Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Silniczek krokowy


anetanl
Kobiety

op Witam. Mam problem z lokalizacją silniczka krokowego w moim scenicu I PH II 1.6 16v. Przejrzałam mnóstwo tematów zdjęć i nigdzie nie ma takiego silnika jak mój. Pomoże ktoś gdzie mogę znaleźć?

Szukałam tutaj

Oraz tutaj

Załączone pliki

Miniatury
       

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-08-2016, 16:00 przez anetanl.)

Odpowiedz
anetanl
Kobiety

op Może dopiszę jeszcze objawy jakie zaobserwowałam. Generalnie wszystko zaczęło się od wymiany czujnika wału korbowego. Po wymianie nagle okazało się że auto się krztusi, znaleziono przyczynę, woda w cewce zapłonowej, jakim cudem nie mam pojęcia, ok zrobiliśmy to a tu nagle obroty mi falują od 500 do 1500 (chociaż czasem prawidłowo ani drgnęła na 750 ). Oddałam 7 do mechanika aby przeczyścił silniczek krokowy... mechanik chyba od siedmiu boleści wyczyścił owszem, ale samą przepustnice...chyba nie mógł zlokalizować silniczka. Po odpaleniu i staniu w miejscu obroty ok 750 nie falują po ok 5 min wzrastają do 1000 ale tak zostają. Natomiast przy jeździe obroty na luzie bądź przy wciśnięciu sprzęgła skaczą do 2000 lub zostają na 1500...

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

https://www.youtube.com/watch?v=jyvCMylShnA
ja także swojego czasu bujałem się z tańczącymi obrotami (co prawda w innym silniku, ale podobnym konstrukcyjnie) i przyczyną był zablokowany krokowiec.
Na próbę założyłem najtańszy "chiński" - i tak dojechałem do sprzedaży, prawie dwa lata.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
anetanl
Kobiety

op Tylko nie mogę go znaleźć. A czytam że mogę mieć elektryczną przepustnice. Problem może być też w tym że owy mechanik nie założył świeżych uszczelek po ściągnięciu kolektora. Wyczytałam że ktoś miał podobny problem i przyczyną były właśnie uszczelki i lewe powietrze

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

(12-08-2016, 17:47)anetanl napisał(a): Problem może być też w tym że owy mechanik nie założył świeżych uszczelek po ściągnięciu kolektora. Wyczytałam że ktoś miał podobny problem i przyczyną były właśnie uszczelki i lewe powietrze
Masz elektroniczną przepustnicę.
Po co ściągał kolektor?Szukał krokowca?
Załóż nowe uszczelki i auto będzie normalnie jeździć.Podstawowe instrukcje do tego silnika mówią o tym że przy każdym demontażu kolektora dolotowego należy wymienić uszczelki.

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
stasic
Zarejestrowani

Potwierdzam,  nowe uszczelki przepustnicy kolektora i chyba jeszcze odmy załatwią sprawę.  Dobry mechanik od tego by zaczął.

[Obrazek: 9j3hk]SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
Odpowiedz
anetanl
Kobiety

op Z tym mechanikiem to mam tutaj problem Biggrin  myślę że że z uszczelkami dam radę sama jeśli nie znajdę tu ogarmietego mechanika. Dzięki za rady! Obawiałam sie czegoś gorszego

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

5 gości