mati2341
9
0
0
0
SC IV ph I
2019
1.5 dCi 110 2016-
Wrocław
mati2341
Zarejestrowani
— 23-07-2024, 12:07
(21-07-2024, 12:49)wojteks napisał(a): Odczyt błędów testerem renault?
W clipie nie pokazuje żadnego błędu, na początku problemu - pokazał błąd czujnika oleju, ten został zamieniony na OE czujnik. Co nie pomogło jak pisałem.
(21-07-2024, 13:02)pio555 napisał(a): (21-07-2024, 12:08)mati2341 napisał(a): Akumulator mam sprawdzony testerem i opornicą - wszystko w najlepszym porządku. Czujnik oleju wymieniony, masa rzekomo ok. Jakieś jeszcze pomysły?
rzekomo to kwintesencja tego problemu
No właśnie, a u mnie nadal świeci : kluczyk i komunikat skontroluj samochód.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-07-2024, 12:08 przez mati2341.)
•
pio555
31,349
125
11130
3,038
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 23-07-2024, 12:13
(23-07-2024, 12:07)mati2341 napisał(a): pokazał błąd czujnika oleju, ten został zamieniony na OE czujnik. Co nie pomogło jak pisałem. Przy tym problenie istotą jest masa tego czujnika a własciwie jej brak
żeby to wykluczuc podciągnij masę tego czujnika bezpośrednio do akumulatora wtedy wykluczysz ten problem z masą
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
mati2341
9
0
0
0
SC IV ph I
2019
1.5 dCi 110 2016-
Wrocław
mati2341
Zarejestrowani
— 23-07-2024, 20:17
Jeszcze apropo akumulatora - wg testu sprawność wynosi około 85%, był też sprawdzany opornicą - wg elektryka bardzo dobrze przeszedł test obciążenia. Jednak - za danymi z OBD w programie Car Scaner (auto po przejechaniu około 500 km autostradą i po postoju 2 dni) napięcie Battery Voltage wynosiło na granicy 12 V, momentami nawet 11,98 V, Battery Charge 69%. Po przejechaniu po tym wyniku autem około 15 km, odpowiednio 12,23 V, 69%. Dziś nie mierzyłem multimetrem - ale kiedy to ostatnio sprawdzałem wartości były podobne. Jak oceniacie takie wyniki - biorąc pod uwagę tez opisany komunikat błędu. Czy taki napięcie może powodować błąd i akumulator mimo opinii elektryka, że jest OK, jest do wymiany?
•
pio555
31,349
125
11130
3,038
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 23-07-2024, 20:21
mój aku miał 9 lat i w/g punktu sprzedazy akumulatorów był ok bo na ich testerze tak wyszło
mino wszystko wymienilem S&S zaczeło działac i błedy znikały
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to pio555 for this post
• PunkRock86
wojteks
2,870
12
690
632
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 24-07-2024, 15:16
(23-07-2024, 20:17)mati2341 napisał(a): wg testu sprawność wynosi około 85%, Jakim testerem, elektronicznym?
Jeżeli tak to kup nowy akumulator. Skoro odpala (ciekawe ile razy pod rząd odpali bez przejechania nawet 1m) tylko odpal, zgaś za chwilę odpal, zgaś. Mój odpalał już tylko raz i miał 8Ah pojemności (oryginalnie 70 Ah), mierzona z prądu, napięcia i czasu świecenia żarówki 55W. Tester elektroniczny pokazał SOH 57% i 411A prądu. S&S mam nie aktywny więc błędów nie widziałem. Zaraz po odłączeniu od ładowania tester pokazywał SOH 100% i 735A.
•
mati2341
9
0
0
0
SC IV ph I
2019
1.5 dCi 110 2016-
Wrocław
mati2341
Zarejestrowani
— 11-08-2024, 21:32
Akumulator wymieniony na nowy, wcześniej czujnik oleju na nowy OE, lampka po tygodniu zapaliła się od nowa. Zostaje zatem z rzeczy już wspomnianych - jedyne masa czujnika oleju, choć wydaje mi się to dziwne w 5 letnim aucie ... Próba wyłączenia lampki kosztowała mnie już ponad 1000 zł, a ona nadal świeci
A co myślicie o usterce modułu/ systemu sterowania ładowania akumulatora BDU ? Jakie byłyby objawy?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-08-2024, 22:16 przez mati2341.)
•
|