Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Skontroluj samochód


stopczyk0
Zarejestrowani

op Witam
Samochód Renault Grand Scenic III 2016 rok 1.6 DCI 130KM, przebieg 58760 tys.
Czasami po odpaleniu auta wyskakuje mi komunikat, skontroluj samochód oraz zapala się kontrolka kluczyka. Auto nie szarpie, nie traci mocy, nie kopci, nic się nie dzieje. Po przejechaniu kilku kilometrów, gdy temperatura silnika wzrośnie, po wyłączeniu auta i ponownym uruchomieniu ani komunikatu ani błędu nie ma.
Problem jest nieregularny, czasami komunikat wyskakuje raz na dwa tygodnie, czasami co dziennie.
Co może być przyczyną?

Dodam również, że jakieś dwa miesiące temu miałem jeszcze jeden problem. Podczas ostrego przyspieszania, wciśnięcia pedału gazu w podłogę wyskakiwał komunikat stop, ryzyko awarii silnika, skontroluj system ESC. Po wyłączeniu auta i uruchomieniu ponownie błąd znikał i auto jechało bez problemów. Po wizycie u elektryka okazało się, że komputer zapisał mase błędów. Skasował błędy i zrobiliśmy próbną jazdę z podłączonym komputerem diagnostycznym. Po przejechaniu około 30 km wyskoczył błąd STOP ryzyko awarii silnika itp. Okazało się że pokazuje błąd dotyczący ciśnienia paliwa. Elektryk skasował błąd, zrobił adaptację pompy wysokiego ciśnienia, czujnika ciśnienia paliwa, regulatora paliwa. Od tego czasu auto chodzi jak zegarek, nie ma problemu z błędami podczas przyspieszania itp. Przejechałem już około 3 tys. km od ponownej adaptacji. I wyskakuje mi teraz raz na jakiś czas błąd opisany w pierwszym poście, czyli skontroluj samochód, który nie ma żadnego wpływu na jazdę.
TomaszB napisał 03-08-2020, 12:24:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-08-2020, 12:24 przez TomaszB.)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Przede wszystkim - odczyt błędów i ANALIZA ich treści, nie bezmyślne usuwanie.
Adaptacje nie zawsze uzdrawi9ają sutację - tak może być tu - np. podejrzanym może być wspomniany czujnik ciśnienia paliwa w rampie, który przy rozruchu czyta być może fałszywą, zbyt niską wartość ciśnienia paliwa - i układ to sygnalizuje.
Sprawa o tyle poważna, że wspomniany czyjnik, jeśli to on jest winowajcą, kiedyś w końcu padnie do końca, uniemożliwiając uruchomienie silnika (odczytana przez niego prawidłowa wartość ciśnienia jest jednym z parametrów warunkujących otwarcie wtryskiwaczy i uruchomienie silnika).

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
stopczyk0
Zarejestrowani

op Dzisiaj jadę do elektryka i zobaczymy jakie błędy zostały zapisane.

Odpowiedz
stopczyk0
Zarejestrowani

op Po wizycie u elektryka i diagnostyce:brak jakichkolwiek błędów w silniku, układzie paliwowym.Zapisane zostały dwa błędy jeden od regulatora napięcia alternatora a drugi od systemu start stop.Macie może jakieś propozycje?
pio555 napisał 04-08-2020, 17:38:
kolejna prośba o przywitanie się w odpowiednim dziale

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-08-2020, 17:38 przez pio555.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(04-08-2020, 17:03)stopczyk0 napisał(a): Zapisane zostały dwa błędy jeden od regulatora napięcia alternatora a drugi od systemu start stop.Macie może jakieś propozycje?
akumulator do sprawdzenia

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
stopczyk0
Zarejestrowani

op Witam serdecznie wszystkich użytkowników w dziale dotyczącym Scenic 3.

Co do akumulatora to w jaki sposób sprawdzić? Zrobić pomiar na wyłączonym aucie, włączonym? Auto odpala na cyknięcie, co dzień robi trasę około 150 km więc zakładam że akumulator ładuje się przez tę odległość

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-08-2020, 19:16 przez stopczyk0.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(04-08-2020, 19:14)stopczyk0 napisał(a): Witam serdecznie wszystkich użytkowników w dziale dotyczącym Scenic 3.
witamy sie w dziale powitań zakładając osobny watek
https://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania
(04-08-2020, 19:14)stopczyk0 napisał(a): Co do akumulatora to w jaki sposób sprawdzić? Zrobić pomiar na wyłączonym aucie, włączonym? Auto odpala na cyknięcie, co dzień robi trasę około 150 km więc zakładam że akumulator ładuje się przez tę odległość
posiadasz prawdopodobnie akumulator typu AGM lub EFG
te akumulatory maja to do siebie że mimo ze auto odpala normalnie poziom jego naładowania może by nieodpowiedni i różne urządzenia elektryczne w aucie mogą świrować
u mnie akumulator ma 8 lat auto pali od strzału ale S&s juz działa jak chce czasami wywalając błąd jak u u Ciebie  czasmi tez resetuje sie radio
poziom naładowania akumulatora widać podłączając  np.CLIP u mnie jest nie wyższy niz 70%

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-08-2020, 19:23 przez pio555.)

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
stopczyk0
Zarejestrowani

op Pytałem dzisiaj elektryka czy może to być wina akumulatora, powiedział, że diagnostyka nie wskazała niskiego napięcia akumulatora.

Odpowiedz
stopczyk0
Zarejestrowani

op Dzisiaj rano znowu skontroluj samochód, i standardowo auto rozgrzało się, i po wyłączeniu auta błąd znikł.
Pojadę do elektryka sprawdzić jakie teraz błędy zostały zapisane. Tak się zastanawiam jeszcze nad jedną rzeczą. Gdzieś na forum z necie znalazłem podobny objawi i gość miał uszkodzony moduł od rozłączania akumulatora. Gdzie jest bezpiecznik od tego modułu?

Odpowiedz
PiotrK
Zarejestrowani

Podepnę się pod temat u mnie to samo... Zlewka mechaników na zasadzie jak jeździ to niech jeździ...

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości