Scenic III 1.6 dci, szybko przybywa sadzy w DPF, częste wypalanie.
op
Jak filtr jest zaraz po wypalaniu czli ma 0,08g sadzy to zwykle pokazuje 4 hektopaskale i w miarę zapełnienia na wolnych delikatnie rośnie, nie pamiętam jak jest na już zapełnionym filtrze ale raczej będzie to w okolicach 15 hektopaskali.
(04-02-2024, 21:06)kotleto napisał(a): Przy 400 °C nie rozpoczyna wypalania, możesz sprawdzić wskazania czujnika różnicy ciśnień dpf ?Ja jadąc 80-90 filtr osiąga około 350 stopni jadąc jednostajnie i widać jak pomalutku ilość sadzy spada czasem zmniejszy się o 0,1 a czasem nawet 0,5 g to zależy właśnie od tego czy hamujemy silnikiem przed zakrętem czy dajemy na luz czy przyśpieszamy. Zdarza się że podczas wyprzedzania przybędzie 0,5 ale po paru km spadnie do wartości z przed przyśpieszenia. Obserwowałem wiele wypaleń i wywnioskowałem że wcale nie trzeba jakoś dawać w palnik czy coś, wystarczy normalna jazda, ja zrzucam na 5 bieg aby mieć w okolicach 2000 obr i wtedy bardzo szybko się wypala bo raptem potrzebuje 10km (pełne zapełnienie to około 22g) . Ja lubię końcówkę wypalić na postoju z wciśniętym gazem wtedy zmuszam go do całkowitego opróżnienia czyli 0,08g niżej nie zejdzie i wtedy pokazuje ciśnienie różnicowe 4 hektopaskale na czujniku. Da się na postoju utrzymać temperaturę wypalania ale najlepiej trzymać gaz na 2 tyś obr.
Jakie 350 czy 400 stopni, DPF stosowany np. w moim 1.7dci to jak wypala ma ponad 600 stopni, spokojna jazda to faktycznie 250 a autostrada bardziej 300-350. Temperatury mam mniej więcej zgodne na wyjściu każdego cylindra i w DPFie. Dodanie dodatku do paliwa może obniżyć temperaturę wypalania ale sterownik silnika o tym nie wie więc i tak podniesie do 600 na czas wypalania.
Co innego DPF stosowany w PSA, tam fabryczny dodatek eolysu do paliwa powoduje obniżenie temperatury wypalania DPFu do jakichś 400 stopni mniej więcej. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-02-2024, 11:23 przez wojteks.) (05-02-2024, 11:22)wojteks napisał(a): Co innego DPF stosowany w PSA, tam fabryczny dodatek eolysu do paliwa powoduje obniżenie temperatury wypalania DPFu do jakichś 400 stopni mniej więcej. Nic podobnego. Normalna temperatura wypalania FAP, przynajmniej w moich Citroenach, to 600 - 670⁰C Wysłane z Xiaomi
op
Istnieje takie zjawisko jak samoczynne wypalanie się sadzy podczas jazdy np autostradą gdzie temperatura pracy DPF jest sporo wyższa i wtedy część zgromadzonej sadzy może ulec spaleniu bez konieczności czekania aż filtr będzie wymagał wypalenia. Nie osiągniemy tego po mieście czy na drogach wiejskich gdzie nie ma szans na większe jednostajne prędkości obrotowe.
(05-02-2024, 11:22)wojteks napisał(a): Jakie 350 czy 400 stopni, DPF stosowany np. w moim 1.7dci to jak wypala ma ponad 600 stopni, spokojna jazda to faktycznie 250 a autostrada bardziej 300-350. Temperatury mam mniej więcej zgodne na wyjściu każdego cylindra i w DPFie. Dodanie dodatku do paliwa może obniżyć temperaturę wypalania ale sterownik silnika o tym nie wie więc i tak podniesie do 600 na czas wypalania.Jak mierzysz temperaturę spalin na wyjsci każdego cylindra ? Chyba że 1.7 dci ma aż tyle czujników? Wysłane z mojego SM-A525F przy użyciu Tapatalka
op
(05-02-2024, 16:31)wojteks napisał(a):(05-02-2024, 14:30)kotleto napisał(a): Jak mierzysz temperaturę spalin na wyjsci każdego cylindra ? Chyba że 1.7 dci ma aż tyle czujników?Tak mi wyświetla program, temperatura na wyjściu z cylindrów się różni więc to nie jest rozmnożony jeden czujnik tylko 4 różne czujniki. Prawdopodobnie jest to szacowana temperatura a nie 4 czujniki EGT, tak dobrze to nawet sportowe silniki nie mają. Komputer na podstawie doładowania, ilości paliwa i kąta wtrysku wie jaka jest temperatura na każdym cylindrze. Jest taka możliwość że świece żarowe w niektórych silnikach mają czujniki ale nie wiem czy akurat 1.7 dci ma takie. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-02-2024, 22:18 przez Neonixos666.) |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości