Scenik III 2010 2.0 beznzyna Automat
Jednostka sprawdzona ale czy to jedzie?
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
op
(29-11-2017, 09:33)maciej1486 napisał(a): Jednostka sprawdzona ale czy to jedzie? Mialem wczesniej Scenica 1.5 dci 106 koni i tez ciezko bylo powiedziec ze to jedzie bez narzekan na trasie wspaniale sie spisywal pod wzgledem spalania ale przyspieszenie to mial mierne. Dlatego w benzynie 1.6 vvt spodziewam sie podobnych odczuc.
To się zbyt wiele spodziewasz. Jest gorzej
Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.
Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
Wedlug mnie benzyna 1.5 dci nawet 85 km a 1.6 pb to i tak diesel górą
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
op
[attachment=13440][attachment=13440][attachment=13440][attachment=13440][attachment=13440][attachment=13440]
Rozmawialem z gosciem w komisie gdzie stoi Scenic 2.0 benzyna z automatem CVT pytalem o skrzynie czy jest to taki pelny automat a on powiedzial ze ma tez mozliwosc zmiany biegow manualnie przez kierowce wiec sam niewiem teraz musze tam podjechac moze w sobote sam zobaczyc bo koles poprostu moze sie mylic choc pytalem dwa razy czy aby napewno jest pewny. Wyglada na to ze ma manualna zmiane biegow w tym automacie, widac to na zalaczonym obrazku ;) (Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-11-2017, 17:01 przez Artur_3.)
@ Artur_3 skrzynia CVT to jedno z lepszych rozwiązań w zakresie przekazywania mocy z silnika na koła. Ze względu na jej sposób działania nie ma tam fizycznych biegów. Pozwala ona idealnie wykorzystać i zniwelować problematykę przebiegu momentu obrotowego silnika. Ponadto budowa CVT jest dużo prostsza niż innych skrzyń. Jednakże jak to się mawia "nie ma róży bez kolców".
Poniższy filmik jest dobrą animacją działania tego mechanizmu: Jak widać, całość pracy wykonuje jeden pas oraz 4 tarczki. To właśnie one są najbardziej obciążone i to właśnie one najczęściej wymagają wymiany. Koszt jest zależny od producenta skrzyni/samochodu. Dodatkowo skrzynia ta, ma pewne cechy charakterystyczne które nie są zbytnio lubiane przez kierowców co wymusiło pewne modyfikacje oprogramowania. Jedną z takich modyfikacji jest symulowanie zmian biegów. Przy normalnej CVT w momencie gdy wciśniesz gaz do dechy, silnik nagle dostanie obrotów i będą one trzymane do momentu aż nie puścimy pedału gazu. Na liczniku zobaczymy jak rośnie wskazówka prędkości a obroty stoją w miejscu. Dodatkowo silnik będzie cały czas pracował jednostajnie. To właśnie to zachowanie bardzo nam nie odpowiada. Przywykliśmy, że silnik w charakterystyczny sposób zmienia swój dźwięk, oraz cykliczne rosną i spadają nam obroty co odbieramy jako efekt przyspieszania. Dodatkowo ludzie chcieli mieć możliwość zmiany biegów, więc producenci przy pomocy odpowiedniego programowania dali taką opcję która według mnie w większości przypadków jest zbędna. Powinienem jeszcze wspomnieć, że CVT przy umiejętnej jeździe powinno dać lepsze wyniki spalania oraz komfort podróży niż każda inna skrzynia pod warunkiem, że będziemy w stanie się przyzwyczaić do jej charakterystycznego sposobu pracy. Więcej informacji o tym mechanizmie można doszukać się w sieci używając hasła wariator. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-11-2017, 17:51 przez superlolek.) |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości