papi2003
8
0
0
2
SC III ph I
2010
2.0 16v 140KM, 2009-2011
Radom
papi2003
Zarejestrowani
— 28-02-2023, 09:47
op
Witam!
Może ktoś już spotkał się z podobnym problemem. Jeżeli samochód jest zimny (temp. poniżej lub o okolicy 0 - +5 stopni) , po odpaleniu dławi się i gaśnie . Potem muszę 2 lub 3 razy odpalać i dodawać gazu , kiedy wejdzie na wysokie obroty i przytrzymuje gaz to nie gaśnie. Na ciepłym silniku nie ma problemu - odpala za każdym razem.
Mam instalacje gazową STAG - 60 tyś. przejechane.
Wymienione zostały świece na nowe. Czy można domniemywać że zawory już są powypalane??
Z góry dziękuje za wskazówki - co można sprawdzić lub wymienić. Różni mechanicy mówią co innego.
Pozdrawiam Paweł
•
pawlosio
1,309
6
389
73
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
łódź
pawlosio
Zarejestrowani
— 28-02-2023, 09:48
Jakiegoś kompa podpisałeś?
•
papi2003
8
0
0
2
SC III ph I
2010
2.0 16v 140KM, 2009-2011
Radom
papi2003
Zarejestrowani
— 28-02-2023, 09:53
op
(28-02-2023, 09:48)pawlosio napisał(a): Jakiegoś kompa podpisałeś?
Nie.
Błędów nie widać żadnych .
•
PunkRock86
25,828
64
18322
17,966
INNY
2005
2.0 i 16V T 163KM, 2003-2009
Pajęczno
(28-02-2023, 09:53)papi2003 napisał(a): Nie.
Błędów nie widać żadnych .
To, że auto nie zgłasza błędów na wyświetlaczu nie jest jednoznaczne z tym że ich nie ma. Konieczne jest podłączenie pod diagnoskop, najlepiej CLIP. Może trzeba też podłączyć się pod sterownik LPG - może on coś miesza w działaniu silnika. Ja bym obstawiał jakiś czujnik temp. ale to wróżenie z fusów.
Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.
•
pio555
31,356
125
11134
3,040
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 28-02-2023, 10:12
(28-02-2023, 09:47)papi2003 napisał(a): Potem muszę 2 lub 3 razy odpalać i dodawać gazu , kiedy wejdzie na wysokie obroty i przytrzymuje gaz to nie gaśnie. stawiam na zawór KZFR lub wtyczkę
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
wojteks
2,877
12
690
637
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 28-02-2023, 10:19
(28-02-2023, 09:47)papi2003 napisał(a): Jeżeli samochód jest zimny (temp. poniżej lub o okolicy 0 - +5 stopni) , po odpaleniu dławi się i gaśnie Sprawdź odczyt temperatury silnika dla komputera, odczytaj zapamiętane błędy.
•
papi2003
8
0
0
2
SC III ph I
2010
2.0 16v 140KM, 2009-2011
Radom
papi2003
Zarejestrowani
— 28-02-2023, 10:43
op
(28-02-2023, 09:58)PunkRock86 napisał(a): (28-02-2023, 09:53)papi2003 napisał(a): Nie.
Błędów nie widać żadnych .
To, że auto nie zgłasza błędów na wyświetlaczu nie jest jednoznaczne z tym że ich nie ma. Konieczne jest podłączenie pod diagnoskop, najlepiej CLIP. Może trzeba też podłączyć się pod sterownik LPG - może on coś miesza w działaniu silnika. Ja bym obstawiał jakiś czujnik temp. ale to wróżenie z fusów.
Byłem u gazowników - wszystko działa prawidłowo.
•
szymin89
419
1
85
43
SC III ph I
2009
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
Berlin/Augustów
szymin89
Zarejestrowani
— 28-02-2023, 22:04
Wyczyść przepustnicę, w Lagunie sprawiała niektórym wiele problemów. Jakaś regulacja miała coś trochę pomóc ale nie interesowałem się tematem bo mnie problem nie dotyczył. Zerknij na forum Laguny, był obszerny temat.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi szymin89 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to szymin89 for this post
• papi2003
pawlosio
1,309
6
389
73
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
łódź
pawlosio
Zarejestrowani
— 01-03-2023, 14:46
Ja bym nie obstawiał instalacji gazowej...
Napisał że jak jest zimno to zaraz po odpaleniu dławi się i gaśnie...przecież jak jest zimno i odpala to zanim się mu przełączy na gaz to trochę potrwa..przecie odpala na pb....i wtedy mu przerywa pracując na benzynie..
Moim zdaniem to nie wina instalacji LPG....poza tym to łatwo sprawdzić..wystarczy wyłączyć instalacje LPG i pojeździć trochę na samej benzynie...
•
papi2003
8
0
0
2
SC III ph I
2010
2.0 16v 140KM, 2009-2011
Radom
papi2003
Zarejestrowani
— 08-03-2023, 14:59
op
Witam!
Po wizycie u mechanika i wyczyszczeniu przepustnicy (nie była zbyt brudna), problem z odpalaniem na zimnym na razie ustąpił.
Słychać inne wchodzenie w obroty po starcie - są wyższe i potem swobodnie, powoli opadają do normalnych.
Przedtem było co innego.
Dziękuję Wszystkim za sugestie - piwko należy się koledze SZYMIN89 ;)
Pozdrawiam.
•
|