak chcesz po omacku naprawić to wypadanie zapłonu? Nowe świece nie znaczy sprawne, to że cewki w jednym aucie działają nie znaczy że w drugim też będą ok tym bardziej że vin to pewnie dekada różnicy a silnik uwierz nie jest ten sam, różni się choćby kzfr czy sterownikiem a to już sporo. Wypadanie zapłonu to nie tylko świeca i cewka, jest to dosyć ogólne pojęcie i winny może być wtryskiwacz czy brak kompresji.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
op
(18-02-2024, 20:28)siwusek216 napisał(a): Zastanawia mnie jak chcesz po omacku naprawić to wypadanie zapłonu? Nowe świece nie znaczy sprawne, to że cewki w jednym aucie działają nie znaczy że w drugim też będą ok tym bardziej że vin to pewnie dekada różnicy a silnik uwierz nie jest ten sam, różni się choćby kzfr czy sterownikiem a to już sporo. Wypadanie zapłonu to nie tylko świeca i cewka, jest to dosyć ogólne pojęcie i winny może być wtryskiwacz czy brak kompresji. Serio???? Świece są nowe. Wyjęte z auta były w stanie agonalnym. Nie uwierzę w paranoję że nowe elementy i tak proste jak świeca są uszkodzone już w pudełku. Cewki są też na tyle prostym elementem że jeśli jest przebicie to ta wada wyjdzie podczas prostego testu. Albo w trakcie zamiany cewek na garach wypadanie "pójdzie" za cewką albo nie. Nie uwierzę że nagle po dekadzie silnik dostał oprogramowanie które dokładniej diagnozuje cewki i nagle się okazuje że w starszej generacji silniku cewki pracują, a w nowszym już nie...... naciągane jak dla mnie i taka teoria spiskowa I nie naprawiam po omacku tylko odczytałem błędy i dotyczyły wypadania na czwartym garze. Zatem na czwartym garze jest nowa cewka i komplet świec też nowy. Myślę że to samo zrobiłby każdy mechanik po odczytaniu błędów na pierwszy ogień. Zatem gdzie tu mowa o szukaniu po omacku? Teraz jest to raczej zagadka..... gdzie poza układem zapłonowym leży problem. (koło faz jest nowe, rozrząd jest nowy, pompa wody nowa) Rozrząd składany na blokadach u mechanika
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
5 gości