Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Scenic III 1.6 dci, szybko przybywa sadzy w DPF, częste wypalanie.


Neonixos666
Zarejestrowani

op
(24-04-2024, 17:13)wojteks napisał(a):
(24-04-2024, 16:47)Neonixos666 napisał(a): Źle to rozegrałem mogłem kupić wtryskiwacze po regeneracji
Czyli w zasadzie nie wiadomo jakie.

Tak masz rację nie wiadomo jakie ale przy regeneracji zawsze nic nie wiadomo. Chciałem swoje regenerować bo wiedziałem że są sprawne a jedynie albo brudne albo lekko uszkodzone bo auto pracowało bardzo dobrze. Nie były padnięte na amen. No ale teraz to już będą nowe więc mam to w pompce kiedy je przyślą. Będę miał wydruki wiec ze sprzedażą myślę że nie będzie problemu.

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

op Renata odebrana jak na razie przejechane niewielki kawałek więc ciężko coś powiedzieć, nie jechałem nią prawie 3 tygodnie i wydaje mi się że na wolnych pracuje bez wibracji które były przed wymianą no ale może mi się wydaje. Znajdę trochę czasu to zrobię testy czy dalej przybywa sadzy czy już nie.

Wysłane z mojego M2101K7BNY przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

op Już po małe jeździe próbnej, silnik teraz nie ma prawie całkowicie wibracji na postoju, podczas jazdy słychać tylko szum wiatru i opon silnika nie słychać, jest bardziej elastyczny i płynniej oddaje moc. Mało kilometrów zrobiłem żeby coś szerzej napisać, sadzy na pewno przybywa sporo mniej i nie w tempie przed wymianą. Sporo było też zabiegów, były robione krótkie odcinki więc teraz jak pojechałem za miasto to sadza wskoczyła szybko z 1g na ponad 3g i w tych okolicach oscylowała raz spadała a raz rosła, ale nie były duże różnice. Musze jeszcze pojeździć żeby móc napisać więcej ale jest zdecydowana poprawa. Co do parametrów to temperatura DPF wydaje mi się mniejsza w trasie, ciśnienie spalin trzyma prawidłowe lekko ponad 1100 na wolnych. Niestety dalej martwi mnie odczyt z sondy który o ile na wolnych obrotach jest prawidłowy w okolicach 0,85V to w trasie powinien być około 0,7-0,8v a jest około 0,6v.

Odpowiedz
mike_pi
Zarejestrowani

Ja swojego kupiłem z przebiegiem ponad 200 kkm i na postoju i wolnych obrotach czuć znaczne wibracje w porównaniu do innych aut. Początkowo myślałem, że to poduszki, ale mechanik nie potwierdził moich przypuszczeń.

Od 2 lat jeżdżę i czekam aż choroba się rozwinie czekając na przyczynę takich wibracji, ale mimo kolejnych 40 kkm nic się zauważalnie nie pogłębia.

Czekam na dalsze relacje z użytkowania nowych wtrysków

Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
KamBul
Zarejestrowani

Czytałem wszystko od początku jakiś czas temu i teraz nie pamiętam... Sprawdzałeś czy ciśnienie doładowania nadąża z dobijaniem na wykresie za ciśnieniem zadanym ? U mnie jak rośnie pik to mam opóźnienie w doładowaniu od 0.1 do 0.2 bara i się zastanawiam czy to może być przyczyną szybkiego wzrostu sadzy podczas przyspieszania. Jak jadę stała prędkością to  ciśnienie jest równe zadanemu i w takiej sytuacji ilość sadzy potrafi przez dłuższy czas spadać. Chociaż to dziwne bo jeśli przyspieszanie wygenerowałoby sadzę to dlaczego stała prędkość zbija ilość sadzy???

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

op Dziś jak co tydzień trasa do rodziców i niestety sadzy dalej przybywa a wartości sondy dalej sporo za niskie. Oczywiście auto jedzie znacznie lepiej na nowych wtryskach ale to nie rozwiązało problemu z przybywaniem sadzy. Jak temp była w okolicach 7 stopni to było ok sadzy przybywało ale w ilościach myślę normalnych teraz +20 i już widzę po sondzie że jest za mało powietrza przy jednostajnej jeździe np 90 km/h. Powinno być jak na filmiku w okolicach 0,7-0,8 a u mnie jest 0,3-0,4.

Odpowiedz
kenaj11@gmail.com
Zarejestrowani

Ja kupiłem nowe wtryski bosch, poprawiły się jedynie temperatury spalin. W moim przypadku okazało się że silnik nie generował odpowiedniego ciśnienia sprężania. Po wymianie silnika (1.6 dci biturbo w espace) wróciło do normy. Dodatkowo po odkręceniu filtra dpf auto kopciło strasznie na czarno.

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Online
@ Neonixos666 nie mierzyłeś kompresji przy wymianie wtrysków?

Wysłane z Xiaomi 13

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

op
(30-04-2024, 12:31)twilk7 napisał(a): @ Neonixos666 nie mierzyłeś kompresji przy wymianie wtrysków?

Wysłane z Xiaomi 13

Niestety nie było na to czasu, kolejny krok to wyciągnięcie zimnego zaworu egr bo odczyt pokazuje jego pozycję przewaloną o 24% więc trzeba do niego zajrzeć może jest jakoś przestawiony i nie domyka się. Robiłem adaptację ale to nic nie dało, podczas gdy komputer chce żeby był zamknięty on jest na 24% otwarty, jak komputer chce 40% otwarcia to on daje 64%. Jest do niego trudny dostęp ale jak nie sprawdzę to nie będę wiedział.  

   

Odpowiedz
marcinGS160KM
Zarejestrowani

(17-04-2024, 20:25)andrzejwa napisał(a):
(17-04-2024, 18:58)Mati napisał(a): Jak to by było dla silnika 1.6?
Podobnie, Renault numery parametrów typu PR lub ET stosuje identycznie do tych samych czujników i wskaźników niezależnie od silnika. 1,6 dci posiada praktycznie to samo co 1,5 dci o wyznaczniku - 636. Do niego mam odpowiednie PID-y. Gdybym miał PID-y do 1,6 dci to bym tu wrzucił.
PID do konkretnego silnika można wygenerować programem Pyren.

Panie Andrzejwa, a 2.0 dci ma te same "PIDy"? Jak można wygenerować Pyren,em? - Pyclipem sie też da?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości