Scenic III 1.6 dci, szybko przybywa sadzy w DPF, częste wypalanie.
(22-07-2023, 21:03)lizuk napisał(a): Często wypala bo co jakieś 40km e trasieZa często, DPF kiedy czyszczony poza samochodem? Może pora na takie czyszczenie. Jak długo masz ten samochód? (22-07-2023, 21:03)lizuk napisał(a): Jak dam w pali k to częstotliwośc wypalania dpf maleje.No bo na wysokich obrotach mniej sadzy się generuje, na jakich obrotach zwykle jeździsz? Jakaś diagnostyka w stylu temperatury EGT, DPF, ciśnienie spalin przed i po DPF lub ciśnienie różnicowe? (23-07-2023, 07:26)wojteks napisał(a):(22-07-2023, 21:03)lizuk napisał(a): Często wypala bo co jakieś 40km e trasieZa często, DPF kiedy czyszczony poza samochodem? Może pora na takie czyszczenie. Jak długo masz ten samochód? DPF prany jakieś pół roku temu. Temperatury sprawdzę i wkleję tutaj zdjęcia. Z reguły jeżdżę w okolicy 2000 obr. Ciśnienie różnicowe na wolnych waha się między 10-22hpa. Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka (Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-07-2023, 08:22 przez lizuk.)
op
Nic to nie da bo zarówno temperatury jak i ciśnienia nic nie powiedzą. Można jechać 1000 ob/min i nie będzie przybywać a wystarczy tylko delikatnie wcisnąć gaz i już rośnie. Sonda pokazuje wtedy niską zawartość tlenu i dopiero jak turbo dmuchnie więcej to przyrost sadzy spada. Oczywiście doładowanie zgodne z tym co komputer wymaga, ciśnienie na szynie również zgodne, korekty na wtryskach dobre. Jak jest chłodno to przyrost rozpoczyna się dopiero po 5km jak jest ciepło czy silnik rozgrzany to praktycznie od razu. Jedziesz delikatnie muskając gaz 1500obr a sonda chwilami pokazuje ze masz mega bogato. Szwankuje coś co decyduje o dawce paliwa, coś oszukuje prawdziwy stan ale tak że nie wywala błędu.
Odłączyłem wtyczkę od sondy szerokopasmowej, od przepływki, EGR, żadnej poprawy jak jechał tak jedzie jak przybywało tak przybywa. Raz przybędzie 0,5g na 10 km a raz 2g na 10 km. Jedyne co mi przychodzi do głowy to dziurawy układ dolotowy ale ciśnienia się zgadzają. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-07-2023, 18:39 przez Neonixos666.)
op
Jest jeszcze podejrzenie że mimo że korekty są w normie to wtryskiwacze nie pracują dobrze.
op
Może się to zgadzać, źle rozpylające wtryskiwacze nie wywalą błędu.
op
Przemyślałem pewną kwestię o ile różnica ciśnień przy wypalonym DPF jest ok bo około 5 kPa to strasznie szybko rośnie i tu pytanie czy DPF nie zmniejszył diametralnie swojej pojemności. Wypala się prawidłowo ale zapełnia bardzo szybko z racji zanieczyszczenia popiołem i tego nie będzie raczej widać na czujnikach.
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
4 gości