Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Scenic III 1.6 dci, szybko przybywa sadzy w DPF, częste wypalanie.


wojteks
Zarejestrowani

Ewidentnie różne serie produkcyjne. Pytanie które są oryginalne 955 czy 937 i czym się różnią mimo że numer OE jest ten sam.

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

op 955 wyglądają na nigdy nie wyciągane, są z delikatną korozją na korpusie ale jeden ma inną nakrętkę niż pozostałe. Te z 937 wyglądają bardzo świeżo są czyste. Nie wiem co tu się odwaliło ale jestem trochę zniesmaczony, myślałem że nikt tam nie grzebał od nowości a okazuje się że jednak jakieś rączki coś już grzebały. No nic, pozostaje spakować, nadać paczkę i liczyć że regeneracja nie wyrwie z butów.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

To że korekty rozjechane były to nie musi oznaczać ze są złe... Może to właśnie te drugie nie domagały a 1,3 ich uzupełniały?

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

op
(09-04-2024, 18:17)Mati napisał(a): To że korekty rozjechane były to nie musi oznaczać ze są złe... Może to właśnie te drugie nie domagały a 1,3 ich uzupełniały?

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

Możliwe że masz rację nie mam wykształcenia w tym temacie więc piszę to co udało mi się zaobserwować, nie ma co teraz już się domyślać. Postanowiłem sprawę załatwić raz na zawsze i postanowiłem zrobić z tym elementem porządek bo nie lubię jak coś nie działa jak trzeba. Zamawiam nowe podkładki Bosch, oraz uszczelki odmy. Wymieniał ktoś membranę w odmie w 1.6dci?

Odpowiedz
kotleto
Zarejestrowani

Online
Ja rozbierałem u siebie do czyszczenia, tak samo jak w 1.9

Wysłane z mojego SM-A525F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
KamBul
Zarejestrowani

Ja wymieniałem. Pasuje od 2.0dci 
Wyciągałeś wtryski sam czy oddałeś do mechanika?

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

(09-04-2024, 16:55)wojteks napisał(a): Ewidentnie różne serie produkcyjne. Pytanie które są oryginalne 955 czy 937 i czym się różnią mimo że numer OE jest ten sam.
Niczym się nie różnią. Są z innego okresu produkcyjnego. Koniec sensacji.
@ Neonixos666 jak masz już wytargane wtryski, to warto zmierzyć kompresję.

Wysłane z Xiaomi 13

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-04-2024, 17:56 przez twilk7.)

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

op Nie polecam wysyłać czegokolwiek przez firmę DPD, nie dostarczyli paczki z wtryskami a kurier minutę po odebraniu paczki z magazynu wpisał odmowę przyjęcia. Obecnie jest gdzieś, nawet nie wiem gdzie może wrócić do mnie a może nie.... a Ty człowieku stój i patrz na ten cyrk bo ręce opadają. Samochód stoi terminy lecą... eh myślałem że na początku przyszłego tygodnia już mi odeślą a tym czasem nie wiadomo kiedy nawet do nich dotrą te wtryskiwacze.

Odpowiedz
kotleto
Zarejestrowani

Online
U mnie tnt ostatnio wpisało dostarczenie paczki o 4 rano (standard u mnie) a paczkę przywieźli dwa dni później

Wysłane z mojego SM-A525F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
marcinGS160KM
Zarejestrowani

Daj znać co z wtryskiwaczami. 
Czytam cały wątek jak opowieść :Biggrin
Ale tak na poważnie. Też się zastanawiam co ile powinno być wypalanie dpf,u uważane za normalne. Oczywiście dużo decyduje styl jazdy i temperatury osiągane. Osobiście w pewnym momencie stwierdziłem sobie że chyba najlepszym rozwiązaniem jest lać np. co 2 zbiornik płyn LM do <temp wypalania sadzy. 
Teraz mam chyba 24 gram, na przejechane 370 km. duzo/mało?

Jak miałem walniętą sonde lambda udawalo mi się przejechać deko mniej może z 250 km. Podczas serwisu jak motor był po za autem wymieniłem m.in. sonde lambde i pierwszy pomiar to przejechałem chyba 400.

Ciekawe czy DPF są różne wielkościowe między motorem 1,6 dci a 2.0 dci.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

5 gości