Nie zgodzę się.2.0 jest przewartościowany
Scenic III - jaki silnik?
(13-05-2018, 14:16)FanRenault89 napisał(a): Nie zgodzę się.2.0 jest przewartościowanyJeździłeś jednym i drugim tak dłużej czy tylko chwilę lub z opowieści? Ja nie twierdzę, że to demon ale różnica na pewno jest. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-05-2018, 20:22 przez bamil.)
chodzi o to że w SC nie ma wyboru jeśli chodzi o silniki benzynowe
w SC II 1.4 to porażka 1.6 i 2.0 pozostają do wyboru bo o 2.0T ciężko znaleźć-z dwojga złego wszyscy biorą 2.0 który szału nie robi w SC III jest jeszcze gorzej bo mamy stary słaby 1.6 ,1.4 TCE którym wszyscy straszą oraz 2.0 CVT z droga w naprawie skrzynią ja osobiście szukając SC III w benzynie na pewno wybrałbym 1.4 TCE
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Gdyby nie parowali tego nissanowskiego 2,0 tylko z CVT a np też z manualem to mogłaby być to ciekawa opcja
(13-05-2018, 20:21)bamil napisał(a):Szczerze to jechałem 2.0 akurat u handlarza był 1.6 i 2.0 ale wziąłem 1.6 bo 2.0 był starszy i powypadkowy a mało tego słabo zrobiony.2.0 to jedyny wybór to grand przed liftem.Niektórzy przepłacają za 2.0 bo ja za swojego dałem 9600 ale doszła rejestracja i ubezpieczenie(13-05-2018, 14:16)FanRenault89 napisał(a): Nie zgodzę się.2.0 jest przewartościowanyJeździłeś jednym i drugim tak dłużej czy tylko chwilę lub z opowieści? Wysłane z mojego Redmi 5A przy użyciu Tapatalka
Do Scenika 3, a zwłaszcza do wersji Grand 5os. czy 7os. przydałby się 2.0T po 2009 roku znany jako 2.0TCe i to nadal jest F4Rt.
Miałem w Sc1 i Sc2 wolnossące 2.0 16V F4R 140 i 135KM i w zasadzie był on wystarczający, przy zakładaniu LPG w Sc2 Conquest w wersji 135 konnej została pomierzona jego moc i porównana z innymi F4R 135KM zapisanymi w komputerze hamowni, mój wygenerował 127KM & 181Nm na Pb oraz 124KM na LPG, co i tak było w górnym zakresie zapisów komputera hamowni. Dopiero po dopieszczeniu obu map wtrysku sterowników Pb i LPG udało się szpecą uzyskać parametry fabryczne :-) Zerknąłem również na wyniki pomiarów z silników 1,6 16V K4M, które tak jak 2.0 F4R nie osiągały parametrów obiecanych przez producenta i miały 98-106KM, a na LPG 95-98KM. Po Sc2 2.0 16V chciałem kupić Sc3 2.0 16V 140KM M4R, ale trochę mnie odstraszała skrzynie CVT i wersje te były stosunkowo drogie. 1.6 16V ~up.110KM wiedziałem, że dla mnie będzie za słaby, nie dla tego, że chcę szybko i dynamicznie jeździć tylko dla własnego komfortu podczas jazdy i bezpiecznego wyprzedzania, często mam box narciarski na dachu i rower trekingowy na haku, ponadto wersje Sc3 z 1.6 były niestety słabo wyposażone. Skuszony dodatkową witaminką w postaci tgzw. PowerBoxa dającego ~160KM w 1.4TCe oferowanego przez salon Renault, nabyłem Sc3 1.4TCe 2013r. wersja Privillege-Lux z gratisem w postaci zagłówków typu komfort, a odpowiednią witaminkę na 162,2KM dostał pół roku później przy zakładaniu LPG i kompleksowym strojeniu obu sterowników Pb i LPG na hamowni. Była jeszcze opcja 1.6dCi, ale w tym czasie był szał na diesle i był on droższy o ponad 12tys. zł w tej samej wersji wyposażenia co 1.4TCe ! Przez krótką chwilę byłem w posiadaniu obu Sceników Sc2 2.0 i Sc3 1.4TCe gdzie przy fabrycznych parametrach 1.4TCe jechał dużo, dużo lepiej od 2.0, później na hamowni okazało się, że 1.4T miał 138KM w serii, co oczywiście porównałem z innymi TCe zapisanymi w kompie hamowni, wyniki od 134-142KM w serii, a rekordzista z forum Megane miał 144KM (a po vit. 171) Myślę, że moje doświadczenia będą dobrze zrozumiane, bo nie neguję tu silnika 1.6 16V K4M i wcale nie umarzam, że 1.4TCe jest najlepszy, 1.6 też dojedzie do celu bezpiecznie przy rozsądnym wyprzedzaniu, a 15-30min wolniej nie ma przecież wielkiego znaczenia. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-03-2019, 13:42 przez h4jt.)
Witam to i ja dodam swoją opinię na temat 2.0 benzyna , którego posiadam w Grand scenic 2 ph 2 otóż w porównaniu do np xsara picasso 1.8 jest benzyna którą miałem 7 lat, jest dużo lepiej, aczkolwiek powiem szczerze spodziewałem się lepszych wyników. Szukałem 2.0t ale koniecznie w wersji grand i ze szklanym dachem... Szukałem rok i znalazłem zwykłego 2.0, napewno w porównaniu z xsara picasso to cisza dzięki 6 - ce ale demon prędkości to nie jest ale bierzemy koledzy pod uwagę to, że auto w wersji grand waży 1650kg i jest wysokie więc szału nie będzie Ale chyba szukając grand scenic 3, kiedyś to chyba wybrałbym 1.4 tce lub 2.0 dci
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości