Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Scenic III 1.6 dci, szybko przybywa sadzy w DPF, częste wypalanie.


Neonixos666
Zarejestrowani

op Zauważyłem dziwne zachowanie zaworów EGR. Od kiedy zrobiło się chłodno to praktycznie nie działa zawór zimny a jedynie gorący i to na biegu niższym niż 6 i przy hamowaniu silnikiem. Obecnie podczas normalnej jazdy w trasie nie działa żaden EGR. Martwi mnie też tą temperatura płynu max to 76-78 przy temperaturze ustawionej na 22 stopnie na panelu.

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Sprawdzałeś szczelność dolotu?

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

op
(08-10-2023, 17:25)twilk7 napisał(a): Sprawdzałeś szczelność dolotu?

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Wizualnie tak, namacalnie nie bo trzeba zwalać cały przód, był zrzucany IC przy okazji wymiany chłodnicy i nie zgłoszono mi nic co by należało wymienić. Od filtra do turbo szczelnie bo zdejmowałem i było ok, od turbo do IC czysto bez zapoceń, rurę od IC do kolektora wymieniałem po zakupie auta bo pół silnika w oleju było jak kolanko było nieszczelne. Wymieniałem też uszczelkę między przepustnicą zawirowania powietrza i kolektorem bo też zaolejenie było.

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Sprawdź dymiarką.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

op
(08-10-2023, 20:29)twilk7 napisał(a): Sprawdź dymiarką.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Między turbo a silnikiem? Wydaje mi się że było by olejowe bagno jak by była jakakolwiek nieszczelność. Moim zdaniem nie zamyka się do końca gorący EGR, muszę go jeszcze raz wyjąć i rozkręcić dokładnie bo dziwne jest to że pokazuje te 0,1 otwarcia w momencie gdzie komputer chce aby był całkowicie zamknięty.

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

op Korekty po przejechaniu większej ilości km wydają się być ok

Wysłane z mojego M2101K7BNY przy użyciu Tapatalka
[Obrazek: 96f13a8f07465e4a7067e4e3231fce8e.jpg]

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-10-2023, 19:42 przez Neonixos666.)

Odpowiedz
Vapor
Zarejestrowani

U mnie - mam taką nadzieję - problem rozwiązany.
Winnym okazał się dziurawy intercooler.
Po wymianie przejechałem na razie około 8 km i nie przybyło ani grama sadzy. Zobaczymy, jak będzie dalej.
[Obrazek: 5c78bb5bf1b6c6a60ce15080a6bda9c3.jpg]

Wysłane z mojego CPH2251 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

(17-10-2023, 10:29)Vapor napisał(a): U mnie - mam taką nadzieję - problem rozwiązany.
Winnym okazał się dziurawy intercooler.
Po wymianie przejechałem na razie około 8 km i nie przybyło ani grama sadzy. Zobaczymy, jak będzie dalej.
[Obrazek: 5c78bb5bf1b6c6a60ce15080a6bda9c3.jpg]

Wysłane z mojego CPH2251 przy użyciu Tapatalka
Czyżbym........

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

op
(17-10-2023, 10:29)Vapor napisał(a): U mnie - mam taką nadzieję - problem rozwiązany.
Winnym okazał się dziurawy intercooler.
Po wymianie przejechałem na razie około 8 km i nie przybyło ani grama sadzy. Zobaczymy, jak będzie dalej.

No to czekamy na dalsze losy, były jakieś objawy? syczenie? Jak trop?

Ja na razie muszę ogarnąć świece bo wywaliło mi błąd i musze wymienić.

Odpowiedz
mike_pi
Zarejestrowani

Kolega ewidentnie pokazuje na zdjęciu zapocenie. A zawsze można zatkać rury z obu stron IC i zbudować ciśnienie

Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości