Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Scenic III 1.6 dci, szybko przybywa sadzy w DPF, częste wypalanie.


Neonixos666
Zarejestrowani

op No i potwierdza się to co zauważyłem, poprosiłem jednego kolegę z YT aby sprawdził te dwa parametry w jego silniku i u niego oba się pokrywają a u mnie jest różnica 24%. Mam potwierdzenie że trzeba rwać zimny egr. 

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-05-2024, 22:20 przez Neonixos666.)

Odpowiedz
mike_pi
Zarejestrowani

U mnie też pozycja rzeczywista jest o niecałe 24 % większa od zadanej. A może jakieś przyuczenie? Nie do końca chce mi się wierzyć, żeby w 2 przypadkach była identyczna usterka

Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

op Poświęciłem dziś pół niedzieli i wyciągnąłem ten zimny EGR, wszystko krew w piach zawór działa prawidłowo dobrze się zamyka i otwiera, jest czysty i bez żadnych uszkodzeń. Muszę oczyścić głowę bo jestem bliski podpalenia tego auta.

Wysłane z mojego M2101K7BNY przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Może trzeba przeprowadzić dokładna diagnostykę, podłączana z adaptacją poszczególnych elementów. Sprawdził bym jeszcze, czy nie powinieneś dostać jakiejś aktualizacji sterownika.

Wysłane z Xiaomi 13

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

op
(05-05-2024, 17:49)twilk7 napisał(a): Może trzeba przeprowadzić dokładna diagnostykę, podłączana z adaptacją poszczególnych elementów. Sprawdził bym jeszcze, czy nie powinieneś dostać jakiejś aktualizacji sterownika.

Wysłane z Xiaomi 13

Gówno to da, podejrzewam że albo turbo wali olejem albo przedmuch jest pory i wali w dolot ostro. Spróbuje odseparować na pewien czas odmę i zobaczymy czy to pomaga. Jak nie to jadę na klif i zrzucam. Musiałem pójść na piwo bo dziś dała mi Renata w kość.

Sprawdziłem tak na szybko palcem to wirnik turbo nie wykazuje luzów zarówno góra dół jak i wzdłuż.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-05-2024, 20:18 przez Neonixos666.)

Odpowiedz
marcinGS160KM
Zarejestrowani

A przypomnij na jakim.paliwien jeździsz?
W espace IV w puszcze z filterm powietrza było zamontowane wygluszenie z gąbki które się urywało i wpadało w turbinę. Czy Sceniki mają takie maty? Może ona się urwała i jednak blokuje ilość powietrza i masz zle warunki spalania.

Przy tak przeczesanym silniku, przy takim dochodzeniu, moze przyczyną jednak jest coś mniej skomplikowanego, co nie było brane pod uwagę.

Kolega teraz w e4 ma też problem z dpf. Silnik 2.0 dci. i tam komputer pokazuje mu.... to co w zał. Aktualnienma blad wtrysku spalin, a w szczegółach coś od ciśnienia różnicowego.... winowajcą może być sparciały waz elaryczny od czujnika, dziurawy układ wydechowy przed dpf i błędne wskazania....


A co gdybyśmy zrobili zestawienie kto ile przejeżdża km od/do wypalania, dopisać jaki motor, z jaką średnia prędkością - bo ona sporo mówi, ile wynoso deltaP i czy z jakimiś dodatkami do paliwa... I jeszcze z jakimiś informacjami.

Byłem swoim na hamowni. Podczas testowania w szczycie obciążenia pokazał 550 mbar przy zapełnieniu 24 gram Pan z hamowni sugeruje umyć dpf bo zatkany..... a ja dzisiaj miałem wypalanie przy ok. 25 gramach po przejechaniu 657km. Wynik taki bo:
a) miałem z 320 km drogami S gdzie starałem się jechać wolno, ale poganiałem więc temp wyższa. Wlałem 2 zbiorniki wstecz dodatku do obniżania temp spalania sadzy.
b) zmiana w mapie zatem większą moc='wyższe temp przy codziennej jeździe więc częściej osiągał lepsze parametry pracy dpf
c) ciepłej na dworze

Często czytam że renówką mają dpf małe względem chociażby vaga i może to że miałem 550mbar przy 24gramach i maksymalnym obciążeniu jest poprostu normalne... ?

   

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

(05-05-2024, 20:18)Neonixos666 napisał(a): Sprawdziłem tak na szybko palcem to wirnik turbo nie wykazuje luzów zarówno góra dół

Akurat ten luz, niewielki, ale powinien być.

Wysłane z Xiaomi 13

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

op Chodziło mi bardziej o luz który wskazywał by uszkodzenie, wiadomo że jakiś musi być ale nie taki by trzeba było się zastanawiać.

Wysłane z mojego M2101K7BNY przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
KamBul
Zarejestrowani

U mnie po zdjęciu dolotu na turbo widać krople oleju na łopatkach po zimnej stronie tak więc stawiam na turbo albo odme. Wymieniłem jakiś czas temu membrane odmy i teraz wokół jej "kapsla" jest czysto. Cała reszta bez zmian więc pozostaje odłączenie przewodu od dolotu a kolejny krok to wyciągnięcie turbo. Jeszcze chodzi mi po głowie czujnik różnicy ciśnień. Wczoraj oglądałem filmy parametry pracy silnika z kilku miesięcy wstecz gdy miałem awarie zaworu w układzie podciśnienia. Turbo praktycznie nie dmuchało a ilość sadzy rosła w taki sam sposób jak aktualnie. Przed usterka było podobnie. Czyli max 150km i wypalanie. Skoro nie było powietrza to dlaczego nie rosło to szybciej? Cały czas mam wrażenie że komputer oblicza to w jakimś trybie awaryjnym bez względu na wartości czujników spalania. Kasowałem wszystkie adaptacje jakie się da. Robiłem reset sterownika silnika i nic. Jest jeszcze taka myśl że ... Rok temu byłem u jednego magika na aktualizacjach typu android. Bose, radary i takie tam. Zaaktualizował wszystko, ale nie wgrał aktualizacji wtrysku bo powiedział, że ludzie mówią że po tym jakieś dziwne rzeczy się dzieją z dpf. Odpuściłem temat ale jakiś czas temu zauważyłem w historii aso że w 2021r aso zrobiło taka aktualizację. Mimo tego magik widział na serwerze dostępna aktualizację czyli wychodzi na to że jest dostępna poprawka dla poprawki. Muszę jechać jeszcze raz do magika i wgrać ta poprawkę na próbę

Odpowiedz
KamBul
Zarejestrowani

Zrobiłem trasę Belgia - Polska. Wynik bez wypalania 650km i byłoby więcej tylko siarka doszła do 1.9g i uruchomiła wypalanie. 
Jadąc przez Belgie i Holandię na tempomacie 124km/h  zawsze przybywa 1g na 10km. Zwykle Taka mam prędkość przelotowa bo powyżej spalanie mocno wzrasta ale tym razem postanowiłem pojechać przez Niemcy 140km/h. Wjazd do Niemiec, ograniczenie 130, tempomat 134km/h i po kilku km jazdy z taką prędkością widzę że sadza wyraźnie wolniej rośnie. Zaciekawiony obserwacja wrzuciłem tempomat na 140 i po kilku km sadza zaczęła spadac. Utrzymywała się w okolicy 7.5/8.5g  spadała i rosła gdy np co jakiś czas przez kilka km ciegnely się zwezki. Postanowiłem pójść krok dalej w obserwacjach i wrzuciłem na tempomat 160km/h sadza zaczęła powoli spadać aż zatrzymała się na 5g i dalej już nie chciała spadać, ale różnice zauważyłem na pierwszej zwezce bo po zwolnieniu do 80 sadza zaczęła spadać o kolejne 1g i już pokazywało tylko 4g sadzy po około 500km jazdy od ostatniego wypalania jeszcze w Holandii. I tu czas wspomnieć o paliwie. Zalany był shell vpower plus dodatek K2 dpf cleaner. W tym momencie musiałem zatankować u Niemca, poszedł zwykły diesel bez dodatku. I tu już tak kolorowo nie było przy 140 sadza rosła bardzo powoli  albo stała w miejscu. Przy 160 sadza nie rosła ale też nie spadała. Jazda na zwezkach przez kilka km co jakiś czas powodowała że sadzy przybywało ale gdy już chwilę później mogłem ponownie się rozpędzić to sadza zatrzymywała się. W taki sposób zrobiłem 650km przy wyniku 10g. 15km przed zjazdem z autostrady już u celu siarka przekroczyła 1.9g i natychmiast uruchomiła się procedura wypalania siarki (w nissan dpf monitor tryb oznaczony jako SOX RELEASE) mniej więcej w połowie procedury zjechałem na stacje. Tryb ten nie lubi obrotów jalowych i już po chwili zatrzymał procedure z wynikiem 2.68g sadzy i 1.2g siarki po regeneracji. Zgasiłem auto poszedłem po kawę, po kilku minutach kontynuowałem jazdę tym razem po mieście i tu zobaczyłem jak sadza z 3g powoli spada na 0.00g i nie rosło nic przez następne kilka km. Aktualnie mam zrobione 30km i 2gr sadzy w dpfie jazda po mieście z korkami

Nie widać moich screenów więc wrzucam link do chmury
https://drive.google.com/drive/folders/1...8QKLOqlnFo

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-05-2024, 08:44 przez KamBul.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

5 gości