jabo
92
0
0
9
SC II ph I
2004
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Katowice
jabo
Zarejestrowani
— 18-10-2019, 19:59
op
Witam
Na wstepie chcialbym opisac moj dpsyc jak dla mnie dziwny przypadek ktory od jakiego czasu ma miejsce w mojej Renowce
mianowicie :
Jezdzac po miescie (czasem nawet po pare godzin musze zaznaczyc ) samochod pracuje bez zadnych wiekszych zastrzezen itd... wskaznik wody trzyma na poziomie piecu kresek .
Natomiast wjezdzajac na autostrade po przejechaniu ok. 10 km wskaznik temperatury wody zaczyna wariowac i czasem skoczy nawet do samej gory poczym opada i tak co jakis czas sobie skacze zatrzymujac sie na pieciu kreskach. Akcja ta ma miejsce jak opisuje wylacznie podczas dluzszej plynnej jezdzie od 90-120 km /h. Brak ubytkow - poziom trzyma idealnie, wentylator zalacza sie jak powinien! Tylko ten wskaznik jest dla mnie przerazajaco widoczny i pare juz razy wprowadzil mnie w dobra panike
Ktos moze mi doradzic w czym moze tkwic ow problem ?
Z gory serdeczne dzieki za kazda podpowiedz .
Pozdrawiam
•
ko-ma
9,612
28
1637
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 19-10-2019, 10:31
Miałem, co prawda w Kia...
Zapowietrzony układ chłodzenia.
W głowicy tworzą się korki powietrzne, płyn nie krąży we wszystkich kanałach i lokalnie dochodzi do wrzenia.
Do obudowy termostatu dostaje się wtedy para pod ciśnieniem (czyli lekko przegrzana) i powoduje takie skoki widoczne na zegarze temperatury.
Koniecznie PILNIE odpowietrzyć solidnie układ, o ile już nie doszło do przepalenia uszczelki pod głowicą...
Uprzedzając: w zbiorniczku wyrównawczym poziom płynu może być prawidłowy i nawet specjalnie się nie zmieni.
Przy jeździe miejskiej jest dużo zatrzymań i dynamicznych ruszań - obroty pompy chwilowo są dość wysokie i krążenie płynu jakoś daje radę.
Przy jeździe szosowej ze stałymi, dość niskimi, obrotami - pompa w nienajlepszej kondycji już sie nie wyrabia.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:2 użytkowników postawiło Thank You to ko-ma for this post
• jabo, krzysztofk
jabo
92
0
0
9
SC II ph I
2004
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Katowice
jabo
Zarejestrowani
— 19-10-2019, 15:42
op
Dzieki,
zawsze wydawalo mi sie ze zapowietrzony uklad chlodzenia wiaze sie ze slabym ogrzewaniem w srodku itp. Jak wnioskuje moze tak sie dziac nawet przy w miare dobrym ogrzewaniu (chociaz z tego co mi wiadomo z opini innnych posiadaczy to Sceniki nigdy nie mialy dobrego orzewania ?
Pompa wody byla nie tak dawno wymieniana na nowa z racji wymiany rozzadu !
Jaki jest efekt widoczny - gdy nastapi przepalaneie sie uszczelki pod glowica ?
W jaki sposob najlepiej odpowietrzyc ukad ?
•
pio555
31,289
124
11103
3,031
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
Online
— 19-10-2019, 16:01
(18-10-2019, 19:59)jabo napisał(a): Natomiast wjezdzajac na autostrade po przejechaniu ok. 10 km wskaznik temperatury wody zaczyna wariowac i czasem skoczy nawet do samej gory poczym opada i tak co jakis czas sobie skacze zatrzymujac sie na pieciu kreskach. Akcja ta ma miejsce jak opisuje wylacznie podczas dluzszej plynnej jezdzie od 90-120 km /h. Brak ubytkow - poziom trzyma idealnie, wentylator zalacza sie jak powinien! Tylko ten wskaznik jest dla mnie przerazajaco widoczny i pare juz razy wprowadzil mnie w dobra panike ja miałem podobnie w 1.6 i myślę,ze ten problem dotyczy tylko 1,6 po juz o kilku takich przypadkach słyszałem
u mnie temp.była 5 kresek a w czasie płynnej długiej jazdy spadało do 4 kresek po zwolnieniu wzrastała znowu do 5 kresek
działo sie to tylko jak było chłodnij i zima gdy działało ogrzewanie
układ był odwietrzony płyn ok żadnych wycieków-ja ten temat olałem ale Convers zmienił termostat i potem było ok
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
jabo
92
0
0
9
SC II ph I
2004
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Katowice
jabo
Zarejestrowani
— 19-10-2019, 16:09
op
(19-10-2019, 16:01)pio555 napisał(a): (18-10-2019, 19:59)jabo napisał(a): Natomiast wjezdzajac na autostrade po przejechaniu ok. 10 km wskaznik temperatury wody zaczyna wariowac i czasem skoczy nawet do samej gory poczym opada i tak co jakis czas sobie skacze zatrzymujac sie na pieciu kreskach. Akcja ta ma miejsce jak opisuje wylacznie podczas dluzszej plynnej jezdzie od 90-120 km /h. Brak ubytkow - poziom trzyma idealnie, wentylator zalacza sie jak powinien! Tylko ten wskaznik jest dla mnie przerazajaco widoczny i pare juz razy wprowadzil mnie w dobra panike ja miałem podobnie w 1.6 i myślę,ze ten problem dotyczy tylko 1,6 po juz o kilku takich przypadkach słyszałem
u mnie temp.była 5 kresek a w czasie płynnej długiej jazdy spadało do 4 kresek po zwolnieniu wzrastała znowu do 5 kresek
działo sie to tylko jak było chłodnij i zima gdy działało ogrzewanie
układ był odwietrzony płyn ok żadnych wycieków-ja ten temat olałem ale Convers zmienił termostat i potem było ok
Podobny przyklad mialem dosyc czesto( ten ktory kolega opisuje - spadek z pieciu na cztery kreski) jakos to mnie nie przerazalo wtedy jak obecny skok kresek w gore na 7 i nagly spadek na 5
•
pio555
31,289
124
11103
3,031
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
Online
— 19-10-2019, 16:20
(19-10-2019, 16:09)jabo napisał(a): jak obecny skok kresek w gore na 7 i nagly spadek na 5 stawiałbym na przycinający się termostat
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to pio555 for this post
• jabo
jabo
92
0
0
9
SC II ph I
2004
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Katowice
jabo
Zarejestrowani
— 19-10-2019, 16:52
op
(19-10-2019, 16:20)pio555 napisał(a): (19-10-2019, 16:09)jabo napisał(a): jak obecny skok kresek w gore na 7 i nagly spadek na 5 stawiałbym na przycinający się termostat
Biore i to pod uwage ze termostat moze przycinac
Slyszalem rowniez ze czujnik temperatury moze stawarzac podobne historie ?
Nie wiem na ile to wiarygodne w sobie ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-10-2019, 16:55 przez jabo.)
•
krzysztofk
2,540
13
965
754
SC II ph II
2007
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Świdnik
Jak pisał ko-ma dobrze odpowietrzyć układ.
Najleiuej po kilku godzinach stania auta odkręcić odpowietrznik na termostacie i potem drugi na przewodzie do nagrzewnicy do momentu aż będzie leciał płyn z nich.
Potem można sukać innych przyczyn.
Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo
•
jabo
92
0
0
9
SC II ph I
2004
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Katowice
jabo
Zarejestrowani
— 19-10-2019, 17:26
op
(19-10-2019, 17:21)krzysztofk napisał(a): Jak pisał ko-ma dobrze odpowietrzyć układ.
Najleiuej po kilku godzinach stania auta odkręcić odpowietrznik na termostacie i potem drugi na przewodzie do nagrzewnicy do momentu aż będzie leciał płyn z nich.
Potem można sukać innych przyczyn.
Znaczy zaczynac etap odkrecania odpowietrznikow na zimnym silniku ?
•
ko-ma
9,612
28
1637
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 19-10-2019, 17:53
(19-10-2019, 17:26)jabo napisał(a): (19-10-2019, 17:21)krzysztofk napisał(a): Jak pisał ko-ma dobrze odpowietrzyć układ.
Najleiuej po kilku godzinach stania auta odkręcić odpowietrznik na termostacie i potem drugi na przewodzie do nagrzewnicy do momentu aż będzie leciał płyn z nich.
Potem można sukać innych przyczyn.
Znaczy zaczynac etap odkrecania odpowietrznikow na zimnym silniku ?
Na zimnym silniku nie ma najmniejszego sensu - sprawny termostat odetnie duży obieg - i co sobie możemy odpowietrzyć ?
Silnik nagrzany, pracuje na wolnych obrotach, po kolei odkręcamy odpowietrzniki zaczynając od najniżej położonego.
#@W starych samochodach zbawienne okazuje się "pompowanie" poprzez ściskanie elastycznych grubych węży chłodnicy, niestety w nowych z reguły albo są sztywne, albo nie ma sie do nich jak dostać.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
|