Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Silnik H5F 404


bodo
Zarejestrowani

op Czy ktoś z Was na tym forum ma Scenica III z konkretnie tym silnikiem H5F 404 , 1.2tce 132KM? Bo przeglądając te forum natrafiłem na posiadaczy aut z silnikami 130KM bądź też H5F ale 408. Nie chodzi mi też o silniki Energy które były montowane w nowszych rocznikach bodajże od 2015r.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(22-08-2023, 07:44)bodo napisał(a): silnikiem H5F 404 , 1.2tce 132KM? Bo przeglądając te forum natrafiłem na posiadaczy aut z silnikami 130KM bądź też H5F ale 408
to są te same silniki tylko różnią się szczegółami z zależności od kraju przeznaczenia

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
bodo
Zarejestrowani

op
(22-08-2023, 08:55)pio555 napisał(a):
(22-08-2023, 07:44)bodo napisał(a): silnikiem H5F 404 , 1.2tce 132KM? Bo przeglądając te forum natrafiłem na posiadaczy aut z silnikami 130KM bądź też H5F ale 408
to są te same silniki tylko różnią się szczegółami z zależności od kraju przeznaczenia

Czy te szczegóły mają wpływ na pobór oleju i spalanie?

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
nie maja
wszystkie silniki H5F do 2016r mają ten problem

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • bodo
bodo
Zarejestrowani

op
(22-08-2023, 09:29)pio555 napisał(a): nie maja
wszystkie silniki H5F do 2016r mają ten problem

W takim razie popytam tutaj chłopaków którzy mają podobne silniki. Jest nas tutaj na forum bodajże czterech.

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

A te po 2016 są troszkę lepsze jednak szybko zostały zastąpione 1.3tce.

Odpowiedz
bodo
Zarejestrowani

op
(22-08-2023, 11:00)wojteks napisał(a): A te po 2016 są troszkę lepsze jednak szybko zostały zastąpione 1.3tce.

Tak wiem o tym. Ale te co ja mam też są stosowane w Nissanie. I nie chcę wprowadzać w błąd ale i chyba w Mercedesie? Ten silnik został zbudowany w kooperacji Renault i Nissana. Fakt! W późniejszych rocznikach coś tam poprawiali. Dodali nazwę Energy. W moim aucie sen z powiek spędzał mi pobór oleju przez silnik. Niby producent dopuszcza w tym silniku pobór oleju 0,5L/1000km. W moim brał 0,4L/1000km. Uzupełniłem stan oleju i dodałem do niego Liqi Moly i Ceramizator. Mam zrobione prawie 1000km i jak na razie zero brania oleju. Też te silniki są paliwożerne po jeździe po mieście bo w trasie wyszła średnia  6,9 - 7,0L. Po mieście palił mi w granicach 11 - 12L/100km. Po zamontowaniu czipa pali mi teraz po mieście w granicach 10,2L/100km. Zobaczę co będzie dalej? Jak to będzie wyglądało zimą? Bo była masakra! 15-16L/100km po mieście!

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Silnik który ma 130KM mocy powietrzem nie pojedzie, to mniej więcej mocowy odpowiednik przyzwoitego starszego silnika 1.8-2.0 więc jeżeli potrzeba mocy to zużycie paliwa też będzie podobne (tak, moc bierze się ze spalonego paliwa).

Zużycie w zimie bierze się z tego że silnik jest wiecznie zimny a krótkie odcinki po 2-4km nie pozwolą mu złapać odpowiedniej temperatury więc spalanie 11l będzie zupełnie normalne.

Odpowiedz
Roming
Zarejestrowani

(22-08-2023, 12:17)bodo napisał(a):
(22-08-2023, 11:00)wojteks napisał(a):
Po zamontowaniu czipa

Pochwal się co to za czip.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-08-2023, 14:40 przez Roming.)

Odpowiedz
bodo
Zarejestrowani

op
(22-08-2023, 14:40)Roming napisał(a):
(22-08-2023, 12:17)bodo napisał(a): Po zamontowaniu czipa

Pochwal się co to za czip.

Takie cudo. [Obrazek: 85fad4dc9a066427med.jpg]

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości