Silnik 1,6 16V
Ja miałem Lagunę I PH II z tym silnikiem. W koło komina była fajna i poza urwaną poduszką i dwa razy pękającym przewodem paliwowym nic przy niej nie ruszałem. Jeździła na LPG. Największą wadą było to, że w trasie przekraczając 100 km/h kilkanaście razy potrafiłem odruchowo szukać kolejnego biegu, bo robiło się głośno, obroty już były wysokie a okazywało się, że to już 5
Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.
"straszny muł". Miałeś, jeździłeś ? Ile czasu i z jakim przebiegiem ?
Więc tak, miałem S II ph II z tym silnikiem na instalacji gazowej, i o ile jeszcze po mieście dawało to radę, chociaż spalanie zwalało z nóg (potrafił łyknąć nawet 13 litrów gazu), to na trasie muł jak nie wiem co, podczas wyjazdu na Chorwację szwagier jadący Clio kombi z dieslem 75 konnym zostawiał mnie daleko w tyle. Wytrzymałem 2,5 roku i blisko 30 tysięcy kilometrów. Nastąpiła zmiana na diesla w suv-ie i jestem zadowolony. Veni Vidi Vici
op
Znów napiszę, że mój post poświęcony jest III generacji. Nie o II napisalem. Jakiś czas temu jechałem swoim ScIII w trasę ok 350 km, jeden kolega jechał Octavią 1,8 TSI, drugi Audi A5 4,0 TSI. Wstydu nie było, prędkości nie autostradowe bo jechaliśmy głównie krajowymi drogami, na pewno musiałem bardziej się starać od kolegów, ale dawałem radę. I nie jechaliśmy zbytnio przepisowo. Opisałem swoje odczucia z jazdy z tym silnikiem, pełnowartościowym nie zajechanym. Jeśli ktoś miał auto stare z magicznym przebiegiem 180 tyś kupionym u handlarza jako igła bez wkładu to może i ma prawo do narzekania. Wiem to, bo w rodzinie był właśnie taki przypadek i ten Scenic faktycznie nie jechał. Dlatego też mam porównanie, bo trochę km nim nakręciłem. Przesiadając się do mojego, od razu wyczuć można było różnicę
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-03-2021, 10:43 przez fazer72.) (10-03-2021, 10:42)fazer72 napisał(a): mój post poświęcony jest III generacji. Nie o II napisalemczy się różni silnikowo SC II od SC III 1.6 16V ? silniki te same skrzynie tez masy podobne
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
jedynie SCII PH 1 ma skrzynie 5 a SCII PH2 i SCIII mają skrzynie 6 biegów. Co może powodować inne odczucie dynamiki komfortu ( hałas) podczas jazdy. mi w tym moim 1,6 brakuje właśnie 6 biegu - mam tylko R jak rakieta ale nigdy nie odpalałem podczas jazdy...
Żona powiedziała wybieraj albo ja albo scenic, a ja lubię to auto...
op
(10-03-2021, 11:28)pio555 napisał(a):(10-03-2021, 10:42)fazer72 napisał(a): mój post poświęcony jest III generacji. Nie o II napisalemczy się różni silnikowo SC II od SC III 1.6 16V ? Skrzynia na pewno jest inna, w ScII 5 biegowa, w III 6 biegowa (10-03-2021, 11:46)kiwikrakow napisał(a): jedynie SCII PH 1 ma skrzynie 5 a SCII PH2 i SCIII mają skrzynie 6 biegów. Co może powodować inne odczucie dynamiki komfortu ( hałas) podczas jazdy. mi w tym moim 1,6 brakuje właśnie 6 biegu - mam tylko R jak rakieta ale nigdy nie odpalałem podczas jazdy... 1,6 chyba nawet po lifcie nie dostał szóstego biegu. Dopiero w ScIII się zlitowali (Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-03-2021, 11:56 przez fazer72.)
1.6 w dwójce po lifcie otrzymał skrzynie 6 biegowa
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk (10-03-2021, 11:49)fazer72 napisał(a): 1,6 chyba nawet po lifcie nie dostał szóstego biegu. Dopiero w ScIII się zlitowalipoliftowe 1,6 w SC II jest dokładnie takie samo jak przedliftowe SC3 silnik skrzynia jest dokładnie taka sama 6 biegowa zmiana przełożeń nastąpiła dopiero w polifcie w SC/M III no chyba ,ze rozmawiamy o silniku 1.6 100KM bez KZFR bo takie tez były
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości