Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Scenic III phI 1.5 dCi wymiana rozrządu


Gieno555
Zarejestrowani

op Witam, noszę się z zamiarem wymiany rozrządu w moim Scenicu. Zakupiłem już pasek OEM renault (Gates) i pompe wody. W zestawie jest nowa śruba na wał. Pracę zamierzam wykonać sam. Mam jakieś ogólne pojęcie o samochodach i robiłem już podobne rzeczy. Nie miałem jeszcze styczmosci z silnikiem 1.5 dCi 106KM
Pytanie pierwsze. Jak z dostępem do rozrzadu? Czy dużo rozbierania w tym modelu?
Pytanie drugie. Czy koło rozrządu na wale ma blokadę tzn klin czy jakis wypust?
Pytanie ostatnie. Blokowanie walka rozrządu, wału i pompy paliwa. Znaki ponownego ustawienia rozdzadu itd? Jak to wygląda? Będę wdzięczny za pomoc, podpowiedzi i wskazowki. Pozdrawiam.

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

(20-10-2021, 00:30)Gieno555 napisał(a): Pytanie pierwsze. Jak z dostępem do rozrzadu? Czy dużo rozbierania w tym modelu?
Dostęp jak dostęp, ani dobry ani zły. Daje się radę wymienić, trzeba operować silnikiem podnosząc go i opuszczając w zależności od potrzeb.
(20-10-2021, 00:30)Gieno555 napisał(a): Pytanie drugie. Czy koło rozrządu na wale ma blokadę tzn klin czy jakis wypust?
Koło nie posiada klina, należy nową śrubę dokręcić momentem obrotowym zgodnie z instrukcją wymiany.
Przy odkręcaniu koła wał korbowy blokujesz dużym śrubokrętem na wieńcu koła zamachowego, jeżeli rozrusznik masz z przodu to go zdemontuj by mieć dostęp do wieńca.
Jest dużo filmików na YT jak ustawić blokady.

Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

op @ andrzejwa dzięki za odpowiedź. No to faktycznie trzeba będzie wał zablokować przed odkręceniem koła pasowego na wale. Widziałem na google że od strony skrzyni jest gdzieś zaślepka którą się wykręca i blokuje wał.
Co do tej rozbiórki to jest różnie, w niektórych autach jest niewiele do demontażu żeby się dobrać do rozrządu, a są takie że trzeba pół przodu rozebrać.
Co do dokręcania to nie posiadam klucza dynamometrycznego ( nie dorobiłem się jeszcze ?) i zawsze jak dotąd dokrecałem na wyczucie. Nigdy nie zawiodło więc może się uda.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-10-2021, 08:40 przez Gieno555.)

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Co jak co ale śrubę mocującą koło pasowe na wale korbowym warto dokręcić zalecanym momentem. Dokręcisz za słabo to koło może się obrócić, za mocno to śruba może zacząć "płynąć" i straci swoją moc dociskania.
Jakby co to dla śruby M 14 moment wynosi 120 Nm + 95 stopni z tolerancją +/- 15 stopni.
Dla śruby M 12 mment dokręcania to 60 Nm + 100 stopni. Tolerancja +/- 10 stopni.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-10-2021, 09:57 przez andrzejwa.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • krosser
Gieno555
Zarejestrowani

op Dzięki za podpowiedzi. Co do dokręcania to zgadza się kolego. Jeśli uda mi się znaleźć taki klucz (gdzieś pożyczyć) to dokręce z momentem. 
BTW. W zeszłym roku rozbierałem rozrząd w astrze 3 1.3cdti
 Tam również jest bez blokady koła.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości