Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Scenic III 1.6 dci, szybko przybywa sadzy w DPF, częste wypalanie.


Neonixos666
Zarejestrowani

op Ja u siebie zauważyłem jedno, jak temperatura jest do 14 stopni i zimny egr nie działa to sadzy przybywa mało ale jak jest powyżej tej temperatury i odpala się zimny egr to sadzy przybywa około 1g 10km przy delikatnej jeździe.

Odpowiedz
Ghostman
Zarejestrowani

@ Neonixos666 Kontynuowałeś temat? Możesz zrobić jakieś podsumowanie co zrobiłeś i nie pomogło?

Odpowiedz
kotleto
Zarejestrowani

A może po prostu trzeba go wyprać bo ilość sadzy sterownik wylicza na podstawie jakiegoś algorytmu w oparciu o czujniki.

Wysłane z mojego RMX3741 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
makrs
Zarejestrowani bez potwierdzenia

Neonixos666 a czy czyściłeś dolot?

Odpowiedz
makrs
Zarejestrowani bez potwierdzenia

Neonixos666 a czy czyściłeś dolot?

Odpowiedz
Rysiul123
Zarejestrowani

Witam.
Po długiej walce z dpf,em w moim 1.5dci chyba się udało obecnie przy tych temperaturach +25 i jazdach 20km do pracy w jedną stronę wypalanie następuje tak co 450 - 500 km.
Dpf wypala się szybciej i jest mniejsze rozżedzenie oleju.
Co zostało zrobione.
1. Wymiana wszystkich uszczelnień w dolocie - bez wpływu na wypalanie dpf dalej co 80 -100km
2. Wymiana termostatu dalej bez efektu
3. Wymiana czujnika różnicy ciśnień dalej nic nie dała
4. Sprawdzenie wtryskiwaczy nowe kody ima coś drgnęło ale dalej nie było to to wypalanie co 150km przy temperaturach powyżej 15st
5. Wymiana 2 wtryskiwaczy na regenerowane to było to po tym zabiegu dpf wypala się co 450-500km.
Co mnie skłoniło do wymiany wtryskiwaczy to obserwacja korekt i praca silnika jak by był to stary diesel tak wtryski klepały. Teraz silnik chodzi jak pszczółka.
Tak jak piszą problem z dpf to albo wtryski albo dolot. Ogólnie coś z mieszanką.
A i jeszcze jedna uwaga po wymianie wtryskiwaczy wzrosła tempetatura spalin przy prędkości około 90 temperatura wynosi miedzy 450 a 500st. Wcześniej max 350. A dpf pracuje w temperaturze 350 a 400 st wcześniej max 250.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-06-2024, 12:11 przez Rysiul123.)

Odpowiedz
Vapor
Zarejestrowani

Podpowie ktoś, gdzie w PyClipie znajdę temperaturę spalin i temperaturę DPF?

Wysłane z mojego 23021RAA2Y przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Rysiul123
Zarejestrowani

Ja do monitorowania parametrów dpf w czasie jazdy używam carscannera można w nim obserwować sporo różnych parametrów.

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

op Jak na razie przy obecnych temperaturach DPF wypala się co 200km i jak na razie nie mam czasu na dalsze wnikanie, jadę poniżej otwarcia zimnego egr więc sadzy nie przybywa zbyt mocno. Moim zdaniem to silnik ma już lekko w pięty i przy mocno rozgrzanym silniku w trasie wali w dolot komprecha. Miałem odseparować odmę ale nie mam czasu na takie testy ani chęci. Na nowych wtryskiwaczach fajnie jadzie doszło mu trochę elastyczności i mocy. Spalanie chwilowe przy jeździe 85km/h to jakieś 3 litry na równym, więc spalanie fajne. Średnia w wkoło komina to 5,6L więc jest dobrze. Zbliża się wymiana oleju i mocno korci mnie zaaplikowanie dodatku do oleju aby delikatnie zmniejszyć może przedmuchy i zobaczyć czy coś się zmieni.

Odpowiedz
Vapor
Zarejestrowani

Chwilowe spalanie 3 litry i średnie wokół komina 5,6 litra- może tu właśnie jest problem z zapychaniem DPF-a?
Ja nie zwracam uwagi na chwilowe, ale u mnie średnie wokół komina nie schodzi poniżej 7 litrów, a w zimę pokazuje nawet ponad 8 litrów.
Najniższe spalanie jakie miałem, to 6 litrów- trasa ponad 600 km, ze średnią prędkością 100 km/h.


Wysłane z mojego 23021RAA2Y przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości