Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Scenic III 1.6 dci, szybko przybywa sadzy w DPF, częste wypalanie.


wojteks
Zarejestrowani

W takim przypadku pranie powinno go oczyścić z popiołu.

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

op Tylko dlaczego nie przybywa sadzy jak jadę na 3 biegu przy 1400 obr i mogę tak jechać całe wieki i nie przybywa a jak tylko chce przyśpieszyć najdelikatniej jak mogę to przybywa sadzy. Najwięcej sadzy diesel generuje pod doładowaniem a nie jak już turbo zaczęło dmuchać, przy pełnym doładowaniu 1,6 bara nie przybywa ale jak tylko przestajesz przyśpieszać i chcesz utrzymać dane obroty np 2,5 tyś obr. to już przybywa. Dziwne jest też to że wypala się do różnych wartości raz wypali się do 1g a drugi raz zostaje 5g. Nie wiem czy czujnik różnicy ciśnień powinien wskazywać inne ciśnienie na zimnym a inne na rozgrzanym silniku, np zatrzymuje się po jeździe i mam 12 kPa a po wystudzeniu może spaść do 5 kPa.

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Każde rozwiązanie wiąże się z kosztami i to nie małymi. Pranie DPF (albo wymiana na nowy, inicjalizacja DPF w ECU silnika), weryfikacja czujnika ciśnienia i rurek, weryfikacja turbiny, weryfikacja wtryskiwaczy.

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Przez internet jeszcze nikt samochodu nie naprawił. Potrzebna jest dokładna diagnostyka przez kogoś, kto potrafi prawidłowo zinterpretować jej wyniki. Kogoś, kto zechce poświęcić na to więcej czasu. Podrzucanie że wtedy jest taki ten parametr, ale nie dodanie, że inny jest taki i w takich okolicznościach, to wiadomości szczątkowe, które nikomu nic nie powiedzą.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

op
(25-07-2023, 17:18)twilk7 napisał(a): Przez internet jeszcze nikt samochodu nie naprawił. Potrzebna jest dokładna diagnostyka przez kogoś, kto potrafi prawidłowo zinterpretować jej wyniki. Kogoś, kto zechce poświęcić na to więcej czasu. Podrzucanie że wtedy jest taki ten parametr, ale nie dodanie, że inny jest taki i w takich okolicznościach, to wiadomości szczątkowe, które nikomu nic nie powiedzą.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Dokładnie dlatego umówiłem się na diagnostykę u miejscowego magika, podobno dobry, zobaczymy co powie. Można sobie czytać parametry dowoli i tak zupa z tego jak nie wiemy czy to dobrze czy źle. Dopiero 14 Sierpnia oddaje ale jak tylko coś będę wiedział to opisze dla innych z tym problemem.

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi Neonixos666 za ten post post:
  • lizuk, mike_pi
mike_pi
Zarejestrowani

A już miałem nadzieję, że znalazłem przyczynę... Dalej się zapycha jak szalony[Obrazek: b9431d900ebee44200b11552f8c1c9fb.jpg]

Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

op U mnie po zalaniu LM do DPF i zrobieniu porządnej trasy jest lepiej, wypala się rzadziej ale dalej jest to tylko około 120km, jak by wypalał się co 300km to byłbym zadowolony ale jak tak to kiepsko. Zastanawiam się czy nie wlać środka do czyszczenia DPF przez otwór po sondzie, ludzie robią tak w nissanach i efekt jest podobno odczuwalny.

Odpowiedz
kotleto
Zarejestrowani

Ja po wymianie sondy lambda wczoraj kontrolowałam wypalanie w pyclip i przez pierwsze ok 350km uzbierał ok 2g sadzy.
Zrobiłem ok 1400km i wypalał się może 2 razy

Wysłane z mojego fona

Odpowiedz
mike_pi
Zarejestrowani

Ja za tydzień jestem umówiony na wyjęcie i sprawdzenie (i pewnie naprawę lub wymianę) wtryskiwaczy. Korekty na rozgrzanym silniku na postoju mam od -1,2 do 2.

Aktualnie mam ok 18g sadzy i przejechane ok 200 km od przedniego wypalania w cyklu mieszanym. Liczę, że po tym zabiegu sytuacja się znacznie poprawi

Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

op
(15-08-2023, 13:32)kotleto napisał(a): Ja po wymianie sondy lambda wczoraj kontrolowałam wypalanie w pyclip i przez pierwsze ok 350km uzbierał ok 2g sadzy.
Zrobiłem ok 1400km i wypalał się może 2 razy

Wysłane z mojego fona

a przed wymianą jaki był przyrost sadzy? 

Ja od speca dowiedziałem się niewiele, do wymiany sonda oraz ogarnięcie egr bo szarie przy jednostajnej delikatnej jeździe. Jak to będzie ogarnięte to będziemy szukać dalej jeśli to nie pomoże. Pierwsze co zrobię to wyczyszczę egr.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

7 gości