jnbielawski
60
0
4
1
SC III
2010
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Jastrowie
op
Witam. Mam problem ze swoim Scenikiem(1,5 ze skrzynią EDC) Od pewnego czasu silnik na krótki moment traci moc i przyspieszanie praktycznie jest niemożliwe. Po kilku ruchach pedałem przyspieszenia zjawisko zanika i praca silnika wraca do normy. Objawy te występują w czasie zwiększonego zapotrzebowania na moc. Odczuwa się coś takiego jak w silnikach benzynowych "wypadanie zapłonów" albo wyłączenie jednego cylindra. Na wolnych obrotach pracuje normalnie. Sytuacja ta pojawia się na różnych biegach i przy różnych prędkościach (skrzynia redukuje bieg i silnik wchodzi w wyższe obroty(3500 i więcej ) ale czuje się jego słabość. Klip nic nie wykazuje. Brak jakichkolwiek błędów. Filtr oleju wymieniony 20000 km . Potrzebuję pomocy w tym temacie.
Jan
•
wawax
66
0
17
0
SC III ph I
2010
1.9 dCi 130KM, 2009-2011
Kraków
wawax
Zarejestrowani
— 23-10-2018, 21:03
Zabrudzony EGR się blokuje?
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 24-10-2018, 07:46
Podpiąć i odczytać w czasie jazdy ciśnienie w kolektorze dolotowym mierzone przez MAP-sensor. Czy w ogóle się zmienia i w jakim zakresie ciśnień.
Być może map-sensor jest uszkodzony i pracuje stale z jedna, przypadkową, wartością parametru ciśnienia.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
jnbielawski
60
0
4
1
SC III
2010
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Jastrowie
op
(24-10-2018, 07:46)ko-ma napisał(a): Podpiąć i odczytać w czasie jazdy ciśnienie w kolektorze dolotowym mierzone przez MAP-sensor. Czy w ogóle się zmienia i w jakim zakresie ciśnień.
Być może map-sensor jest uszkodzony i pracuje stale z jedna, przypadkową, wartością parametru ciśnienia.
Podpinałem i wygląda na to że czujnik działa bo wartości się zmieniają. A utrata mocy i brak przyspieszania występuje sporadycznie . Podczas jazdy z clipem nie wystąpił ten przypadek i wyświetlane wartości są w granicach przyzwoitości.Ostatni raz zjawisko dało znać o sobie po jeździe na wsteczny. Po włączeniu dźwigni na "D" samochód zaczął się mulić i tak przejechałem z 300 do 400 metrów mulenie ustąpiło i auto pojechało normalnie. Innym razem przy pełnym ładunku bardzo długo przyspieszał po odjęciu gazu wszystko się wyrównało.
•
jnbielawski
60
0
4
1
SC III
2010
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Jastrowie
op
(23-10-2018, 21:03)wawax napisał(a): Zabrudzony EGR się blokuje?
Clip nie widzi błędu.
•
wawax
66
0
17
0
SC III ph I
2010
1.9 dCi 130KM, 2009-2011
Kraków
wawax
Zarejestrowani
— 24-10-2018, 18:44
W poprzednim aucie miałem 1.5dCi i tam tylko odłączenie EGR dawało błąd. Ale może tu jest inaczej, w końcu nowsza generacja.
•
stempel78
6
0
0
1
SC III ph II
2013
1.5 dCi 110KM, 2013-2016
Pleszew
Cześć, masz podobną przypadłość jak w tym temacie: https://www.renaultforums.co.uk/14-engin...power.html
w ostatnim poście ktoś napisał, że po wymianie akumulatora problem nie powrócił,
jak u ciebie ze stanem akumulatora?
•
jnbielawski
60
0
4
1
SC III
2010
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Jastrowie
op
(03-11-2018, 10:34)stempel78 napisał(a): Cześć, masz podobną przypadłość jak w tym temacie: https://www.renaultforums.co.uk/14-engin...power.html
w ostatnim poście ktoś napisał, że po wymianie akumulatora problem nie powrócił,
jak u ciebie ze stanem akumulatora?
Akumulator jest OK.
Przeczyściłem EGR i jak na razie jest dobrze.
•
sopelek_23
16
0
1
0
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Warszawa
(10-11-2018, 08:06)jnbielawski napisał(a): (03-11-2018, 10:34)stempel78 napisał(a): Cześć, masz podobną przypadłość jak w tym temacie: https://www.renaultforums.co.uk/14-engin...power.html
w ostatnim poście ktoś napisał, że po wymianie akumulatora problem nie powrócił,
jak u ciebie ze stanem akumulatora?
Akumulator jest OK.
Przeczyściłem EGR i jak na razie jest dobrze. Cześć,
w jaki sposób przeczyściłeś EGR?
U siebie mam od niedawna bardzo podobne objawy.
•
Warsztat pod chmurką
343
5
124
12
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Drawski Młyn
Wymieniałeś filtr 20tyś km temu!!?
Olej pewnie też ma już 20 tyś przebiegu.
ŁE MATKO!!!
•
|